Anders.H skrev:
En liten jämförelse från CPF av Silverfox.
Väldigt bra uppladdningsbara och till ett bra pris är Energizer 2500 MAh på ICA-Maxi 4 st a 159:-
En La-Crosse BC900 från Clasisjön sen är det bara att köra.
Notera att IKEA-batterier är hälften så strömstarka som 2500 MAh batterier av god kvalitet.
Jag har Energizer 2500 MAh själv, de innehåller 2300 MAH men då har jag laddat med MAHA MH-C808M, den är känd för att ej överladda batterierna.
Jag får betydligt högre MAh ur dem om jag laddar med en sk.dum laddare som inte har någon stoppfunktion, jag gör alltid det med nya celler eller celler dom legat oanvändna en lång tid.
Detta för att "köra" in dem, vilket är en god ide för att få ut så mycket som möjligt utav dem.
Annars finns det Sanyo Eneloop-celler som är rätt så nya, säljs förnuvarande bara i asien. Om det slår väl ut kanske de kommer även till sverige, vem vet? De innehåller "bara 2000MAh men efter nån vecka så har de mer kapacitet än standardceller av god kvalitet iaf,
Jag har lyckats få tag på 8 st och de är kanon att ha i kameran eller annan utrustning som inte används så ofta pga, att de ej förlorar så mycket MAh i självurladdning. Vanliga NI-MH celler självurladdas ca 1% per dag.
Det finns även ett annat fabrikat som har dessa batterier med låg självurladdning men jag kommer inte på rak arm på vad de heter, de innehåller 2100MAh och saluförs i usa.