Annons

Jobs ett geni?

Produkter
(logga in för att koppla)

erik767

Aktiv medlem
Ibland undrar man hur mycket dumheter man ska acceptera:

Jag har till slut införskaffat en iPad mot all mina instinkter. Den har fördelar, men vissa saker....

Jag har köpt några appar via paddan, bl.a. Iphoto samt installerat ITunes på PC:n (nödvändigt ont).
Varje gång jag ska synka för att flytta över bilder så frågar iTunes efter ett lösenord för att Auktorisera datorn (borde inte det räcka att göra det en gång?). När jag skrivit in lösenordet säger den att den redan är auktoriserad.

Nu till det riktiga problemet: Jag har inte någon internetanslutning just nu på den datorn, och kan därför inte auktorisera, men kopplar in för att synka bilder. Då plockas alla inköpta apparna bort från Ipaden????? De finns säkert där igen när jag kopplar upp datorn, men tills dess?

Galenskap: definitivt. Stöld: antagligen

iTunes för Windows är tämligen uselt, ja.

Tips #1 stäng av automatisk sync.

Tips #2 högerklicka på din i-enhet och välj transfer purchases. Sen kan man sync:a ganska säkert.

App Store verkar känna till problematiken, försöker man köpa något man tappat bort brukar det bli en gratis nerladdning.

Många app:ar har "Reclaim purchases" i inställningarna för att återfå ens förmögenhet av in-app purchases. Otroligt bra om man råkat tappa bort sin förmögenhet av hipstamatic tillbehör :)

Nu har jag lyckats få internetanslutning till datorn och synkat tillbaka programmen till Ipadden. Problemet är bara att de justeringar av bilder jag gjort i paddan är borta då programmet av och påinstallerats. Fy f*******n vilket jävla sk*t.

iTunes för Windows är tämligen uselt, ja.

Tips #1 stäng av automatisk sync.

Tips #2 högerklicka på din i-enhet och välj transfer purchases. Sen kan man sync:a ganska säkert.

App Store verkar känna till problematiken, försöker man köpa något man tappat bort brukar det bli en gratis nerladdning.

Många app:ar har "Reclaim purchases" i inställningarna för att återfå ens förmögenhet av in-app purchases. Otroligt bra om man råkat tappa bort sin förmögenhet av hipstamatic tillbehör :)

Tack för tipsen. Ska testa när jag lugnat ner mig.

Jag har alltid aft Androidtelefoner och kör en SGS 2 nu, men tänkte att jag skulle ge Apple en chans eftersom så många är lyriska över deras produkter. Det är en bra känsla i plattan och den bra skärmen var orsaken till mitt köp för att ha "i fält" till kameran, men vissa saker ruttnar man ju på ordentligt.

Skyll inte iTunes fel på iPad eller iPhone!

iTunes är tyvärr fullständigt hopplöst. Jag har köpt ett program som heter Xilisoft iPhone magic, (motsvarande till iPad heter förstås iPad magic) som jag sköter alla överföringar från datorn till iPhonen med. Genom det programmet kan man skapa mappar, flytta enstaka filer och annat som iTunes inte klarar av.

Skyll inte iTunes fel på iPad eller iPhone!

iTunes är tyvärr fullständigt hopplöst. Jag har köpt ett program som heter Xilisoft iPhone magic, (motsvarande till iPad heter förstås iPad magic) som jag sköter alla överföringar från datorn till iPhonen med. Genom det programmet kan man skapa mappar, flytta enstaka filer och annat som iTunes inte klarar av.

Jepp iTunes på Windows suger (tydligen). Den är rätt dålig till och med på en Apple-dator.
Finns rätt många programvaror för telefoner som suger, Nokia och kanske framförallt Ericssons framkallar rysningar hos mig.

iTunes kräver att man lär sig hantera den och den har en helt egen liten värld som inte matchar något annat. Lite märkligt, Apple brukar ju integrera rätt bra annars (på Apple).

