Annons

ISO 25600 kan vara bra att ha...

Produkter
(logga in för att koppla)

iBoat

Aktiv medlem
Vaknade tidigt i morse av konstiga ljud. Tittade ut genom fönstret och såg en snubbe som försökte göra inbrott i en grannes bil. Ringde polisen och de var där på två minuter. Ganska spännande att ha larmcentralen i telefon samtidigt som polisen kommer springande och griper mannen.

Hade inte polisen hunnit dit i tid hade de fått bilder av mig som visar när han försöker ta sig in i bilen.
 

Bilagor

  • _JPG0869-1.jpg
    _JPG0869-1.jpg
    69.7 KB · Visningar: 1,065
Bilderna är inget tekniskt mästerverk precis. Men med tanke på att den enda ljuskälla som finns är en liten lampa som sitter inne i trapphuset är jag imponerad. I övrigt var det kolsvart ute. Att det går att få en anständig bild ö.h.t tycker jag är stort. Undrar då hur nya D3s är...
 
Senast ändrad:
Stiligt!
Hade varit intressant att veta lite vilka övriga inställningar du hade på kameran, slutartid och så vidare, om du känner för att dela med dig. =)
 
Stiligt!
Hade varit intressant att veta lite vilka övriga inställningar du hade på kameran, slutartid och så vidare, om du känner för att dela med dig. =)

Den bifogade bilden togs på ISO 12800, de andra på 25600. Exponeringstiden var 1/15 s och bländare 2.8. (Nikon D3 med 24-70/2.8)
 
ISO 50 000 är också bra att ha

Plåtade Gospel med Nikon D3s igår. Och så ställde sig en sångare ute i den obelysta publiken och sjöng. Ställde kamera på Hi 1, dvs ISO 50000.
 

Bilagor

  • ISO50000-DSC_0892.jpg
    ISO50000-DSC_0892.jpg
    38.2 KB · Visningar: 756
Plåtade Gospel med Nikon D3s igår. Och så ställde sig en sångare ute i den obelysta publiken och sjöng. Ställde kamera på Hi 1, dvs ISO 50000.

Ja, D3s är säkerligen några steg bättre än D3. Jag har svårt att fatta att detta är en bild som är tagen på ISO 50000. Kollade exifdata på din bild, allt utom ISO-talet finns med. ÄR det verkligen ISO 50000? I så fall är det riktigt imponerande! Nästan overkligt imponerande! Hade tänkt skaffa D3x, men nu vete fasen :)
 
Senast ändrad:
Ja, D3s är säkerligen några steg bättre än D3. Jag har svårt att fatta att detta är en bild som är tagen på ISO 50000. Kollade exifdata på din bild, allt utom ISO-talet finns med. ÄR det verkligen ISO 50000? I så fall är det riktigt imponerande! Nästan overkligt imponerande! Hade tänkt skaffa D3x, men nu vete fasen :)

Visst är den tagen med ISO 51.200. Exif-standarden stöder inte så höga ISO-värden, men Nikons programvara visar rätt.

Mejla mig så mejlar jag tillbaka originalbilden.
 
Jamen liksom...lyssna på det.."ISO 51.200"..det är ju sanslöst :) En annan som är van vid ISO 100 eller 200, max 800 sen blir det en pixlig sörja. ISO 51.200 känns mer som en fantasi :D

Allvarligt talat så minns jag när jag hade ett samtal med en vän för några år sedan. Då sades det ungefär "Ja, om några år kanske man kan ta hyffsade bilder med ISO 6400." :)
 
51.200 på D3s ser ut som 3.200 på min gamla Eos 1D Mark II. Och 102.400 ser ut som när jag råpressade den till 6.400.

Galet, kanske, men allt som ger mig större bildmöjligheter är najs. Jag hade gärna önskat ISO 25 också. Varför inte inbyggt gråfilter som på Canon G11?
 
51.200 på D3s ser ut som 3.200 på min gamla Eos 1D Mark II. Och 102.400 ser ut som när jag råpressade den till 6.400.

Galet, kanske, men allt som ger mig större bildmöjligheter är najs. Jag hade gärna önskat ISO 25 också. Varför inte inbyggt gråfilter som på Canon G11?

Har PM:at dig!
/Mats
 
Går det att pressa upp den till ISO 102.400?? Shit! :D

Jag har testat 3200 på min 5D..men det lär inte bli ofta :D
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.