Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intressanta fotografier

Produkter
(logga in för att koppla)

pyromani

Aktiv medlem
Angående fotografering av skylt och text.

De flesta har nog en eller annan gång provat att fota skyltar och roliga texter och jag undrar vad som gör att ett sådant foto blir lyckat/intressant för en betraktare. Jag stötte igår på ett sådant foto här på sidan vilken hälften av betraktarna gav det 5 och andra hälften gav de 1. Man kan ju tycka att en t.ex en skylt är en skylt medans andra ser en skylt i sammanhang och tycker det är brilljant.

Anledningen till denna fråga är att jag bidragit till nåyrstävlingen med ett foto på ett alfapetspel med matchande nyårsord. Undrar om det funkar att göra så eller om det är helt åt skogen?

Beror ju på.. tror det funkar fint men beroende på hur du lagt upp det.. med skärpedjup, vinkel och ljus mm.mm.
Tar man en bild rakt upp o ner på spelet blir bilden säkert inte så intressant men om man har en lägre vinkel och kort skärpedjup och ett bra ljus så skulle det säkert kunna bli super.

Vet inte om det var nått sånt du ville veta annars så kan du ju ta det som ett tips/idé

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto