Jag har köpt på Bauhaus en gång. Så där små bitar kan de säkert ha i spillhörnan.jonas_lindquist skrev:
1) Vart köper man plexin?
Det går någorlunda att såga med sticksåg om man kör på lågt varv så inte akrylen smälter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt på Bauhaus en gång. Så där små bitar kan de säkert ha i spillhörnan.jonas_lindquist skrev:
Det beror helt på vilken typ av porträtt du är ute efter. En ringblixt är ju mer eller mindre till för att ge ett totalt skuggfritt ljus, vilket generellt inte är vad som eftersträfas vid normala porträtt. Utan skuggor ser ofta ansikten och olika drag rätt konstiga ut.Fungerar en ringblixt som ett slags fattigmansalternativ till studioblixtar för porträttfoto när man inte har råd med sådana?
abatarphoto skrev:
Köpte sockerkaksform i diameter 26 cm som utgångspunkt för mitt bygge. Skall testas snart i praktiken och se hur den fungerar.
Damocles skrev:
Det beror helt på vilken typ av porträtt du är ute efter. En ringblixt är ju mer eller mindre till för att ge ett totalt skuggfritt ljus, vilket generellt inte är vad som eftersträfas vid normala porträtt. Utan skuggor ser ofta ansikten och olika drag rätt konstiga ut.
Tanken med att använda blixt är att ha kontroll över ljus och skuggor på de olika kanterna, inte att helt ta bort skuggorna.
tober skrev:
Borde väl gå att köpa i valfri välsorterad fotoaffäre som tex cyberphoto:
http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240924
En sån har jag. Tänk på att du måste ha en generator till den, det är inte inbyggt i blixten.Leijon skrev:
Ja just det.. Tack!
jonas_lindquist skrev:
Wow! Bra jobbat!! Nu blev jag jättesugen!
Dock har jag ett par frågor:
2) Är den svår att skära till?
3) Hur passar du ihop plexin med formen?
4) Vart får man tag i de "länkarmar" eller vad de kallas som du fäster kameran i?
Vore super med svar till dessa frågor!
//JonasL