Annons

Hybris och självförnekelse i bildpoolerna

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag förstår nu vad ni menar med komplement, men anser ändå att det kommmer att ge fördelar för relativt få. Själv har jag svårt för nyanserna i kritikpoolerna. Jag tycker att antingen lägger man upp en bild för kritik eller så låter man bli.
Inför en avgift för alla medlemmar, så blir det inga "flickr" bilder.

Artificiell skrev:
Du skojar hoppas jag?
U

Nix, men det skall erkännas att det inte löser allt ... tog kanske i lite :)

Fördelen med anonympool är att folk kanske vågar kommentera mer ärligt istället för de standardiserade glada tillropen vilket skulle medföra en ökad självsanering.

/Johan

peter6611 skrev:

[...]
Själv har jag svårt för nyanserna i kritikpoolerna. Jag tycker att antingen lägger man upp en bild för kritik eller så låter man bli.
[...]

Det är precis det problemet som jag hoppas att jurykritikpoolerna skall lösa. Om sådana införs kanske dessa pooler får just det särskiljande som helt havererat i de vanliga kritikpoolerna idag.
Det skulle alla vinna på. De som är duktiga kan få kritik som är relevant för dem, och de som inte är så duktiga kan få kritik som är relevant för dem.

/erik

Hiall -
Jag gjorde ett experiment ikväll. Gick ner längst ner i botten av 'Mjukstart' - dvs de bilder som ännu inte försvunnit in i glömskan - och öppnade så många jag kunde, som ännu inte fått en endaste kommentar...

Och gav vad kände först och främst att kommentera.

Det fick mig att tro på idén, att detta skulle vara en 'plikt' för var och en på FS att göra, innan man säger/skriver en enda kommentar om 'gräddhyllans fiina biilder'...

Hur lång plikten skall vara, får väl var och en bedöma själv...
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.

Kvantitet och hemmablindhet

En pol med jury bedömning skulle räcka, kanske i hårdkritik?
Min tanke var att ingen skulle få reda på ifall en bild inte tas med i polen eller ej. Vi är alla hemmablinda och så som polerna ser ut idag är det kvantitet istället för kvalité som gäller.

Jag tror att man måste våga stoppa flödet lite eftersom polerna mer eller mindre drunknar i tveksamma bilder. Till slut kommer ingen att orka ta sig genom alla bilder i polerna och kritiken minskar osv.. Många av mina egna bilder skulle inte platsa i polen med jury och det tycker jag är bra, man skulle kunna se det som en sporre att bara komma med i polen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto