kid icarus
Medlem
Har idag en Canon 5DIII med bra optik och en liten Panasonic GF7 som liten och lätt resekamera som även får jobba när det ska tas familjebilder då den är så liten och smidig och går ner i skötväskan på barnvagnen. Dock hänger inte riktigt autofokusen med när junior sätter fart och inomhus vill man ogärna gå upp i iso pga ökat brus. Har kikat på några aps-c modeller, tänker att det borde vara en bra kompromiss beträffande storleken på kameran och bildkvalitetsmässigt?
Hur står sig Canons dualpixel af i t ex M50 mot Sonys nya a6400 och Fujis x-t30? Är den bra även för följande af vid serietagning?
Kikar man på nätet verkar ju Sonyn ha en riktigt vass af men många testare verkar mest fokusera på hur kameran är som vloggverktyg vilket inte är så intressant för mig även om jag självklart vill ha en bra af även när jag tar korta filmklipp på junior.
Första EOS M modellen jag köpte hade rätt risig af men den lilla 22/2 linsen har jag sparat, den är väldigt trevlig och Canon tycker jag om men köper hellre rätt verktyg än håller mig till ett specifikt märke.
Har jag kanske missat något ännu bättre alternativ bland de jag kikat på här?
Hur står sig Canons dualpixel af i t ex M50 mot Sonys nya a6400 och Fujis x-t30? Är den bra även för följande af vid serietagning?
Kikar man på nätet verkar ju Sonyn ha en riktigt vass af men många testare verkar mest fokusera på hur kameran är som vloggverktyg vilket inte är så intressant för mig även om jag självklart vill ha en bra af även när jag tar korta filmklipp på junior.
Första EOS M modellen jag köpte hade rätt risig af men den lilla 22/2 linsen har jag sparat, den är väldigt trevlig och Canon tycker jag om men köper hellre rätt verktyg än håller mig till ett specifikt märke.
Har jag kanske missat något ännu bättre alternativ bland de jag kikat på här?