Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Håller igen
Bara ett påpekande: Det ser ut som om jag skrivit det du citterat men dat har jag inte (se ovan så ser du det)
Citat som är fel är alltså:"
fjalstal skrev:
Jag håller absolut inte med om det där. Man kan troligen dressera en rätt måttligt begåvad tekniker till att "pilla ut" all mätbar data ur en produkt, men att sen presentera resultatet så att målgruppen förstår det kräver kunskap om denna målgrupp. Kan man inte sätta en målgrupp slösar man imho energi i onödan, om det nu är ett seriöst menat test man vill åstadkomma och inte bara prylfjanterier.
De journalistiska grundstenarna vad, var, vem, när, varför och hur är alltid en bra början när något ska beskrivas. Bra språklig hantering är ett absolut måste. Det är trots allt testets språkbruk som kan motiverar läsaren att ge sig på eventuella tråkiga diagram som är viktiga för förståelsen, men som behöver en begriplig introduktion.
Jag håller fast mycket hårt på att presentationen gentemot en vald målgrupp är av totalt avgörande betydelse för testets mottagande, och att idéhistorisk kunskap då är mycket viktigt.
Bara ett påpekande: Det ser ut som om jag skrivit det du citterat men dat har jag inte (se ovan så ser du det)
Citat som är fel är alltså:"
Sten-Åke Sändh (Sten-Åke Sändh) skrev:Hallå där!
Den här översikten av idéhistorisk karaktär är nog så intressant! Men man måste kanske utdöma en liten minuspoäng enligt klausulen: Avvikelse från temat... " Det var väl Staffan som kev detta då och inte jag kanske. Det du citerat är kritik på det jag skrev!