Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
innovatronix
- Trådstartare filmmaster
- Start datum
Anderzon
Aktiv medlem
Nu har den landat, här kommer ett par frågor...
Den laddar ju när LED lampan blinkar, min var tydligen fulladdad ur lådan. Någon annan som har erfarenheter?
Skall den låta som ett reaplan när den är ansluten till 230V (givetvis med strömbrytaren AV enl. manualen)? Isf. får den nog leva i källaren... och bara komma upp när det är fotodags.
Tacksam för era svar =)
Mvh // Martin
Den laddar ju när LED lampan blinkar, min var tydligen fulladdad ur lådan. Någon annan som har erfarenheter?
Skall den låta som ett reaplan när den är ansluten till 230V (givetvis med strömbrytaren AV enl. manualen)? Isf. får den nog leva i källaren... och bara komma upp när det är fotodags.
Tacksam för era svar =)
Mvh // Martin
filmmaster
Medlem
Hej!
Min var inte uppladdad så den fick stå inkopplad tills den slutade blinka.
Det sitter en fläkt vid laddningsaggregatet som slås på för att kyla. Visst låter den men jag upplever det inte så störande som du beskriver.
/Per
Min var inte uppladdad så den fick stå inkopplad tills den slutade blinka.
Det sitter en fläkt vid laddningsaggregatet som slås på för att kyla. Visst låter den men jag upplever det inte så störande som du beskriver.
/Per
Anderzon
Aktiv medlem
Nja inte så störande förvisso, men min fläkt slutar inte låta förrens jag drar ut sladden. Enl. manualen skall den vara nätansl. när man inte använder den?
Jag har mitt kontor ijämte vårt sovrum, så den får stå på laddning och förvaring i källaren. (om det nu skall vara så att den alltid låter)
I källaren stör den bara spindlarna =)
Den skall allså låta vid nätansl. och laddlampan med fast sken (fulladdad)???
Cheers // Martin
Jag har mitt kontor ijämte vårt sovrum, så den får stå på laddning och förvaring i källaren. (om det nu skall vara så att den alltid låter)
I källaren stör den bara spindlarna =)
Den skall allså låta vid nätansl. och laddlampan med fast sken (fulladdad)???
Cheers // Martin
Anderzon
Aktiv medlem
Jag har skickat ett mail till Innovatronix för en avstämning. Jag hör det brummande ljudet från laddfläkten upp till markplan hemma...
Inte og med att den får stanna i källaren, den kommer bara laddas en dag innan uppdrag!
Otroligt, hade det inte varit bättre med en sensor på fläken?
Cheers // Martin
Inte og med att den får stanna i källaren, den kommer bara laddas en dag innan uppdrag!
Otroligt, hade det inte varit bättre med en sensor på fläken?
Cheers // Martin
Anderzon
Aktiv medlem
Nu fick jag svaret från Innovatronix support avd.
Det skall tydligen vara så att "laddfläkten" skall alltid snurra vid ansl. till 230v.
Mvh // Martin
--- klipp ---
As for charging, when the charging LED stops blinking, it means the unit is now fully charged. You can keep it plugged or remove it from the outlet.
Yes, the fan is still spinning when charging. It keeping it charged at all time will be inconvenient (due to noise of the fan), you do not need to keep it always plugged in.
Just make sure that the unit is charged after use or keep it charged for a few times every month. The most important thing is, do not let the unit sitting or kept unused for several months. Because the battery will dry up. We are suggesting keeping it always plugged because some customers are forgetting the importance of keeping the unit fully charged or maintaining the battery.
--- klipp ---
Det skall tydligen vara så att "laddfläkten" skall alltid snurra vid ansl. till 230v.
Mvh // Martin
--- klipp ---
As for charging, when the charging LED stops blinking, it means the unit is now fully charged. You can keep it plugged or remove it from the outlet.
Yes, the fan is still spinning when charging. It keeping it charged at all time will be inconvenient (due to noise of the fan), you do not need to keep it always plugged in.
Just make sure that the unit is charged after use or keep it charged for a few times every month. The most important thing is, do not let the unit sitting or kept unused for several months. Because the battery will dry up. We are suggesting keeping it always plugged because some customers are forgetting the importance of keeping the unit fully charged or maintaining the battery.
--- klipp ---
matnyttige
Aktiv medlem
Hur många timmar ska man ladda burken?
Anderzon
Aktiv medlem
Någon som får två D-Lite2 att ladda på full effekt?
Mina blixtar får fnatt... slår av och tappar minnet.
Antagligen rusningen av ampere under uppladdningen som inte explorer xt klarar eller?
Fö. funkar det super!
Mvh // Martin
Poppar frågan, fungerar detta för er?
Mvh // M
matnyttige
Aktiv medlem
Det är inte alla blixtar som fungerar med den. Har för mig att det finns en lista som visa vilka som fungerar i hop med den på Innovatronix hemsida.Poppar frågan, fungerar detta för er?
Mvh // M
matnyttige
Aktiv medlem
Varför fungerar inte alla blixtar och kan man göra något åt det? (Kräver de jordning?) Finns ju en del strömfördelare som ska ge jämnare sinusvåg.
dude
Aktiv medlem
Jag tror det hänger på hur elektroniken i blixtarna funkar, jag testade med en kompis i går precis när blixten fyrar av blir det väldigt lite stöm kvar och känslig elektronik tycker inte om dom strömspikar som uppstår misstänker jag.
för kompatibla blixtar verkar den funka fint. Storleken var väldigt behaglig och den väger mindre än elichromes ranger aggregat.
för kompatibla blixtar verkar den funka fint. Storleken var väldigt behaglig och den väger mindre än elichromes ranger aggregat.
Maxieboy
Aktiv medlem
Varför fungerar inte alla blixtar och kan man göra något åt det? (Kräver de jordning?) Finns ju en del strömfördelare som ska ge jämnare sinusvåg.
Digitala kretsar tappar "minnet" om dom inte får ström så att det räcker. Analoga blixtar har en potentiometer som inte "rör sig ur fläcken" då strömmen bryts. Därför funkar billiga(Kina) blixtaggregat bättre än dyra(Elinchrom). Man kan bara kompensera med mer "kräm".
Jag har själv en UPS på 1500VA och den klarar av mina FOMEX D1000Ws samtidigt med laddninggstid på ca 1,5 sek vid full effekt. Normalt vid 1/4 effect tar uppladdningen mindre än sekunden. Om jag bara har en blixt är uppladdningstiden försumbar eller likamed som inomhus i studion.
Alla Kompactblixtar har inbyggd transformator som kräver sinusformad växelström för att fungera. Om dessa blixtar får trappstegsformad "fulström" så kan transformatorn bli varm så att det ryker, brinner, smälter och i värsta fall kortslutas.