Annons

intressant "avslöjande"

Produkter
(logga in för att koppla)
hahaha. riktigt kul att kolla på.

på tjejerna som ligger på stranden. har han ändrat färgen på naglarna från vit till rött.
trodde bara man fixa med bröst och hy.
riktigt skillnad på brösten blir det. helt sjukt.
 
bengt luthman skrev:
Anders, det där såg rent ut sagt läskigt ut! kan inte för allt i världen folk skulle vilja ha sitt porträtt av den fotograf som visade upp den där portfolion...blargh..

hon vickar på foten också. hahah

oj fel. denna är till Pontus Gustavsson!!
 
Många verkar ha hakat upp sig på bilderna med jätterövarna.

Många av bilderna var båda snyggt plåtade och genomarbetad retusch tycker jag.
 
anders_j skrev:
hon vickar på foten också. hahah
oj fel. denna är till Pontus Gustavsson!!
Ja, jag såg det! Och det var faktiskt både bildförbättrande och skickligt gjort! (Jag har nyligen avslutat en placering på ortopeden och vet hur fotleder ser ut!) Han skulle studerat några fler rumpor bara... Och någon måste tala om för honom att han måste behärska sig lite...

/Pontus
 
Vissa var kanske OK (jag vet inget om modellfoto ska sägas) men majoriteten av bilderna är rätt överarbetade i min smak. När det inte finns tillstymmelse till naturlig yta på huden längre ser det mest ut som skyltdockor. Kanske är idealet sånt i "glamour photo"... yuck.
 
Freddie skrev:
Många verkar ha hakat upp sig på bilderna med jätterövarna. Många av bilderna var båda snyggt plåtade och genomarbetad retusch tycker jag.
Han är ju inte helt oäven med ritbordet. De bilder där han slutat i tid och inte överarbetat till serietidningsstadiet ser ju riktigt bra ut i några fall.

/Pontus

EDIT: Anders hann först!
 
Becky Carter

Biderna från Becky Carter trodde jag först var foton av dockor! Så fruktansvärt onaturliga..den del av glamour/skönhetstävlings/modevärlden som dessutom fokuserar på barn är rent skrämmande.
Hoppas vi slipper få hit de värsta avarterna!
 
Ja, Becky Carter var skrämmande. Ögonen kan åtminstone inte vara riktiga, så döda som de var. Hon måste ha en bunt glasögon i olika färger som hon fotograferar separat och meckar dit i bildbehandlingen.
 
Re: Becky Carter

C20D skrev:
Biderna från Becky Carter trodde jag först var foton av dockor! Så fruktansvärt onaturliga..den del av glamour/skönhetstävlings/modevärlden som dessutom fokuserar på barn är rent skrämmande.
Hoppas vi slipper få hit de värsta avarterna!

Hahahahaha...vem fan har skrämt dom?
 
Frizge skrev:
Ja du, grabben. I reklambranschen så är det i dagens läge snarare regel än undantag att fotografierna retuscheras. Det gäller alla motiv från fotomodeller till mjölkpaket. Dagens fotografer har tagit till sig den nya tekniken och ser bildretuschören som en naturlig samarbetspartner i jakten på den perfekta bilden.

Ja, jag håller med dig. Retusch används allt mer idag på modebilder.
Vad jag menade i mitt inlägg var att det har gått alldeles för långt när fotograferna börjar slarva vid en plåtning.
De flesta verkar ha inställingen att det går att rätta till i datorn i efterhand.
 
Jimsan skrev:
Vad jag menade i mitt inlägg var att det har gått alldeles för långt när fotograferna börjar slarva vid en plåtning.
De flesta verkar ha inställingen att det går att rätta till i datorn i efterhand.
tid är pengar.
jag är övertygad om att dom tänker att "det där går fortare att fixa lika bra i datorn".
något annat är det förmodligen inte frågan om eftersom tid är just pengar.

så tänker jag när det gäller makeup inför en porträttsession tex.
sminka över plitor tar helt seriöst 1000 ggr så lång tid att sminka över som att ta bort i fottotjopp.
så om sminkningen görs enkom för fotografering är det bara idioti att lägga tid på finnöversminkning.
bara för att ta ett exempel.

sen vill jag än en gång påpeka att det har gått mode i att retuschera så där överdrivet i USA.
det är inte dom som bor i landet lagom, det är vi. ;o)
 
hmmm... fottotjopp ja ja kul stavning.

Han skriver att han är konstnär och har ett förflutet som airbrush- retuscherare/målare.
I det sammanhanget så har han legat kvar i sin nich. Tyvärr anser jag att flera av bilderna blev sämre efteråt.
 
Jag läste igenom make up agendan inför en fotografering hos Becky Carter, herregud!

Det är nog mer tid som läggs ner på en fotografering än min fru lägger ner på ett helt år... eller två...
 
Dom där Becky Carter bilderna blev man ju nästan rädd för. Ser ut som ett skräck kabinett. Tänk er att ha en hel vägg i sovrummet med såna där bilder. Skulle inte bli mycket sömn där. "Ögonen!! Jag kan inte gömma mig för ögonen. waaaaahhhrgh..."

Ja herregud det finns en liten del av mig som hoppas att det är på skoj, men det är väl inte det. Dessutom borde den som designat websidan lobotomeras ;)
 
Jo, man blir ju livrädd när man ser barn som spökas ut av sina föräldrar för "modefotografering" på det där sättet. Stackars små...
 
ja, det där är lite läskigt. Stora rumpor gillar han verkar det ju som.
Men har ni missat www.flicka.org ? Där tycker jag man ser bättre steg för steg vad det är som händer med en bild i retuschörens händer.
 
Freddie skrev:

Många av bilderna var båda snyggt plåtade och genomarbetad retusch tycker jag.

Kan inte annat än hålla med. Varför skulle det vara fel med kreativ och professionell retusch??

Bilderna är ju knappast tänkta för familjealbumet.

Förvånas ärligt talat över all sågning i denna tråd.
 
Förvånas ärligt talat över all sågning i denna tråd
Inte jag: Det är så här man ska tycka för att vara politiskt korrekt i Sverige! = )

Men bilderna är ju tyvärr för fixade även om det är snyggt gjort ibland. Plastkänslan är lite för påtaglig. Lagom är bäst.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.