Annons

Iphone 4

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man har ett mobilt bredband med ett sådant där usb-modem, kan man då använda det på Iphone 4 och därmed surfa med Iphone obegränsat och överallt för sin fasta månadskostnad?

Om man har ett mobilt bredband med ett sådant där usb-modem, kan man då använda det på Iphone 4 och därmed surfa med Iphone obegränsat och överallt för sin fasta månadskostnad?

Du menar stoppa in SIM-kortet från ditt mobila bredband i Iphone? Det går, dock behöver du nytt SIM-kort då IPhone 4 har sk microsim. dock brukar mobila bredband oftast endast ha bara datatrafik, och inte själva telefondelen, dvs du kan inte använda bredbandsabonnemanget för vanliga röstsamtal. Så funkar mitt 3-bredband iaf.

Givetvis kan du använda din Iphone som modem. Ett krav är dock att itunes är installerat i datorn, behöver dock inte vara startat om man skall använda nallen som modem. Man kan dels köra mha kabel eller mha blåtand.

Det är kanske enklare om du lägger till datatrafik i ditt mobiltelefonabonnemang,s å kan du skippa ditt mobila bredband.

frågan är väl närmast vad man skall ha skräpet till? Dålig batteritid, kass kamera, ömtålig, buggig och dålig mottagning - en klar seger för marknadsvdelningen att de lyckas sälja skräpet....

frågan är väl närmast vad man skall ha skräpet till? Dålig batteritid, kass kamera, ömtålig, buggig och dålig mottagning - en klar seger för marknadsvdelningen att de lyckas sälja skräpet....

Inlägg som dessa gör det ganska enkelt att sålla de som aldrig har använt apples produkter ; )

Men naturligtvis har lyckad marknadsföring med deras succe att göra. Dock går det aldrig att uppnå denna succe utan bra produkter. Överens?

/K

det är vad jag gör nu från sommarhuset i Ystad men med 3Gs
jag har haft 3 mobila bredband med dongel och inget har fungerat så bra som med min Iphone
kör trådlöst till min macbook pro via blåtand, på det viset kan jag lägga telefonen där mottagningen är optimal och sedan surfa fritt i rummet (bor nere i en dal där mottagningen är dålig och till det kommer 70cm lertegelväggar från 1790 talet)

jag har haft 3 mobila bredband med dongel och inget har fungerat så bra som med min Iphone
kör trådlöst till min macbook pro via blåtand, på det viset kan jag lägga telefonen där mottagningen är optimal och sedan surfa fritt i rummet (bor nere i en dal där mottagningen är dålig och till det kommer 70cm lertegelväggar från 1790 talet)

Tack, det var intressant, då vet jag att det funkar.

Ja, det är väl inte riktigt utrett ännu om det verkligen blir så.
Tyvärr så verkar du ha haft rätt. Tycker fortfarande det är ytterst märkligt att Apple kungör priser för telefonen utan att sälja den, men det tycks vara så det är. Blir att beställa en via Applestore i Storbritannien istället, med hjälp av en god vän...

Tyvärr så verkar du ha haft rätt. Tycker fortfarande det är ytterst märkligt att Apple kungör priser för telefonen utan att sälja den, men det tycks vara så det är. Blir att beställa en via Applestore i Storbritannien istället, med hjälp av en god vän...

Väldigt trist faktiskt.

Om du har kompisar i Danmark eller Norge så säljer Apple operatörsolåsta telefoner där också. Ungefär samma pris som i England.

Förvisso handlar tråden om iPhone, men på samma tema ändå... Jag skaffade en iPad strax efter att de släpptes i USA. Då fanns inte 3G modellen vilket var trist, men i samband med byte av mobiloperatör fick jag ett 3G-modem som även fungerar som en W-Fi Router. Liten behändig pryl att ha i fickan och vips så är min iPad en 3G-padda! Klockrent! Till och med Skype (som inte gillar 3G) fungerar bra, så Paddan är numera också en telefon :)

Kul med prylar!

Eller så kan man köpa en kontantkortstelefon hos Tre för 6195 och betala 350 spänn extra för att få den upplåst. Lite dyrare än i England, men momsar man handlar det bara om ett par hundringar.

Priset är för 32gb är 599 pund. Leveranstid mellan 3 till 4 veckor. Det svaret fick jag i Apple store-butiken på Regent street förra veckan. Ungefär samma pris som i Sverige mao.
Visserligen olåst, men jag är inte så ambivalent så jag har svårt att välja operatör.

/K

Problemet är inte att "välja operatör", utan att man behöver ha olika operatörer beroende på vilket land man vistas i. Att ha en operatörslåst smartphone är otänkbart för ganska många av oss.

jag har haft mobila telefoner sedan 1986, den första vägde 5,6kilo och jag aldrig varit så nöjd som jag har varit med Iphone
enligt en liten jämförelse verkar inte nya Iphone ha några större problem
http://www.idg.se/2.1085/1.332287/inga-problem-med-mottagningen-i-iphone-4

Hade väl varit smått otroligt om Macworld hade skrivit något annat...det dom säger är ju ungefär samma sak som Steve Jobs säger....nu vet jag inte hur Danamrks mobilnät står sig jämfört med Sveriges men där har dom i allfall problem.

http://translate.google.com/transla...r-ogsaa-store-problemer-i-danmark&sl=da&tl=sv

Eller så kan man köpa en kontantkortstelefon hos Tre för 6195 och betala 350 spänn extra för att få den upplåst. Lite dyrare än i England, men momsar man handlar det bara om ett par hundringar.

Ledsen, såg inte det där med låsningen till Telia på Katsching, jag förutsatte att en telefon man köper till fullt pris utan abonnemang inte är låst... Där ser man.

Men är det inte billigare att köpa den för 5 925 från Katsching och låsa upp den??

/Leo som köpt 4:an med abonnemang, dock ej levererad...

Vad jag vet tillåter inte Telia att man låser upp förrän efter 12 månader. Hos 3 kan man låsa upp omedelbart.

Och den brittiska telefonen är ju olåst från början.

jaja, en annan har sina företagsabonnemang och kör 4:an på ett av dem. Ska bli jävligt kul, min första iPhone efter många långa Nokiaår. Mest för att vi inte orkat byta alla 20 Nokialaddare som finns överallt... men eftersom Nokia är så totalt misslyckat och närmast bedrägliga på programsidan ska det bli skönt att byta.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto