Anledningen till många av de terrorattentat vi ser i dag är desperata handlingar för att få till politiska förändringar, inte för att koranen säger så. För det gör inte koranen.
Politiska förändringar som innebär att vi andra ska krypa för islam, ja. Vad har Vilks rondellhund
egentligen med politik att göra? Inte ett jota.
...du insinuerar i din retorik att Islam på något sätt för en organiserad kamp för att driva sin agenda.
Ja, det ingår i islam att läran ska spridas över världen, med alla medel. Men det är inte det jag i första hand talar om, utan om det förtryck som ingår i helt normalt utövande av islam, långt från världsomspännande terror.
Du insinuerar också att självmordsbombningar och förtryck på något sätt är något gemene muslim sysslar med, vilket inte på något plan stämmer.
Okej, nu har tydligen stora förtals- och feltolkningsfestivalen börjat. När har jag gjort det??? Sluta läsa mellan raderna, tack. Där står ingenting nämligen.
Du blundar totalt för att det är enstaka galningar, kulturella fenomen och rationella förklaringar som individens logik. Sen kan du säga vad fan du vill om att det är Islam, och inte muslimer, men på många plan så gör de hand i hand. Och du sprider vidriga fördomar om Islams troföljare som inte alls stämmer.
Kan du vara så snäll och förklara hur man i allmänhet i muslimska länder behandlar kvinnor? Hur gör man med "brott" mot islam?
Varför i hela friden försöker du låtsas som att allt är frid och fröjd med islam, när alla med ögon nedanför pannbenet ser hur annorlunda det ser ut i ALLA muslimska länder? Är det bara en slump att allt det helvete som där utspelar sig är påbjudet enligt Koranen?
Har du en länk till FN-resolutionen, jag tror inte att den är så okomplicerad som du påstår.
Jag har länkat till två artiklar om den.
I stort sätt 100% av svensk media är högerliberal, detta stämmer ju inte på individer men på tidningarnas politiska färg och ledarsidor.
De påstår det, ja. Men i verkligheten är de vänster-socialliberala. De vill att alla ska få göra som de vill, på någon annans bekostnad. Det är inte äkta liberalism. Det är vänsterflum.
Hur många alldeles vanliga svensson-muslimer som inte skiljer sig från dig och mig annat än att de trampar iväg till moskén någon gång i veckan tror du inte mår dåligt över alla de etiketter som fördomsfulla människor sätter på dem?
Bekänner man sig till en så hemsk lära som islam så har man väl inte mycket val. Det är fritt att när som helst sluta kalla sig muslim och sluta dyrka en galen profet som i 90% av sina ord yrkar på våld och förtryck.
Tycker du synd om nazister också? De måste ju ha det jättesvårt, bara för att de hyllar den där fredlige Adolf eller vad han hette. Hyvens kille, men ingen förstår. Eller?
Ska jag vara riktigt ärlig här på de sista raderna så är jag själv ingen stor anhängare av religion överhuvudtaget, jag anser som du att religiös indoktrinering är en sorglig företeelse och jag är starkt emot saker som religiösa friskolor. Men jag tycker att om man ska kritisera en religion så ska man göra det på ett rättvist och konstruktivt sätt, inte genom att sprida fördomar, vilket du faktiskt gör för det du säger stämmer inte. Folk måste få ha vilken religion de vill i en fri värld, lika självklart som att vi ska ha yttrandefrihet.
Hur tycker du att man ska kritisera islam, om man inte vill ha en fatwa med mordhot mot sig? Hur ska man göra för att tala om att man tycker illa om islam, utan att PK-eliten och media inte ska kalla en för "islamofob"?
Vi ska behandla islam precis som allt annat. På precis samma villkor som alla andra rörelser. Det gör vi inte idag, BARA för att islam svarar med hot om våld och död.
Det här går inte ihop, i ena meningen förespråkar du åsiktsregistrering och i den andra så försvarar du yttrandefriheten.
Citera gärna stycket där jag försvarar åsiktsregistrering. Jag kan inte för mitt liv hitta det. Eller menar du att infiltration av islamistgrupper skulle vara "åsiktsregistrering"? Jösses.
Vad menar du egentligen? Att det är ok med yttrandefrihet så länge det handlar om följare av en idiotisk religion (kristendomen) men inte när det handlar om en annan idiotisk religion (islam)?
Yttrandefriheten ska vara fullständig. ALLA ska få säga vad de tycker
och ta konsekvenserna av det. Det betyder att vi måste skrota lagen om hets mot folkgrupp. Får man citera judehat-verser ur Koranen så måste man få göra Hitlerhälsning. Inkonsekvens är det vidrigaste jag vet. Låt dårarna visa sig, så att vi öppet ser vad de tycker och tänker. Då blir det lättare att visa att man inte vill ha med dem att göra.
Alla svenska medier fördömer kvinnoförtryck och försvarar mänskliga rättigheter. Att de däremot inte anser att Islam är dessas största fiende är väl en annan sak?
Nej, det är inte en annan sak. Kan du tala om något annat element i Sverige i form av politiska grupperingar, som är ett större hot mot mänskliga rättigheter än islam?
Det handlar väl om att vi inte ska tumma på vår yttrandefrihet, vilket vi inte heller har gjort i Sverige. Att fördöma Lars Vilks djupt kränkande teckningar är inte fel alls, det hör ju till yttrandefriheten det också att jag får säga att jag tycker att det var fördomsfullt skräp.
Självklart ska du få det. Men tror du att du får det fortfarande när det sitter 50% muslimer i Riksdagen? Det tror inte jag.
Oj, verkligen. Om du som "liberal" säger det måste det väl stämma.
http://www.levandehistoria.se/node/341
Kanske inte. Din irrationella rädsla är nog farligare än det du ser som hot.
Du länkade just till en källa som ger mig massor av vatten på min kvarn. Läs detta dokument och tala sen om för mig vilken grupp som står för den klart största antisemitismen i Sverige:
http://www.levandehistoria.se/files/antisemitism.pdf
Sen kan du också passa på och tala om för mig vad du menar med det korta och extremt löjliga stycke du länkade till betyder. Att islam inte ökar i Sverige? Om muslimers nativititet är extremt mycket högre än etniska svenskars, hur kan någon tro att islam inte kommer att fullständigt explodera som rörelse i landet? Återigen; hur naiv får man vara egentligen? Tror du att Sverige kommer att vara sig likt om man successivt byter ut befolkningen mot en annan, som har helt annan värdegrund? Naturligtvis inte. Så länge det finns muslimska friskolor som inte kontrolleras så kommer muslimers barn att bli muslimer.
-----------------
Och innan någon börjar hojta om "hets mot folkgrupp" så kan jag tala om att islam är en
politisk grupp, inte en folkgrupp.