ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Bland mina mer eller mindre galna harley-polare finns ju en del som har en del distans till hojandet, imagen och sig själva...

Som den gången, vi kan kalla honom berget, satt bredvid mig på vårt vattenhål i stan. Vi hade sölat i oss en del, blivit jävligt snygga och pratade lite om livet, hur snygga vi va och vilka guds gåvor till kvinnan vi hade blivit... dvs vi ljög lite. Då lutade han sig över mot mig och frågade: "har Du fattat än varför vi har skinnvästar på oss"?

???

Han fortsatte; "hur faen hade det sett ut om vi haft handväska?"

Ha ha! Mycket söt historia.. Tack för den!

/K

senaste dagarna har det varit massa konstiga annonser på blocket Canon 5D II för 7999kr

igår fanns det ett Canon 600 mm 9459 kr med mögel i pipan !

Är väl bara någon äldre kamera som kan få mögel i sökaren

är ganska lätt att se att något är lurt med tanke på stavning och språket

igår fanns det ett Canon 600 mm 9459 kr med mögel i pipan !

Underbara översättningar av Google mögel i pipan ha ha Men man hoppas ju verkligen att folk inte går på detta specielt nu efter semestertider då det "väl" är ebb i kassan för många ?????

Tack och lov använder bluffmakarna fortfarande google translate. Det som är läskigt att de har lärt sig att inte längre bara skriva specarna och att de beskriver att varan inte är felfri. Om de hittar en svensk att översätta och höjer priserna till mer rimliga nivåer kommer det att bli läskigare att handla över nätet. Även med betaltjänster kan man ju posta en tegelsten. Det börjar bli lite läskigare även om det ännu går att se igenom.

Tack och lov använder bluffmakarna fortfarande google translate. Det som är läskigt att de har lärt sig att inte längre bara skriva specarna och att de beskriver att varan inte är felfri. Om de hittar en svensk att översätta och höjer priserna till mer rimliga nivåer kommer det att bli läskigare att handla över nätet. Även med betaltjänster kan man ju posta en tegelsten. Det börjar bli lite läskigare även om det ännu går att se igenom.

Ja precis läskigt är ordet för bilderna som dom har med ser faktiskt ut som om dom många gånger tagit själva så det ser ok ut när man tittar på annonsen det är faktiskt priset man reagerat på + översättningen då än så länge så du har verkligen rätt läskigt är det.

"Man från göteborgstrakten anhållen i sin frånvaro för internetbaserad annons-svindel i mångmiljonbelopp..."

GP, nätupplagan - i förrgår tror jag.

Det de nämner är tyvärr främst sommarstugor, så det är nog inte kamerasnubben med ovana att flytta till Grekland/London åtminstone tre ggr i veckan.

Londonkillen fick jag ett mail av precis :)
Han är även på fotofynd.se...

Dock så är jag allt annat än trevlig i tonen mot honom :)

Är det någon som vet vad det är för gök finns han i London eller ej ?? Jag har själv anmält personen ifråga på Blocket några gånger och kort därefter så gick annonsen ner utan förklaring eller något. Man blir grinig på dessa skojare verkar som om Blocket inte heller vet vad det är för skummis.

Är det någon som vet vad det är för gök finns han i London eller ej ?? Jag har själv anmält personen ifråga på Blocket några gånger och kort därefter så gick annonsen ner utan förklaring eller något. Man blir grinig på dessa skojare verkar som om Blocket inte heller vet vad det är för skummis.

han finns inte i london. Med risk för att vara politiskt inkorrekt så lutar det åt ngn socialt missanpassad eller en nyinflyttad till sverige som inte har koll på språket...
E oxå mäkta trött på "honom"... Har svarat på x antal annonser som han lagt upp...

Spectra” – panchromatic 90/50

Jag sökte på TRADERA efter ett rödfilter.
Så hittade jag detta:

"Ett mycket fin filter märke ”Spectra” – panchromatic 90/50. Med snöre. Amerikansk produkt ”Photo research corporation , Burbank, California”. Spectra filter tillåter visuell bedömning och tolkning av en scen genom att komprimera scenen ljusstyrka kontrast - serien med den i filmen. När en scen är sedda genom en visning FILTER ljusstyrka når ögat minskas i tillräcklig utsträckning för att visa inte bara det allmänna utseendet på scenen som det visas på film, men också om belysning kontrast är rätt för just den typ av film som används. "Heta" områden som kan "bränna upp" och mörka områden som kan underexponerade är lättare att urskilja genom VISA FILTER än med blotta ögat. Det korrekta förfarandet är att minska belysning kontrast och det enklaste sättet att göra detta är att använda en fylla ljus eller en reflektor för mörka områden. "

Man kan tydligen göra mycket med filter numera, med snöre och allt.
Kanske är det ett digitalt filter? Eller framtidens Svenska språk?

de
Roy

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar