snap01
Aktiv medlem
ni som har fått era i Mac 27 är ni nöjda? Går den att kalibrera med bra resultat?
ingen som kalibrerat den ännu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ni som har fått era i Mac 27 är ni nöjda? Går den att kalibrera med bra resultat?
Lars S; Jag körde på enl. instruktioner, kopplade in en extra skärm då "huvudskärmen" dör under installation pga. felaktig drivrutin. Den sekundära fungerar hela tiden och kan ta dig genom hela installationen.
http://www.simplehelp.net/2009/01/1...ndows-7-on-your-mac-the-complete-walkthrough/
Förutom detta har jag inte använt några knep, körde in bootcamp för windows och fick ljud i burken. Tydligen något som strulat för många andra...
Mvh // Martin
Sedan fick jag fram W7 på mac-skärmen. Det ser riktigt bra ut...
Nu måste du väl ändå driva med oss....
Nån som vet om man kan koppla in ps3 eller en blueray spelare till imacen?
Det blir väl att lämna tillbaka den, men hur länge ska man orka krångla? Om jag orkar ta mig så långt som till en tredje iMac med samma fel så blir det nog tillbaks till PC igen...
Och varför skulle du slippa detta med en PC? Att det finns en variation i ljushet är något som alla skärmar har i större eller mindre utsträckning. Har du en kalibrator är det enkelt att mäta upp detta. På de bästa skärmarna har du en variation på 2-3%. På enklare skärmar får du nog räkna med en variation på 10% utan att det ses som ett fel på skärmen.
Stefan
Detta är verkligen JÄTTETRÅKIGT! Kommer det ens bli bättre om man byter ut den och får en ny? Det verkar ju inte så... Ni som inte upplever problemet, gör detta testet som jag gjorde och posta bilderna så man kan få se hur ett exemplar utan detta problem ser ut. Risken finns ju att ni upptäcker något som ni inte trodde fanns där, hehe... Men det vore kul att se flera iaf! Bilden med de grå strecken finns på
www.markusp.se/greycheck.jpg
Det blir väl att lämna tillbaka den, men hur länge ska man orka krångla? Om jag orkar ta mig så långt som till en tredje iMac med samma fel så blir det nog tillbaks till PC igen...
Och varför skulle du slippa detta med en PC? Att det finns en variation i ljushet är något som alla skärmar har i större eller mindre utsträckning. Har du en kalibrator är det enkelt att mäta upp detta. På de bästa skärmarna har du en variation på 2-3%. På enklare skärmar får du nog räkna med en variation på 10% utan att det ses som ett fel på skärmen.
Stefan
Ska man behöva acceptera detta problem på en iMac för nästan 26 000 kr? I så fall vete tusan om jag inte tar tillbaka mina pengar och satsar på en PC med samma prestanda och en något mindre skärm...
Tråkigt att behöva göra det bara, den är ju så förbaskat snygg!
Ska du inte göra samma test på din tilltänkta Windows-skärm först? Tror du kommer se samma variation på alla skärmar under 10.000 kr.
Stefan
mycket pengar? Min sista macburk kostade 40000 och då fick man ingen skärm med.
Vi kan ju säga så här: När jag beslutade mig för att spendera den summan på en dator så var mina förväntningar att jag köpte en felfri produkt som jag skulle bli nöjd med. Vete tusan om jag blev det faktiskt...
Min lillasyster fick en 27" 3,06 GHz i julkklapp....
Är bortskämd rätt ord tror ni, eller finns det ett kraftfullare ord med samma betydele?
Jag måste säga att de har lyckats bra med sina blanka skärmar, jag hade en Sony Vaio med blank skärm innan och den var helt hopplöst med reflexer i, min MBP 13" är mycket bättre på det.