Som när jag tittar på dina bilder, de första två med blomman o biet tycker jag mycket om, medans den med apelsinträdet mot det vita för mig är ganska tråkig... När du tittar på mina tycker du säkerligen ganska många är tråkiga o fula!
Men det jag finner intressant i denna diskussion är ju hur pass olika vi fotografer funkar o fotograferar, vi kanske brinner för just själva fotograferandet (vilket vi har gemensamt), men sedan när det kommer till själva bilden så kan vi lika gärna stå på var sin sida om kinesiska muren o diskutera, för vi har olika bildintresse!
Och kommer knappast att kunna samsas...eller hur?
Så den största frågan här är ju då:
Vad är en dålig bild? Vad gör en dålig bild (eller inte gör)?
Ibland kan jag tycka att erfarna duktiga fotografer tar de sämsta o tråka bilderna för det har blivit nåt sorts linjärt fotograferande, där man förtvivlat skall försvara sin egen box...
Sedan finns det ju dem som tar till sig nya sätt (Jens A), vilket i mina ögon kanske inte är helt lyckade heller...men som vanligtvis tar mycket bra bilder (Tänker på dem han tog i Brasilien om fotboll...)
För min del tycker jag att amatören, som nyligen fått tag i sin nya digitala SLR tar intressanta o roliga bilder, därför att den inte hunnit stelna i nåt fack?! Och ibland undrar man om personen över huvudtaget visste vad som hände när han/hon tryckte på avtryckaren...
Problemet när dessa bilder dyker upp är att vi är alldeles för fega för att säga vad vi tycker och kanske försöka hjälpa denna person (Svenska-rosa-fluffiga-mentaliteten)...? Så jag förstår vad trådskaparen menar, men samtidigt är det vi alla som skall hjälpa denna person att förstå att kaaaaanske du inte skulle lagt upp denna bild med din katt som sitter o leker med en leksaksmus på köksgolvet...
Oj, detta blev en lång edit...sorry!
Förstår om nii läst hälften o struntat i resten ; )
//P
Edit igen...skrev så jag missade tidsgränsen...o ser att folk huunnit in med fler kommentarer...
Skriver jag verkligen så långsamt...??hahaha!