Annons

Inskränkning av yttrandefriheten - såhär kan det gå!

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter helt horribelt i mina öron.
Då förklarar man ju religion som en form av absolut sanning. Religion som inte kan bevisas och som i flera avseenden är motstridig mellan religionerna. Precis exakt som politiken.
Då vore det lika relevant att anta en resolution som fördömer all kritik av politik.

Du har möjligtvis ingen källa till detta?
http://www.opponent.se/2009/03/islamkritik-forbjuds-i-ny-fn-resolution/
http://www.islamonline.com/news/articles/2/UN_urges_end_to_religious_defamation.html

Det är helt tydligt att det handlar om att inte trampa just muslimer på tårna. Alla förstår nog varför.

Själv känner jag mig otroligt kränkt av att svenska politiker och svensk media är öppet pro-islamiska. Det är ett vidrigt hyckleri att säga sig vara för mänskliga rättigheter och mot kvinnoförtryck, samtidigt som man försvarar dessa värderingars största fiende. Det löjligaste av allt är att det i mångt och mycket är en vänster/höger-fråga istället för en värdegrundsfråga.

Räkna med att vår yttrandefrihets dagar är räknade. När det är tillräckligt många muslimer i Sverige så kommer de att driva igenom inskränkningar och lagändringar, precis som de gjort i Storbritannien.

Jaså? Vad är det som hotar honom då? Tror du på fullaste allvar att terroristerna hade reagerat likadant om de fötts som kristna och om Vilks ritat Jesus som rondellhund? Det tror inte jag.

Jag postade ju en länk där man undersökt de som yttrade dödshoten. Jag tror absolut att det kunde ha varit kristna istället om vi hade varit i en tid då kristna länder hade varit de fattiga och utpekats som roten till all ondska. Anledningen till många av de terrorattentat vi ser i dag är desperata handlingar för att få till politiska förändringar, inte för att koranen säger så. För det gör inte koranen.

Det är mer skrämmande att du och andra inte ser kopplingen mellan islam och nazism. Att försöka koppla avståndstagande från islam till nazism är helt absurt. Det är ju just sådana vidriga läror man vill slippa.

Jag tycker inte alls att det är absurt. Jag kan själv kritisera delar av Islam men jag gör det inte på samma sätt som du. Du och många andra som ägnar sig åt det här, t.ex. sverigedemokraterna, målar upp en bild av Islam som ett hot mot den fria världen, du insinuerar i din retorik att Islam på något sätt för en organiserad kamp för att driva sin agenda. Du insinuerar också att självmordsbombningar och förtryck på något sätt är något gemene muslim sysslar med, vilket inte på något plan stämmer. Du blundar totalt för att det är enstaka galningar, kulturella fenomen och rationella förklaringar som individens logik. Sen kan du säga vad fan du vill om att det är Islam, och inte muslimer, men på många plan så gör de hand i hand. Och du sprider vidriga fördomar om Islams troföljare som inte alls stämmer.

Jag kan hålla med om att man ska uppmuntra, men man ska definitivt fördöma förtryck. FN har antagit en resolution som fördömer all religionskritik. Snacka om att sätta krokben för världens utveckling bort från religionsförtryck. Vi ska tydligen bara blunda och se på när de slår ihjäl varandra i religionens namn.

Har du en länk till FN-resolutionen, jag tror inte att den är så okomplicerad som du påstår.

Nu gör du samma fel som den vänsterivridna journalistkåren. Jag talar om islam, inte om muslimer. Det är inte en fördom att islam är en förtryckarideologi skapad av en komplett galning (Muhammed var troligen sinnessjuk) och att religiös indoktrinering är livsfarligt.

I stort sätt 100% av svensk media är högerliberal, detta stämmer ju inte på individer men på tidningarnas politiska färg och ledarsidor.

Gör jag något fel i att tipsa om att gräva lite djupare än vad jag tror att du har gjort? Min poäng är att det finns mycket positiva rörelser i den muslimska delen av världen för att riva ner de patriarkala samhället, men du väljer att blunda för dessa. Det pågår även interna diskussioner inom det muslimska samfundet med en stark gren av modernister som vill förändra många gamla kulturella saker som hängt på för länge. Tyvärr så tappar de mark nu när muslimer över hela världen pekas ut som galningar med sprängdeg under tröjan.

Varför göra det här till en politisk fråga? Det är klart att om du säger att alla som fäljer Islam är på det här sättet så säger du ju att alla muslimer är på det sättet. Hur många alldeles vanliga svensson-muslimer som inte skiljer sig från dig och mig annat än att de trampar iväg till moskén någon gång i veckan tror du inte mår dåligt över alla de etiketter som fördomsfulla människor sätter på dem? Tror du att det är lätt att vara muslim i dag?

Ska jag vara riktigt ärlig här på de sista raderna så är jag själv ingen stor anhängare av religion överhuvudtaget, jag anser som du att religiös indoktrinering är en sorglig företeelse och jag är starkt emot saker som religiösa friskolor. Men jag tycker att om man ska kritisera en religion så ska man göra det på ett rättvist och konstruktivt sätt, inte genom att sprida fördomar, vilket du faktiskt gör för det du säger stämmer inte. Folk måste få ha vilken religion de vill i en fri värld, lika självklart som att vi ska ha yttrandefrihet.

Förlåt, men jag måste bara visa ett bra exempel på vad jag talar om: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sapouppdrag-hotar-asiktsfriheten_4429283.svd

Det är ju sååå synd om de stackars islamisterna. Inte ska vi väl kolla vad de håller på med?

Gonatt Sverige.

Räkna med att vår yttrandefrihets dagar är räknade. När det är tillräckligt många muslimer i Sverige så kommer de att driva igenom inskränkningar och lagändringar, precis som de gjort i Storbritannien.

Det här går inte ihop, i ena meningen förespråkar du åsiktsregistrering och i den andra så försvarar du yttrandefriheten. Vad menar du egentligen? Att det är ok med yttrandefrihet så länge det handlar om följare av en idiotisk religion (kristendomen) men inte när det handlar om en annan idiotisk religion (islam)?

http://www.opponent.se/2009/03/islamkritik-forbjuds-i-ny-fn-resolution/
http://www.islamonline.com/news/articles/2/UN_urges_end_to_religious_defamation.html

Det är helt tydligt att det handlar om att inte trampa just muslimer på tårna. Alla förstår nog varför.

Själv känner jag mig otroligt kränkt av att svenska politiker och svensk media är öppet pro-islamiska. Det är ett vidrigt hyckleri att säga sig vara för mänskliga rättigheter och mot kvinnoförtryck, samtidigt som man försvarar dessa värderingars största fiende. Det löjligaste av allt är att det i mångt och mycket är en vänster/höger-fråga istället för en värdegrundsfråga.

Ja, det där var två underliga länkar. Dock gjorde Opponent en något friare tolkning får man väl säga. Resolutionen var ju inte heller bindande. Men helt klart är de ute och cyklar.

Alla svenska medier fördömer kvinnoförtryck och försvarar mänskliga rättigheter. Att de däremot inte anser att Islam är dessas största fiende är väl en annan sak?

Det handlar väl om att vi inte ska tumma på vår yttrandefrihet, vilket vi inte heller har gjort i Sverige. Att fördöma Lars Vilks djupt kränkande teckningar är inte fel alls, det hör ju till yttrandefriheten det också att jag får säga att jag tycker att det var fördomsfullt skräp.

Förlåt för att jag är tjatig men vill sammanfatta Fokus artikel om mordkonspirationen mot Lars Vilks. Även fast någon här säkert kommer dömma ut det som en terroriststämplad vänsterpress så är Fokus ett icke-politiskt bundet samhällsmagasin med en av Sveriges mest erfarna och seriösa redaktioner.

"Mordkonspirationen" innefattar:

En psykisk störd och ensam amerikansk kvinna.

7 personer anhållna i Storbritannien, 5 har redan blivit släppta.

2 av de 7 är häktade och då av följande anledningar:
En 44-årig algerier bosatt i Irland sedan ett decennium för att ha skickat "ett hotfullt textmeddelande".
En 33-årig libyer för att inte ha kunnat uppvisa "godkända identitetshandlingar".

Det har inte heller kommit fram några uppgifter om att kvinnan har haft kontakt med någon terrorrörelse eller några radikala imamer som pressen rapporterat.

Det här är alltså vad som har skrivits om i flera veckor, ett argt sms, en kille utan leg och en psykstörd kvinna. Självklart ska man som Makten gjorde vifta bort detta som vänsterpress och fortsätta påstå att Islam och dess anhängare för en organisera kamp för att mörda Vilks. Urlöjligt.

Det är ju väldigt ansvarsfullt att ta in experter som säger att det är såhär terroristorganisationerna jobbar nu, att rekrytera vita människor som vi inte ska kunna identifiera, skitsnack. Blir ju förbannad för mindre.

Anledningen till många av de terrorattentat vi ser i dag är desperata handlingar för att få till politiska förändringar, inte för att koranen säger så. För det gör inte koranen.
Politiska förändringar som innebär att vi andra ska krypa för islam, ja. Vad har Vilks rondellhund egentligen med politik att göra? Inte ett jota.

...du insinuerar i din retorik att Islam på något sätt för en organiserad kamp för att driva sin agenda.
Ja, det ingår i islam att läran ska spridas över världen, med alla medel. Men det är inte det jag i första hand talar om, utan om det förtryck som ingår i helt normalt utövande av islam, långt från världsomspännande terror.

Du insinuerar också att självmordsbombningar och förtryck på något sätt är något gemene muslim sysslar med, vilket inte på något plan stämmer.
Okej, nu har tydligen stora förtals- och feltolkningsfestivalen börjat. När har jag gjort det??? Sluta läsa mellan raderna, tack. Där står ingenting nämligen.

Du blundar totalt för att det är enstaka galningar, kulturella fenomen och rationella förklaringar som individens logik. Sen kan du säga vad fan du vill om att det är Islam, och inte muslimer, men på många plan så gör de hand i hand. Och du sprider vidriga fördomar om Islams troföljare som inte alls stämmer.
Kan du vara så snäll och förklara hur man i allmänhet i muslimska länder behandlar kvinnor? Hur gör man med "brott" mot islam?

Varför i hela friden försöker du låtsas som att allt är frid och fröjd med islam, när alla med ögon nedanför pannbenet ser hur annorlunda det ser ut i ALLA muslimska länder? Är det bara en slump att allt det helvete som där utspelar sig är påbjudet enligt Koranen?

Har du en länk till FN-resolutionen, jag tror inte att den är så okomplicerad som du påstår.
Jag har länkat till två artiklar om den.

I stort sätt 100% av svensk media är högerliberal, detta stämmer ju inte på individer men på tidningarnas politiska färg och ledarsidor.
De påstår det, ja. Men i verkligheten är de vänster-socialliberala. De vill att alla ska få göra som de vill, på någon annans bekostnad. Det är inte äkta liberalism. Det är vänsterflum.

Hur många alldeles vanliga svensson-muslimer som inte skiljer sig från dig och mig annat än att de trampar iväg till moskén någon gång i veckan tror du inte mår dåligt över alla de etiketter som fördomsfulla människor sätter på dem?
Bekänner man sig till en så hemsk lära som islam så har man väl inte mycket val. Det är fritt att när som helst sluta kalla sig muslim och sluta dyrka en galen profet som i 90% av sina ord yrkar på våld och förtryck.

Tycker du synd om nazister också? De måste ju ha det jättesvårt, bara för att de hyllar den där fredlige Adolf eller vad han hette. Hyvens kille, men ingen förstår. Eller?

Ska jag vara riktigt ärlig här på de sista raderna så är jag själv ingen stor anhängare av religion överhuvudtaget, jag anser som du att religiös indoktrinering är en sorglig företeelse och jag är starkt emot saker som religiösa friskolor. Men jag tycker att om man ska kritisera en religion så ska man göra det på ett rättvist och konstruktivt sätt, inte genom att sprida fördomar, vilket du faktiskt gör för det du säger stämmer inte. Folk måste få ha vilken religion de vill i en fri värld, lika självklart som att vi ska ha yttrandefrihet.
Hur tycker du att man ska kritisera islam, om man inte vill ha en fatwa med mordhot mot sig? Hur ska man göra för att tala om att man tycker illa om islam, utan att PK-eliten och media inte ska kalla en för "islamofob"?

Vi ska behandla islam precis som allt annat. På precis samma villkor som alla andra rörelser. Det gör vi inte idag, BARA för att islam svarar med hot om våld och död.

Det här går inte ihop, i ena meningen förespråkar du åsiktsregistrering och i den andra så försvarar du yttrandefriheten.
Citera gärna stycket där jag försvarar åsiktsregistrering. Jag kan inte för mitt liv hitta det. Eller menar du att infiltration av islamistgrupper skulle vara "åsiktsregistrering"? Jösses.

Vad menar du egentligen? Att det är ok med yttrandefrihet så länge det handlar om följare av en idiotisk religion (kristendomen) men inte när det handlar om en annan idiotisk religion (islam)?
Yttrandefriheten ska vara fullständig. ALLA ska få säga vad de tycker och ta konsekvenserna av det. Det betyder att vi måste skrota lagen om hets mot folkgrupp. Får man citera judehat-verser ur Koranen så måste man få göra Hitlerhälsning. Inkonsekvens är det vidrigaste jag vet. Låt dårarna visa sig, så att vi öppet ser vad de tycker och tänker. Då blir det lättare att visa att man inte vill ha med dem att göra.

Alla svenska medier fördömer kvinnoförtryck och försvarar mänskliga rättigheter. Att de däremot inte anser att Islam är dessas största fiende är väl en annan sak?
Nej, det är inte en annan sak. Kan du tala om något annat element i Sverige i form av politiska grupperingar, som är ett större hot mot mänskliga rättigheter än islam?

Det handlar väl om att vi inte ska tumma på vår yttrandefrihet, vilket vi inte heller har gjort i Sverige. Att fördöma Lars Vilks djupt kränkande teckningar är inte fel alls, det hör ju till yttrandefriheten det också att jag får säga att jag tycker att det var fördomsfullt skräp.
Självklart ska du få det. Men tror du att du får det fortfarande när det sitter 50% muslimer i Riksdagen? Det tror inte jag.

Oj, verkligen. Om du som "liberal" säger det måste det väl stämma.

http://www.levandehistoria.se/node/341

Kanske inte. Din irrationella rädsla är nog farligare än det du ser som hot.
Du länkade just till en källa som ger mig massor av vatten på min kvarn. Läs detta dokument och tala sen om för mig vilken grupp som står för den klart största antisemitismen i Sverige: http://www.levandehistoria.se/files/antisemitism.pdf

Sen kan du också passa på och tala om för mig vad du menar med det korta och extremt löjliga stycke du länkade till betyder. Att islam inte ökar i Sverige? Om muslimers nativititet är extremt mycket högre än etniska svenskars, hur kan någon tro att islam inte kommer att fullständigt explodera som rörelse i landet? Återigen; hur naiv får man vara egentligen? Tror du att Sverige kommer att vara sig likt om man successivt byter ut befolkningen mot en annan, som har helt annan värdegrund? Naturligtvis inte. Så länge det finns muslimska friskolor som inte kontrolleras så kommer muslimers barn att bli muslimer.

-----------------

Och innan någon börjar hojta om "hets mot folkgrupp" så kan jag tala om att islam är en politisk grupp, inte en folkgrupp.

Senast ändrad:
Jag inser att den här tråden kommer att totalt balla ur eftersom det blir jag mot alla andra, så nu SKA jag hålla mig borta;-)

Jag kan bara uppmana er att se lite längre än den förljugna propaganda ni läser i svensk press. Läs Koranen. Läs Mein Kampf. Jämför. Fundera sen på varför det ska vara förbjudet att tycka illa om islam. Fundera på de politiska mål som journalistkåren är ute efter att indoktrinera läsaren att tro på. Fundera på vad som kommer att utlösa nästa världskrig (jo, det kommer att bli ett sådant). Fundera på varför yttrandefriheten inte är jämlik. Fundera på om den kommer att finnas kvar om en stor grupp inte vill ha den.

Tänk längre än näsan räcker, helt enkelt. Trevlig helg!

Tillägg: Och minns nu för fasen att ursprungsinlägget faktiskt handlar om just islam, så det jag skrivit är INTE "off topic".

Senast ändrad:
Jag inser att den här tråden kommer att totalt balla ur eftersom det blir jag mot alla andra, så nu SKA jag hålla mig borta;-)

Är mäkta imponerad över både din energi och kunskaper i ämnet.
Och det är inte du mot alla. Många som resoenrar som du gör har just inte orken och förmågan att uttrycka sig så klart och koncist du gör.

Ha de gött Martin. Så länge...

Martin, varför länkar du till medier du föraktat som vänsterflum.(du läser det som du inte säger dig läsa, det gör dig bara oseriös) Varför baserar du så stor del av din argumentation på ngt du "vet" kommer att hända i framtiden, (om framtiden vet du inget, det gör dig också oseriös) om du inte kan se till historien och säger dig vilja se till nuet. Ett "nu" vi inte vet vart det för oss. Din framtidsvision är inget annat än en demonisering av en grupp som du inte verkar veta ett jota om. Om det finns folk som tror på dina sanningar är du en lika farlig människa som en religiös fundamentalist.

Tänkte att jag ändå bör svara dig även fast du har proklamerat att du inte kommer att läsa.

Politiska förändringar som innebär att vi andra ska krypa för islam, ja. Vad har Vilks rondellhund egentligen med politik att göra? Inte ett jota.

Nej, det var inte det jag menade. Sedan klistrade jag nyss in en jävla länk och sammanfattade artikeln som den ledde till, men du sket uppenbarligen i att läsa för att den inte styrkte din tes. Du insinuerar fortfarande att någon form av organiserad Islam står bakom hoten, vilket jag redan visat att det inte är. Samtliga svenska muslimska samfund har också fördömt dödshoten. Du väljer, vrakar och missleder. Vad jag menade med politik var följande saker:

Konflikten mellan Pakistan och Indien, Kashmirkonflikten, är en territoriell dispyt som bl.a. utlöst attacker från båda sidor.
Terrorattentat mot USA och Israel handlar om en dispyt över rätten till landet, men eftersom Israel har resurser använder de sin armé medan det ockuperade palestina använder lite mer desperata metoder. Självmordsbombningar och liknande i Afghanistan är en protest mot ockupationen osv...övertramp från båda håll.

Ja, det ingår i islam att läran ska spridas över världen, med alla medel. Men det är inte det jag i första hand talar om, utan om det förtryck som ingår i helt normalt utövande av islam, långt från världsomspännande terror.

Jag skrev om det här i mitt förra inlägg, du sket uppenbarligen i det också. Visst finns det förtryck, men inte för att det har skydd i koranen mer än i någon annan religion. Det är ju förtrycket man ska adressera då, jag fördömer det här och nu. Det sker som sagt även en kamp för kvinnors rättigheter även i mellanöstern men den får vi aldrig höra talas om.

Okej, nu har tydligen stora förtals- och feltolkningsfestivalen börjat. När har jag gjort det??? Sluta läsa mellan raderna, tack. Där står ingenting nämligen.

Du påstår ju t.ex. att Islam står bakom dödshoten mot Vilks. En ren lögn, om du påstår att det är Islam så är det ju indirekt muslimer som står bakom hoten. Detta stämmer ju inte eftersom den absoluta majoriteten fördömer dödshoten och övriga terrorattentat som du tillskriver Islam.

Kan du vara så snäll och förklara hur man i allmänhet i muslimska länder behandlar kvinnor? Hur gör man med "brott" mot islam?

Varför i hela friden försöker du låtsas som att allt är frid och fröjd med islam, när alla med ögon nedanför pannbenet ser hur annorlunda det ser ut i ALLA muslimska länder? Är det bara en slump att allt det helvete som där utspelar sig är påbjudet enligt Koranen?

Det här har jag också funderat på och jag vet faktiskt inte exakt hur det ser ut, och det ser säkert väldigt olika ut i olika muslimska länder. Jag vet dock att vi inte kommer att lösa problemet för de förtryckta kvinnorna genom att fördöma hela religionen rakt av, det tror jag gör situationen sämre.

Jag försöker inte låtsas som att allt är frid och fröjd med Islam. Det finns mängder av saker som jag gärna kritiserar.

Islam är stor i många delar av den fattigare delen av världen, där unga patriarkala samhällen har påverkat religionen lika mycket som tvärtom. I mellanöstern ser det ju inte som det gör på grund av Islam utan snarare som en konsekvens av amerikansk imperialism och hänsynslös utrikespolitik. Utvecklingen mot moderna och jämställda samhällen har ofta hindrats av någon kupp som USA har stött. Sedan har USA tillsatt någon hemsk diktatur som misshandlat sitt folk tills de tröttnat och vänt sig till den andra maktstrukturen, religionen. Islamiska revolutioner har skett och religionen har fått alldeles för stort inflytande. Men din fråga är ju i grunden omöjlig att svara på.

Jag har länkat till två artiklar om den.

Artiklar, ja. Tolkningar från en intresseorganisation och en annan obskyr sida. Men här häll jag med dig om att FN har tagit fel beslut som jag förstod det.

De påstår det, ja. Men i verkligheten är de vänster-socialliberala. De vill att alla ska få göra som de vill, på någon annans bekostnad. Det är inte äkta liberalism. Det är vänsterflum.

Och du har fått ansvaret att definiera "riktig" liberalism. Urlöjligt stycke det här. Precis som med muslimer så har du även här konspirationsteorier så det förslår. Menar du att journalistkåren är autonom? Det finns ingen central organisation, inte ens på enstaka redaktioner säger cheferna åt journalisterna vad de ska skriva. Helt fullständigt grundlösa konspirationsteorier.

Bekänner man sig till en så hemsk lära som islam så har man väl inte mycket val. Det är fritt att när som helst sluta kalla sig muslim och sluta dyrka en galen profet som i 90% av sina ord yrkar på våld och förtryck.

Tycker du synd om nazister också? De måste ju ha det jättesvårt, bara för att de hyllar den där fredlige Adolf eller vad han hette. Hyvens kille, men ingen förstår. Eller?

Haha ja, det är ju din tolkning av Islam.

Jag skulle aldrig jämföra nazister med muslimer, helt otroligt fantastiskt över gränsen. Blir mållös.

Hur tycker du att man ska kritisera islam, om man inte vill ha en fatwa med mordhot mot sig? Hur ska man göra för att tala om att man tycker illa om islam, utan att PK-eliten och media inte ska kalla en för "islamofob"?

Vi ska behandla islam precis som allt annat. På precis samma villkor som alla andra rörelser. Det gör vi inte idag, BARA för att islam svarar med hot om våld och död.

Man bör göra det med ett mer ödmjukt tillvägagångssätt och jag tror att det går alldeles utmärkt, inte för att man är rädd för att bli hotad utan för att man verkligen har något att säga och vill at folk ska lyssna. Du kommer inte att trolla bort Islam. Vilks kritik är dum, ogrundad och meningslös.

Jag tror att sådan kritik som du yttrar till och från i den här tråden snarare ger syre åt extrema grupperingar och om man vill förändra något i en kultur så gär man detta genom diskussion och genom att lyssna. Som jag sade tidigare finns det grupper som vi se en mer modern Islam som är mer kopplad till den ti vi lever i och det tycker jag är positivt.

Martin, jag svarar dig här i.s.f i gästboken.
F.f.l.h är en myndighet och svaren skrivs i myndighetens namn så vem som är skribent är egalt.
Den länken har jag dragit fram förut och det är bara för att visa att dina retoriska "sanningar" om vad som komma skall är lika irrationellt hotfulla som islamofobens V. Franz'en:s.

