Annons

IR-konverterad kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Så är då kameran äntligen i min hand.
Lite tjurig är jag eftersom tullen ville ha 624:- i mervärdesskatt, på vad?
Till det kommer även 80+20:- i frakt från Arland
Har ju inte handlat något, betalat för en tjänst men det är det väl ingen mervärdesskatt på när det utförts i annat land, eller?

Nåja, man ser direkt på displayen hur bilden blir, inte mycket IR-effekt i det molniga februarivädret.
Stativ rekommenderas då det blir rätt långa exponeringstider.

Bifogar en testbild från min gårdsplan (stativ) lite tråkig, men måste ju testa kameran.

Bilagor

• vedbod.jpg
    vedbod.jpg
    31.1 KB · Visningar: 303
Jag har skickat en fråga till Tullsvar och skall se vad de säger - det är inte lätt att veta hur man skall resonera om man inte är tull expert...

Får du långa exponingstider? Hur låga då?

Jag har skickat en fråga till Tullsvar och skall se vad de säger - det är inte lätt att veta hur man skall resonera om man inte är tull expert...

Får du långa exponingstider? Hur låga då?

Är det inte så att man ska deklarera den hos tullen när man skickar och få med ett speciellt dokument så ska visas när man får tillbaka den för att slippa tulla? Har ett minne av det iaf.

JO, det är kanske så, men jag försökte läsa lite på sidan utan att faktiskt kunna lista ut exakt hur man skall göra - det är inte alltid helt enkelt med udda tullärenden....

Man skall iallafall betala tull mm på själva värdet IR-filtret, så vart det när jag skicka t/r Lifepixel

Jodå, godset är märk med "returning to owner after repair".
Samt ruta för "Returned gods" ikryssad.
Men, dom har fyllt i att värdet på kameran är 320 USD.

Kan vara det som strular till det.

Har skickat mail till Utrikesbrev Arland, det är dom som sköter det hela.

Bilden ovan är tagen med ISO 100, f4, 1/6 sek.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar