Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ixus 55 eller 65

Produkter
(logga in för att koppla)

svantiloop

Medlem
Ja hallå ja!

Gled runt inne på forumet utan att hitta något om Ixus 65.

Är det ngn som vet om det är lönt att lägga ca 800:- mer på 65:an än 55:an?

Ixus 55 har ju fått bra betyg på alla ställe jag läst om den, men hittar dock inte alls mkt info om 65:an.

Någon som kan komma med bra tips?

/Christian
 
Det som skiljer dessa två är ju främst att 65:an har större skärm och att den saknar optisk sökare, vilket iof inte skulle störa mig speciellt. Använde i princip aldrig den på min gamla Ixus 400.

65:an har även det nya läget med Iso 800 men det skulle ju vara bra att se en test om det är användbart eller inte.

Min svärfar har en Ixus 50 och den fungerar väldigt bra för storleken, så spontant så skulle jag nog ta en Ixus 55.
 
funderar på att köpa 65:an..

har lite frågor om denna..

kan man ha ett 2gb minnes kort iden?

är det värt att köpa ett ultra 11 kort(finns att köpa nu för 995 kr för ett 2 gig ultra 11,scandisc)om man är en super amatör som jag,ska bara fota lite här å där,samt filma lite med kameran...eller duger ett vanligt minnes kort då?

å hur många minuter film får man plats med på ett 2 gig kort??



mvh roland
 
Det finns ju en Ixus 60 också. Väldigt lika prestanda som 65:an men med mindre skärm men den har optisk sökare (något som jag uppskattar).

Edit: hos Cyberphoto så har de lagt ut testbilder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.