Jag kan bara uppmana er att se lite längre än den förljugna propaganda ni läser i svensk press. Läs Koranen. Läs Mein Kampf. Jämför. Fundera sen på varför det ska vara förbjudet att tycka illa om islam. Fundera på de politiska mål som journalistkåren är ute efter att indoktrinera läsaren att tro på. Fundera på vad som kommer att utlösa nästa världskrig (jo, det kommer att bli ett sådant). Fundera på varför yttrandefriheten inte är jämlik. Fundera på om den kommer att finnas kvar om en stor grupp inte vill ha den.

Tänk längre än näsan räcker, helt enkelt. Trevlig helg!

Tillägg: Och minns nu för fasen att ursprungsinlägget faktiskt handlar om just islam, så det jag skrivit är INTE "off topic".

När läste du senast Koranen och Mein Kampf, eller kapitalet för den delen? När läste du senast Lao-tzu, eller Chang-tzu? Har du arbetat dig igenom några religiösa skrifter över huvud taget eller kommer din uppfattning från media/skolors historieböcker? Att 90% av Mohammeds ord skulle vara våldsuppmanningar och att det står i koranen att islam ska påtvingas världen vill jag gärna ha källor på, då det verkligen inte är uppfattningen jag fick när jag läste koranen.

Det hindrar väl inte kristendomen från att erkänna Muhammed som profet, och vice versa?
Jo, det finns väldigt mycket i Bilblen som säger emot att man måste frångå sin lära (Kristendom) och ta över en ny (Islam).
Dessutom så finns det många kristna som anser att den profetiska Uppenbarelseboken (som alltså talar om framtiden) menar att "Den falske profeten" som det står om är samma som Islam/Muhammed.

Nu blir det mycket religion istället för yttrandefrihet.
Själv tycker jag många som förespråkar tryckfrihet till varje pris är hycklare.
"Självklart ska man få skriva och publicera vad som helst!" ropas det högt. "Även pedofeli bilder?" "-Nä nä, allt förutom det". "Ävem kritik mot homosexuella?" -"Nä inte det heller"
osv osv.

"Självklart ska man få skriva och publicera vad som helst!" ropas det högt. "Även pedofeli bilder?" "-Nä nä, allt förutom det".

Pedofilbilder är inget annat än verkställda övergrepp mot barn. Har du något problem med att det inte får publiceras fritt?

"Ävem kritik mot homosexuella?" -"Nä inte det heller"
osv osv .

Jaha, och vad för slags relevant kritik kan man rikta mot homosexuella?

Jo, det finns väldigt mycket i Bilblen som säger emot att man måste frångå sin lära (Kristendom) och ta över en ny (Islam).
Dessutom så finns det många kristna som anser att den profetiska Uppenbarelseboken (som alltså talar om framtiden) menar att "Den falske profeten" som det står om är samma som Islam/Muhammed.
Men Mats. Många profeter cirkulerar i de båda skrifterna. Vad menar du med att många kristna tror på det där. Det finns många kristna som tolkar bibeln som att det är farligt för kvinnor att läsa böcker. Underliga teorier och tolkningar finns det gott om.

Nu blir det mycket religion istället för yttrandefrihet.
"Självklart ska man få skriva och publicera vad som helst!" ropas det högt. "Även pedofeli bilder?" "-Nä nä, allt förutom det". "Ävem kritik mot homosexuella?" -"Nä inte det heller"
osv osv.

Yttrandefrihet är så mycket mer än att man kan säga att bögar är äckliga eller gå runt och skrika heil hitler på gatan, varför skulle vi vilja tillåta något sådant? Och varför skulle du vilja att man ska få publicera pedofilbilder? Världen är inte svart eller vit och då bör väl inte lagstiftningen heller vara det? Jag förstår inte vart du försöker komma.

Jag kan då aldrig för mitt liv föreställa mig en situation där jag inte kan säga vad jag vill utan att bryta mot ågon lag med de restriktioner vi har i dag. Hets mot folkgrupp är ju en sund lag t.ex.

Pedofilbilder är inget annat än verkställda övergrepp mot barn. Har du något problem med att det inte får publiceras fritt?
Jag har inget emot det. Du har missuppfattat mig totalt.
Jag är FÖR att man inte ska publicera allt man vill. Sexbilder på barn är till exempel en sak som man ska förbjuda.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.