Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

iPad, vit eller svart?

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Ja, frågan är så enkel, svart eller vit?

Tycker själv att vit passar bra när man ska läsa bok, men svart verkar ge bättre bildbetraktning. Men det är bara vad jag kommit fram till genom att testa i butik och jämföra på nätet. Är dock på gång att införskaffa en surfplatta så det enda som kvarstår är om den ska bli vit eller svart ;)
 
Ja, frågan är så enkel, svart eller vit?

Tycker själv att vit passar bra när man ska läsa bok, men svart verkar ge bättre bildbetraktning. Men det är bara vad jag kommit fram till genom att testa i butik och jämföra på nätet. Är dock på gång att införskaffa en surfplatta så det enda som kvarstår är om den ska bli vit eller svart ;)

Har en vit och en svart (ja jag är nördig pryltok i överkant) och jag tycker att den svarta känns bättre.
Kan dock inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker så :)
 
Tycker den vita ser plastigare ut. Dock syns inte fingeravtryck och fettfläckar lika mycket på den vita ramen :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Valde Vit då det inte syns så mycket av fingeravtryck och kladd på den som på en svart som jag lånade innan jag köpte och därför insåg fördelarna med vit ;-)

Samma sak när jag bytte till Iphone 4S hade en svart 4 som jag fick putsa jämnt, nu är det inte något problem med den vita 4S ;-)
 
Har också för tillfället en vit och en svart. Valde den vita först, mest för att jag tyckte den var snyggare.
Håller med trådskaparen om att bilder framträder bättre på den svarta och att läsa tex en bok passar den vita bäst.

Nu när jag haft båda ett tag, gillar jag den svarta bäst. Den går också bäst hem hos våra barn. Kan dock inte sätta fingret på varför jag tycker så.

Vad gäller iPhone hade jag den svarta tidigare. När jag sen skulle byta upp mig blev det den vita. Men det var nog mest för att den skulle kännas ny, hade jag haft en vit tidigare hade jag säkerligen valt en svart.
 
Jag köpte en vit iphone 4s för att jag tyckte det var roligare/ovanligare, men när jag köpte en padda till tjejen så valde jag en med svart ram. Jag valde den svarta pga 2 saker, den ser mycket snyggare ut när skärmen är släckt och skärmen känns större när jag kollar film eller pillar med bilder.

Mitt råd är köp en svart.
 
Valde en svart då bilder/grafik upplevs lite kontrastrikare. Den vita är dock rätt snygg tycker jag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.