Av de telefoner och tablets jag haft har Apples strulat minst, därmed inte sagt att de är perfekta, inte på långa vägar.

Jepp iTunes på Windows suger (tydligen). Den är rätt dålig till och med på en Apple-dator.
Finns rätt många programvaror för telefoner som suger, Nokia och kanske framförallt Ericssons framkallar rysningar hos mig.

iTunes kräver att man lär sig hantera den och den har en helt egen liten värld som inte matchar något annat. Lite märkligt, Apple brukar ju integrera rätt bra annars (på Apple).

Av de telefoner och tablets jag haft har Apples strulat minst, därmed inte sagt att de är perfekta, inte på långa vägar.

Skillnaden är bara den att till Android så kan du strunta i allt vad usla medskickade program heter. Det går alldeles galant att koppla in enheten som en simpel USB disk.

Skillnaden är bara den att till Android så kan du strunta i allt vad usla medskickade program heter. Det går alldeles galant att koppla in enheten som en simpel USB disk.

Det finns minst 5 appar (gratis) som ger den funktionen till iPad & iPhone. Jag antar att det finns funktioner till Android som inte finns från början utan kräver en App för att fungera?

Så vad är det fantastiska svårigheten? Ärligt talat det känns verkligen lite väl religiöst när allt måste funka fläckfritt "out of the box" om det står Apple på lådan. Att tweeka sin Android är ju bara kul tydligen.

Det finns minst 5 appar (gratis) som ger den funktionen till iPad & iPhone. Jag antar att det finns funktioner till Android som inte finns från början utan kräver en App för att fungera?

Så vad är det fantastiska svårigheten? Ärligt talat det känns verkligen lite väl religiöst när allt måste funka fläckfritt "out of the box" om det står Apple på lådan. Att tweeka sin Android är ju bara kul tydligen.
Kommer man åt att bara kopiera bilder, musik och videos som man har i sin iPad eller iPhone med dom apparna?

/Karl

Mitt problem är inte att Appleprodukterna inte gör saker, utan att de gör saker på eget initiativ utan att jag blivit tillfrågad, eller ens kunnat stoppa det. Skulle du tycka det var OK om din dator helt plötsligt bestämde sig för att skicka mail till alla i din adressbok med Yes-reklam bara för att Yes köpt den funktionen från Apple? Det är möjligt att jag kunnat undvika det här om jag läst en tusen sidors instruktionsbok, men jag trodde Apples filosofi var att deras produkter ska vara intuitiva.

...Så vad är det fantastiska svårigheten? Ärligt talat det känns verkligen lite väl religiöst när allt måste funka fläckfritt "out of the box" om det står Apple på lådan. Att tweeka sin Android är ju bara kul tydligen...

Ja eftersom det är Apples ledord, och eftersom Apple tar väldigt mycket mer betalt för samma eller liknande hårdvara med just de argumenten, så är det väll befogat av kunder att ställa just det kravet....att det ska gå smidigt "out of the box"?

Det måste bli ok att kritisera Apple någon gång, om någon stackare tycker illa om en Apple-produkt så har denne missförstått produkten? Lite sådant mantra är det.

Mitt problem är inte att Appleprodukterna inte gör saker, utan att de gör saker på eget initiativ utan att jag blivit tillfrågad, eller ens kunnat stoppa det. Skulle du tycka det var OK om din dator helt plötsligt bestämde sig för att skicka mail till alla i din adressbok med Yes-reklam bara för att Yes köpt den funktionen från Apple? Det är möjligt att jag kunnat undvika det här om jag läst en tusen sidors instruktionsbok, men jag trodde Apples filosofi var att deras produkter ska vara intuitiva.

Sluta klaga nu rätta in dig i ledet och förstå att du ville att allt skulle raderas. :)

/Karl

Det måste bli ok att kritisera Apple någon gång, om någon stackare tycker illa om en Apple-produkt så har denne missförstått produkten? Lite sådant mantra är det.

