ANNONS
Annons

Hyra/låna Eos 5D MK II (skåne)

Produkter
(logga in för att koppla)

Flummizen

Aktiv medlem
Någon vänlig själ i malmö/skåne trakten som kan tänkas låna ut alt hyra ut sin Eos 5D Mk II, Då jag är intresserad av att "provköra" den en dag eller två in för ett eventuellt köp.

Tack // Calle

Någon vänlig själ i malmö/skåne trakten som kan tänkas låna ut alt hyra ut sin Eos 5D Mk II, Då jag är intresserad av att "provköra" den en dag eller två in för ett eventuellt köp.

Tack // Calle

Om ingen annan kommer till din undsättning så går det att hyra på YFo i malmö.

1100:- per dag är väl inte dyrt? Även om det förmodligen är plus moms så är det ok pris.

Om man bara skall låna den över dagen inför ett eventuellt köp så är väl summan dessutom berättigad då det är betydligt dyrare att köpa huset oprovat för att sen konstatera att man vill ha något annat.

Jo, jag vet, men prislappen är lite väl saftig så hoppas på bättre lycka här :) Men tack ändå!

Fast det kan ju bli ännu dyrare för den som lånar ut den gratis till dig om det skiter sig för dig. Hoppas både att den som lånar ut och du är bra försäkrade. ;)

I det hänseendet så kan det vara bra med den slant det kostar på YFO eller Rajala.

(Kanske skall förtydliga lite. Jag tror inte du är fumlig och kommer förstöra/tappa/bli bestulen på någon kamera. Bara "Better safe than sorry.")

Mitt exemplar är en av de absolut dyraste prylar jag äger. Jag kan inte ens beskriva hur rädd jag är om den.
Jag bedömer dina chanser att få någon att låna ut sitt exemplar en dag eller två till någon som 'bara vill låna' till exakt 0%
Däremot skulle jag kunna tänka mig att du kan få träffa någon och få testa den lite. Du kanske borde sänka ribban.

Det är inte så konstigt. Calle vill köpa 5DMk2 och innan köpet ville han provköra kameran.
Det skulle vara värre om Calle tänkte gifta sig.

Gå till närmsta elgiganten varuhus, köp, prova 1 vecka eller 2, lämna tillbaka den, du har alltid 30dagars öppetköp. Kanon service från deras sida! har du ändå tänkte köpa den antar jag du har pengarna att lägga ut för den...

Gå till närmsta elgiganten varuhus, köp, prova 1 vecka eller 2, lämna tillbaka den, du har alltid 30dagars öppetköp. Kanon service från deras sida! har du ändå tänkte köpa den antar jag du har pengarna att lägga ut för den...

Jo, så kan man tro, men kan inte tänka mig att de går med på att ta tillbaka något om man har öppnat plastförpackningarna runt sladdar, laddat batteriet och att det ens kommit en repa på den. De skriver så här på sin sida:

"Har du använt produkten skall den återlämnas komplett och oskadd"

Man får nog lägga innebörden att man kan lämna tillbaka oöppnade och oanvända produkter. Det säger ju sig självt att man inte skall kunna köpa grejer, använda i en vecka, och sen lämna tillbaka. Bl a skulle man ju kunna låta slutaren gå oavbrutet, vilket i vart fall på konsumentkamerorna skulle kunna ta hela livslängden. Och vem blir stackaren som köper produkten senare? Jag skulle aldrig acceptera en tillbakalämnad använd kamera om jag köper nytt. Jag vet att de kör något liknande i USA, men verkar ju mest gälla objektiv, har inte läst någonstans att de gör så med kameror.

Jo, så kan man tro, men kan inte tänka mig att de går med på att ta tillbaka något om man har öppnat plastförpackningarna runt sladdar, laddat batteriet och att det ens kommit en repa på den. De skriver så här på sin sida:

"Har du använt produkten skall den återlämnas komplett och oskadd"

Man får nog lägga innebörden att man kan lämna tillbaka oöppnade och oanvända produkter. Det säger ju sig självt att man inte skall kunna köpa grejer, använda i en vecka, och sen lämna tillbaka. Bl a skulle man ju kunna låta slutaren gå oavbrutet, vilket i vart fall på konsumentkamerorna skulle kunna ta hela livslängden. Och vem blir stackaren som köper produkten senare? Jag skulle aldrig acceptera en tillbakalämnad använd kamera om jag köper nytt. Jag vet att de kör något liknande i USA, men verkar ju mest gälla objektiv, har inte läst någonstans att de gör så med kameror.

Okej, nu gör du nog just det du skrivit ovan, mest tänker lite. För det har nämligen ingenting med hur det fungerar i verkligheten att göra det du skriver. Det stämmer bra att varan ska vara komplett, dvs det ska inte fattas några tillbehör som följde med vid köpet, varan får heller inte vara på något sätt skadad.

Vart du väljer att tolka det som är upp till dig, men elgiganten har 30dagars öppet köp på allting utom mjukvara och abonnemang samt påköpet erbjudanden. Det går jätte bra att köpa en eos 5d och testa upp till 30dagar för att sedan lämna tillbaka, och ingen kommer överhuvudtaget neka dig det. Och det är precis som du säger, man kan hitta på många hyss, men överlag fungerar det väldigt bra och de grejjor vi tar tillbaka är oftast väldigt fräscha och absolut inga problem med, dessa säljs sedan till reducerade priser i butiken. Det kan uppfattas som en dålig företagsidé men är en väldigt bra service som man borde uppskatta. Vi har t.o.m öppetköp på hygenartiklar, dom säljes så klart inte igen, utan dom kastas rakt i soptunnan, helt nya rakapparater för tusentals kronor.. kan tyckas vara dumt, men så långt är vi beredda hålla fast vi vårat öppetköp,det är en av de kundgaranti vi haft sen vi öppnade och något vi alltid kommer ha för att säkerställa kvaliteten i våra varuhus. Du ska alltid kunna gå hem,testa och fundera och känna dig 100% nöjd när du handlat hos oss, är du inte det så kan du alltid lämna tillbaka varan och på så sätt aldrig känna dig missnöjd.

Jag tycker du ska testa någon av våra kundgarantier någon gång!

Och det är precis som du säger, man kan hitta på många hyss, men överlag fungerar det väldigt bra och de grejjor vi tar tillbaka är oftast väldigt fräscha och absolut inga problem med, dessa säljs sedan till reducerade priser i butiken.

Jag känner folk som handlat på elgiganten och fått begagnade produkter utan att bli informerad om det och utan reducerat pris.

Så jag kommer definitivt aldrig köpa en systemkamera på elgiganten.

Min 5D är lite långsam ibland och har funderat på att köpa ett hus till.

Men nu kan jag istället "hyrköpa" snabbare hus på Elgiganten varje gång jag behöver det, och utöver det få tillbaka varje krona!

Perfekt, min ekonomi är räddad ;-)

Såg det EF70-200/f2,8L som jag har, kostar runt 13500:- hos de kedjorna jag har sett dem på, kommer in på Elgiganten och ser priset 14990:-.

Är det kanske för att kompensera kostnaden för alla kasserade rakapparater?

Och då kanske gluggen varit använd flera månader.
Kan ju vara 4-5 köpare som ångrat sig, och ännu värre är det ju med husen, menar flera tusen bilder smattrar iväg snabbt när man har roligt med nya grejer och man plåtar vad som helst ;-)

Jag skulle aldrig köpa kamerautrustning på Elgiganten med risk att få begagnade grejer utan att kanske veta om det, och då också förmodligen till överpris.

MVH Julle.

Allvarligt talat, här beskrivs en gudomligt bra kundservice som - tyvärr - har felat några gånger, alla är mänskliga, och då klagar ni på den? Jag avskyr elgiganten av många anledningar, överpriser, ofta dålig kunskap, jobbiga butiksbiträden och allmänt dålig känsla - men att påstå att deras öppet köp garanti i sig skulle vara något negativt? Kom igen nu.

Allvarligt talat, här beskrivs en gudomligt bra kundservice som - tyvärr - har felat några gånger, alla är mänskliga, och då klagar ni på den? Jag avskyr elgiganten av många anledningar, överpriser, ofta dålig kunskap, jobbiga butiksbiträden och allmänt dålig känsla - men att påstå att deras öppet köp garanti i sig skulle vara något negativt? Kom igen nu.

Jag ser dom som något negativt, jag vill veta att jag får en ny produkt när jag handlar, inte en begagnad.

Men om det nu skulle vara så att ALLA produkter som har blivit återlämnade efter att köparen har använt den säljs till reducerat pris, eller iaf att man informerar kunderna att den är begagnad. DÅ skulle denna öppet köp garanti vara helt suverän.

Jag ser dom som något negativt, jag vill veta att jag får en ny produkt när jag handlar, inte en begagnad.

Men om det nu skulle vara så att ALLA produkter som har blivit återlämnade efter att köparen har använt den säljs till reducerat pris, eller iaf att man informerar kunderna att den är begagnad. DÅ skulle denna öppet köp garanti vara helt suverän.

Absolut, så ska det så klart vara, och även om det som sagt kan fela ibland, vilket det säkert gör på alla arbetsplatser tror jag det fungerar överlag väldigt bra med den informationen.

Jaja nog om det, som sagt, du är hjärtligt välkommen till något av våra varuhus och hämta ut valfria systemkamror för 30dagars öppetköp! bara hem och testa!

om du är frilansfotograf så borde du väl känna några kollegor som har en kamera du kan låna? Jag kan ju säga så här 5D mark 2 behöver du inte prova för mycket bättre hittar du inte. Jag körde D3x och jag sålde den och saknar den inte dugg det duger bra med 5D mark 2 samt D700.
Är du osäker och inte har några kollegor så får du väl hyra ett ex.

Är det någon här på forumet som har köpt en systemkamera på Elgiganten för reducerat pris och med information om att det är en öppet köp-retur?

deras garanti tycks vara jättebra för den som behöver en pryl någon vecka, utan att betala för det, men mindre bra för den som tror sig köpa en ny produkt, och hoppsan, den var visst använd. Det är INTE ok. Men de är lite allmänt bluffiga. Jag köpte en Sigma-makro vars fokussnäcka pajade. Jag hade köpt den till jättebra pris på en utförsäljning. Sen fick jag besked att den inte gick att reparera och istället för att ge mig ett nytt ex sa det att de var slut överallt (vilket var lögn) och gav mig mitt lilla inköpspris istället.Var det ju inte värt mtp allt mök och bök kring det hela. Nä, litar inte på de där kedjorna riktigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar