Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu sitter jag nyss hemkommen med en 350D liggandes i en påse ifrån Webhallen. 9270 för linskit och ett Sandisk 1GB Ultra II

Nu j*vlar ska här fotas :D
 
Nu har jag köpt mig en Canon 350d, och jag älskar den!
Köpte den på PC City i Infra City (norr om sthlm) för 8990 kr med 18-55mm objektiv.
Köpte också ett SanDisc Ultra II 1Gb för tusenlappen.

Hurra!
 
Det är rätt! Lägg ner det ändlösa strulet med att jaga lägsta priset, köp i närmaste butik och ut å plåta istället... Kameran är ändå inte värd nåt om ett par år...

Köpte förresten en 350 själv idag..på Expert. Den verkar helt suverän, men väldigt liten. Supersnabb i allt. Den blir min perfekta resekamera..
 
Jag ska inte verka vara smart eller nåt nu... ;) men jag har nu läst igenom hela den här tråden och ända från början tänkte jag "undrar när det blir klart att priset givetvis måste vara fel!" och "de LÄR ju inte betala tillbaka nån mellanskillnad!"

Så jag fick rätt i att det var fel... men fel i att ingen fick mellanskillnaden! Jonas Eriksson, supergrattis! Du har, troligtvis pga en osäker och okunnig EG-kassör som du skrämt upp, nog köpt Europas billigaste 350D!
 
har skickat ett mail till båda adresserna ovan. Hehe
Supporten sa faktiskt det var rätt pris till mig när jag frågade,
 
Re: Re: Turligt...

marianil skrev:
Nu finns det ju faktiskt personer som fått kameran till detta pris så då kan de ju inte skylla enbart på "tryckfel" kan man tycka...

Värt att se vart det tar en.

Mycket märkligt att vi dock är flera personer som fått till svar idag att priset stämmer...
Är det bekräftat att någon har köpt kameran till det priset (6595:). Dvs inte bara att någon har fått tillbaka mellanskillnad mot ett högre pris? Om isåfall, vem?
 
Fick för övrigt svar från http://Pixxass.de som jag frågat om frakt och garanti.. de svarade så här.

"hi

24,00 shipping cost
prices are incl tax
payment only by banktransfer possible

you can go to service in each country in europe..."

/Markus
 
Re: Re: Re: Turligt...

TheJaff skrev:
Är det bekräftat att någon har köpt kameran till det priset (6595:). Dvs inte bara att någon har fått tillbaka mellanskillnad mot ett högre pris? Om isåfall, vem?

Nej, tyvärr så känner inte jag till någon som fått köpa kameran för detta pris, endast killen som svarade här att han fått tillbaka mellanskillnaden.
 
Nu ringtde någon prissättnings dam till mig och berättade om att priset var på 300 och inte på 350d. Som plåster på såren skulle de skicka mig ett present kort. ;-) Är ju alltid trevligt. Blir nog och köpa kameran där iallafall. Wiha!
 
johan_w skrev:
Nu ringtde någon prissättnings dam till mig och berättade om att priset var på 300 och inte på 350d. Som plåster på såren skulle de skicka mig ett present kort. ;-) Är ju alltid trevligt. Blir nog och köpa kameran där iallafall. Wiha!
Priset var för 300D?.. Ok, hyffsat skitsnack men hur som helst.

Du har alltså inte köpt nåt utan blev bara lite lurad av prisförvirringen på deras hemsida? Får man fråga hur mycket du skulle få på presentkortet?
 
Konsumentvägledningens svar

Praktiskt taget så kan vi inte göra ett smack. Det var som jag trodde med andra ord.

Detta för att vi inte har något ingånget avtal och att El-giganten kan välja sina kunder själva. De måste inte sälja en produkt till oss så med andra ord, vi kan inte oberopa det billigare priset på något sätt.

Tycker dock att de behandlar sina kunder väldigt olika. En får prisgarantin och mellanskillnaden direkt i hand, två blir först lovade via telefon och sedan nekade, en får ett presentkort som kompensation.

I rimlighetens namn kan man ju tycka att vi alla som varit i kontakt med dem gällande pris och frågor gällande när vi kan beställa denna kamera borde få samma summa på presentkortet och givetvis även ni som blev nekade mellan skillnaden som redan köpt kameran.

Fortfarande nyfiken om något fått svar på mailen till vd/markandschefen?
 
Re: Mail till Elgigantens VD och Marknadschef

Balfred skrev:
350D vänner!

Fick efter dåligt bemötade på Elgiganens kundcenter ambition att maila till deras VD och marknadschef och höra deras bedömning av denna fråga. Någon annan som vill göra något "liknande" så är deras deras mailadresser enligt nedan:

MVH // Bosse!

Mail är skickat till dessa båda herrar. Fick bara ett autosvar från Per Sigvardsson om att han var på affärsresa, åter den 29/4.

Har du fått något svar?
 
TheJaff skrev:
Priset var för 300D?.. Ok, hyffsat skitsnack men hur som helst.

Du har alltså inte köpt nåt utan blev bara lite lurad av prisförvirringen på deras hemsida? Får man fråga hur mycket du skulle få på presentkortet?


200 kronor fick jag, ska gå till en eos 350d :). Hon Anna var riktigt trevlig. Dock sa hon något konstigt att de precis hade fått hem 300:an. Den är ju gammal.

Undra när elgig får hem den i linköping/norrköping.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.