Nu vet jag inte om det är mitt inlägg du menar. Iallafall, jag är mac-användare och definitivt med i sekten som tycker att Apples produkter är de bästa på marknaden man kan köpa just nu. Däremot finns det åtskilligt man kan kritisera Apple för, både vad gäller integritet/inlåsning och funktioner som saknas/finns där när man inte vill ha dem.

Jag ville bara säga att egenheter som ligger hos iTunes inte ska skyllas på iPad eller iPhone eller resten av Apple, byter man ut iTunes mot ett fungerande program får man mycket bättre funktionalitet på alla fronter!

iTunes är under all kritik, autosykronisation är ett riktigt elände liksom den vanliga synkroniseringen som innebär att man byter ut infon på telefonen mot den på datorn. Har man filer på telefonen som inte finns på datorn försvinner de, man måste alltså ha allt man vill ha på telefonen i rätt mapp på datorn. Efter några år som Appleanvändare fick jag en chock när jag köpte min första iPhone efter att ha varit drabbad av en Android i ett år och insåg hur dumt iTunes var uppbyggt, jag fattar inte hur ett företag som Apple kan släppa så många versioner av iTunes utan att rätta till de verkliga problemen med det!

Ja eftersom det är Apples ledord, och eftersom Apple tar väldigt mycket mer betalt för samma eller liknande hårdvara med just de argumenten, så är det väll befogat av kunder att ställa just det kravet....att det ska gå smidigt "out of the box"?

Absolut, helt ok att kritisera. Här var det ju mer frågan om att säga att Apple är skit rätt igenom bara för att användaren inte orkar installera en gratis app som löser problemet.

Du menar som när Windows återställer default browser och nollar rättstavningsregler och liknande i varenda jädra patch de skickar ut?
Eller som när google ändrar på reglerna för vad de registrerar om dig som användare och om du inte godkänner så är din helt nya telefon förvandlad till något för elektronikåtervinningen?

Jag menar att den ilska folk visar inför det Apple gör inte alls visas med samma våldsamhet när det rör andra tillverkare. Apple gör en del inlåsningar Och har en del dålig programvara medan t.ex. Google registrerar och säljer all data de samlar ihop om dig på alla medier de har kontroll över.

Eller att android prestera ungefär hälften av ios i grafikprestanda trots dubbelt så snabba grafikchip?

Du menar som när Windows återställer default browser och nollar rättstavningsregler och liknande i varenda jädra patch de skickar ut?
Eller som när google ändrar på reglerna för vad de registrerar om dig som användare och om du inte godkänner så är din helt nya telefon förvandlad till något för elektronikåtervinningen?

Jag menar att den ilska folk visar inför det Apple gör inte alls visas med samma våldsamhet när det rör andra tillverkare. Apple gör en del inlåsningar Och har en del dålig programvara medan t.ex. Google registrerar och säljer all data de samlar ihop om dig på alla medier de har kontroll över.

Eller att android prestera ungefär hälften av ios i grafikprestanda trots dubbelt så snabba grafikchip?

Att Windows skulle återställa default browser eller noll rättstavningen har jag aldrig råkat ut för om det nu inte är Chrome dom sätter default browser till.

Att google ändrar reglerna hela tiden är ett jäkla satyg och riktigt irriterande, men det har jag faktiskt råkat ut för både hos Apple och Microsoft också om än inte lika stora ändringar. Fördelen med Apple och Microsoft är att man i alla fall brukar kunna fortsätta att använda den gamla versionen utan problem, hos Android brukar man bli av med Marketplace om man inte godkänner både det ena och det andra hela tiden.

Det är alltid samma visa så fort man klagar på något hos Apple, det är aldrig fel på Apple allt är perfekt och det är inget fel för någon annan har gjort likadant någon annan gång möjligtvis på 80-talet men dom har gjort det.

Eller att android och iOS har mycket långsammare operativsystem trots 4-5 gånger så snabba processorer mot var Windows Phone lyckas med trots sin modesta hårdvara. Enkärning processor på 1.5Ghz är det värsta man kan sätta i en Windows Phone.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m0DLQp-_LV0

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto