Annons

Internetbutiker i England

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte kanske göra en beställning på ett macro objektiv ifrån digital-cameras.com men "out of stock" :( hur blir det då ? finns den bara in på lager eller kommer dom inte kunna ta hem den för de priset längre ?.

Någon som beställt därifrån nyligen ? har e-kort betalningar fungerat med dom ?

Hej, se min varning ovan för www.camerabox.co.uk, www.digital-cameras.com och även digitalfirst.co.uk som är samma företag alla tre. Jag googlade dem innan köp och såg många varningar, drog dock en chansning ändå pga de bra priserna. Vilket straffade sig.. Deras lagersaldo är mest bluff, som sagt googla dem och bedöm riskerna!
 
Hade jag varit i din sits hade jag tagit kontakt med min bank och reklamerat köpet. Jag tvivlar på att du någonsin får tillbaka några pengar från camerabox...

Tack Emil-G, banken kommer att börja pusha dem nu. De sa att de flesta återbetalar efter att de tryckt på.
 
Hej, se min varning ovan för www.camerabox.co.uk, www.digital-cameras.com och även digitalfirst.co.uk som är samma företag alla tre. Jag googlade dem innan köp och såg många varningar, drog dock en chansning ändå pga de bra priserna. Vilket straffade sig.. Deras lagersaldo är mest bluff, som sagt googla dem och bedöm riskerna!

Jag beställde en kamera (Canon 7D) + objektiv från www.digital-cameras.com i förra veckan. Paketet levererades dagen därpå. Lagerstatus på respektive vara stod som "Live Stock" och räknades mkt riktigt ner när jag lagt min order.

Vet inte om jag hade tur eller om de skärpt sig, men jag är väldigt nöjd både med deras priser och snabba och problemfria leverans. De ringde strax efter att jag beställt för att bekräfta beställningen och leveransadress.

Skrivit löpande i följande tråd om mitt köp:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=118097
 
Hej, se min varning ovan för www.camerabox.co.uk, www.digital-cameras.com och även digitalfirst.co.uk som är samma företag alla tre. Jag googlade dem innan köp och såg många varningar, drog dock en chansning ändå pga de bra priserna. Vilket straffade sig.. Deras lagersaldo är mest bluff, som sagt googla dem och bedöm riskerna!

Min erfarenhet av Camerabox.co.uk:
Köpte just EOS7D, BG, CF-kort, EF 100mm 2,8L Macro.
Leverans dagen därpå med DHL, mycket bra pris, inget strul.
 
Jag har handlat från SimplyElectronics otroligt bra och servicevänlig butik. Beställde ett Tamron 90 macro, betalade 2800 inkl frakt för det. Står det fri frakt är det fri frakt även till sverige. Bra priser på vissa objektiv.

De har mycket bra priser. Har handlat därifrån två ggr pga just detta. Servicen är dock kass, och vid ena tillfället tog det mig 3 veckor innan de skickade varorna, trots att de fanns i lager (både i status och enligt utsago i mailkontakt) vid beställningstillfället och under hela väntetiden (andra ggn också längre tid än vad de säger sig behöva för att skicka). Oftast när man mailar dem så får man enbart ett klipp och klistra svar i stil med: "Vi jobbar så fort vi kan och du ska snart ha dina varor.", vilket gör att man kan bli totalt vansinnig på dem. Kan inte rekommendera dem om man tror att de ska hålla leveranstiderna, men har man gott om tid så kan man fynda.
 
Hej! Om jag beställer det här objektivet från warehouseexpress.com, vilka fler kostnader tillkommer, och kommer jag kunna betala på något annat vis än via kort där jag blir av med pengarna direkt? Så mycket pengar vill jag inte vara av med ifall företaget får för sig att gå i konkan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.