Annons

Iphone 4

Produkter
(logga in för att koppla)
De försöker ju framställa videosamtal som något nytt, det är ju det som är det roliga. Europa och Ostasien har ju haft funktionen i evigheter, men det är klart, det som sker utanför USA's gränser det händer ju inte i verkligheten. ...

Innan Apple har gjort det så finns det inte. Enkelt.

Förra året missade jag 3GS pga ett 85/1,4 och i år missar jag fyran pga av ett 70-200/2,8, får se om jag får en 4GSi nästa år då, för nu har jag väl alla objektiv man kan tänka sig. Å andra sidan börjar det bli dags för Sony att dra fram lite ess ur sina rockärmar, så det kanske blir ett nytt kamerahus istället. Gammelnokian e sprucken o ful, men jag tror det finns en kamera någonstans under dammet och under gynnsamma förhållanden kan man t o m prata i den.

Det är ett känt fel...inte så konstigt att signalen påverkas...man håller/har direktkontakt med antennen/antennerna eftersom dom är själva ramen...råkar man sedan hålla så att man "täcker över" avrottet mellan antennerna så "jordar" man ihop dom vilket gör att siganalen påverkas.

Har man dålig täckning ja då finns risken att samtalen bryts:

http://www.youtube.com/watch?v=03PQyWp0mWE&NR=1

Kameran i 3Gs kanske suger men med alla apparna är det extremt lätt att vara kreativ med en iPhone. Jag tror att 4:an inte blir sämre.
Jag har testat ett antal olika telefoner och för mig kan jag bara säga att iPhone regerar. Både vad gäller business- och lekanvändning.
Sedan får de stoppa hur många pixlar se vill i en telefon om de vill.

Det är inte en Sony, det är en Omnivision OV5650. 1.7um pitch, 130nm die.

http://1.bp.blogspot.com/_PsITwyTOc.../s1600/iPhone+4+5mp-image-sensor-diemarks.jpg

Däremot spekuleras det i att nästa uppdatering komer ha den 8MP 1.4um sensor som Sony fortfarande slipar på - bara lab-ex existerar än så länge vad jag vet. Lite nyheter om denna sensor har Sony själva släppt på Technology Inside, deras nyhetsforum för utvecklingsavdelningen.

Jag ser detta som en stark framgång för användarna, normalt sett använder Apple bara förhållandevis gammal och utdaterad teknik i sina modeller, för att maximera vinsterna.

Jag ser detta som en stark framgång för användarna, normalt sett använder Apple bara förhållandevis gammal och utdaterad teknik i sina modeller, för att maximera vinsterna.

Håller med dig Joakim...dock förstår jag inte riktigt hur dom tänkte när dom konstruerade lösningen för antennerna...att göra en konstruktion där man kan få galvanisk kontakt med/mellan antennen/antennerna när man håller i telefonen känns inte speciellt genomtänkt.

Det slogs på stora trumman vid lanseringen o man sa detta har ingen annan gjort tidigare(en sådan lösning)...hmmm undrar varför :S ??? Sen kan man ju alltid spekulera i hur hälsosamt det är i längden o ha direktkontakt med antennen/antennerna under samtal mm.

För den som vill kommer det även i Sverige att gå att köpa Iphone 4 utan abonnemang och utan operatörslåsning, precis som t ex i Storbritannien. Just under 6000 kr för modellen med 16 GB, en tusenlapp mer för den med 32 GB.

För den som vill kommer det även i Sverige att gå att köpa Iphone 4 utan abonnemang och utan operatörslåsning, precis som t ex i Storbritannien. Just under 6000 kr för modellen med 16 GB, en tusenlapp mer för den med 32 GB.

Ja, det är väl inte riktigt utrett ännu om det verkligen blir så.

Det var en del frågetecken i pressreleasen då man inte använt samma ord som för UK för att beskriva telefonen som olåst, respektive utan abonnemang, men låst till en operatör.

Vi får väl se hur det blir.

Ja, det är väl inte riktigt utrett ännu om det verkligen blir så.
Det var en del frågetecken i pressreleasen då man inte använt samma ord som för UK för att beskriva telefonen som olåst, respektive utan abonnemang, men låst till en operatör.
Har iofs inte läst pressreleasen, men om Apple talar om vad de kommer att sälja apparaten för så har jag svårt att tänka mig att något telebolag skulle vara inblandat i den dealen.

Är inte avsaknaden av avtryckarknapp (för det saknar väl även 4:an) förödande för bildkvaliteten? Att man måste trycka till på skärmen borde väl ge upphov till en hel del skakningsoskärpa, eller?

Jag tycker det är tvärtom, på iPhonen behöver man bara nudda skärmen med ett finger. Använder man däremot en knapp är det väldigt svårt att hålla mobilen stilla vid avtryck.

ANNONS