ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Såja, såja... Jag håller med om att 25000:- är en aning för mycket begärt för att köpa detta paket i andrahand (oavsett vem som säljer) när man kan köpa varorna helt nya för några tusenlappar mindre. Och detta från kända och väletablerade återförsäljare, vilket både Japan Photo och Rajala Pro Shop är. Men jag tror heller inte att säljaren på Fotosidan är ute efter att lura någon. Gör honom uppmärksam på detta om ni vill köpa, så borde det nog gå att pruta lite...

Någon som har sett fler skojiga annonser på Blocket?
 
Rajala Pro Shop = gamla Foto Video = en av de största butikerna i Stockholm med grymt bra service dessutom.

Japan Photo har sex butiker runt om i landet.

På vilket sätt är Scandinavian Photo eller Cyberphoto bättre?
.


Jag säger inte att Scandinavian eller Cyber är bättre, men jag brukar använda dem för att kolla pris när jag inte vet. Eftersom jag inte vet något om de butiker du nämner (jag har hört namnet Japan Foto, men inte det andra) så har jag heller ingen åsikt om dem. Jag handlar normalt på YFO, men eftersom de är rätt dyra så jämför jag aldrig pris med dem.

Men som jag skrev så är det inte det som jag tycker det handlar om. I en tråd som både heter och handlar om annonser på blocket så tycker jag inte att det är speciellt juste att ge sig på en av "våra egna". Det fanns inget i annonsen som tydde på att han var en skurk eller på annat sätt förtjänade att hängas ut tycker jag. Om han inte googlat som du och får svårt att sälja till det priset är ett problem för honom, och inget att ta upp i en tråd där vi hänger ut pajasar.
 
Men som jag skrev så är det inte det som jag tycker det handlar om. I en tråd som både heter och handlar om annonser på blocket så tycker jag inte att det är speciellt juste att ge sig på en av "våra egna".

Då tror jag du får läsa HELA tråden en gång till. Det är flera som har skrivit om annonser på fotosidan och tradera och då kom det ingen reaktion?? Många av inläggen handlar om överpriser och inte om stöldgods eller att säljaren vill lura folk.

Att våra egna ska vara helliga håller jag inte med om! De borde ju inte ha nån ursäkt för att ta överpriser.
 
De borde ju inte ha nån ursäkt för att ta överpriser.

Ok, vi kommer nog inte längre.

Du ser det som överpris att annonsera ut nya prylar 5 000 spänn billigare än vad den kända nätbutiken som just nu har den fetaste annonsen här på sidan tar. Jag gör det inte.

Du tycker att det blir en spännande och läsvärd tråd att ta upp den typen av annonser i tråden. Jag gör det inte.

Vi lär knappast själva kunna styra innehållet i en så omfattande tråd som den här, så det enda vi kan göra är att på varsitt håll sitta och hålla tummarna för att tråden blir som vi själva vill. Vi kan ju höras om ett år eller så och se vem som "vunnit".
 
Du ser det som överpris att annonsera ut nya prylar 5 000 spänn billigare än vad den kända nätbutiken som just nu har den fetaste annonsen här på sidan tar. Jag gör det inte.
Överpris är ett flummigt ord, så det kan vi nog låta bli att använda.

Däremot så är det väl lite optimistiskt att försöka sälja en vara (i andra hand även om den inte har använts) till ett pris som ligger flera tusen kronor över marknadspriset (vilket jag definierar som det lägsta priset hos en seriös handlare). Lycka till, säger jag, men räkna med att det finns informerade köpare som kommer att påpeka att priset ligger för högt.
 
Ett tag rapporterade jag en Canon 1Ds mk 3 dagligen. Det verkar som att de kör med en modell i taget tills det kommer en ny som är hetare på marknaden...
För tillfället verkar aktiviteten på Canon ligga nere det är väl hopplöst omoderna grejer
 
Det här är väl dagens "klipp", en D700 för 7500:- som ny i kartong.

http://www.blocket.se/stockholm/Nikon_D700_27492482.htm?ca=18&w=3
Jag anmälde annonsen, vi får se om dom tar bort den innan någon blir lurad.

han kunde ha iaf skippat fota strömkontakten

förstår inte varför man ska sätta så skumma priser för att lura folk
dom kunde iaf sätta strax under blocketpris
och jag tycker verkligen INTE synd om dom som går på sånt
ursäkta mig men folk som går på sånt måste vara dumma i huvudet och tycker absolut inte synd om dom
 
Härlig inställning...
Skäll på bedragaren istället.

att dom säljer för billigt och lurar småbarn eller

köparna borde använda huvudet lite mera
om dom ser att 99% av beg. priset ligger på nästan samma nivå
hur tänker dom när dom ser en för 2000:- och som vill ha förskott??
 
En kul/trist grej åt andra hållet hände mig nu, jag har lite grejer till salu på blocket.

Inom ett par timmar igår mailade först "Tonia" mig på engelska och undrade om kameran, sen mailade "Tuan" på engelska och undrade om objektivet. Båda namnen stod inom citationstecken som jag skriver dem. Däremot verkade texten vara personligt skriven, den var olika i båda mailen.

Är det någon som blivit mailad av dem tidigare?

Eftersom jag inte vill vara negativ svarade jag på mailen, men har inte fått något svar från dem.

(För övrigt vill jag tipsa om blockets galleri man kan betala extra för att lägga annonsen i, har aldrig fått så snabba svar som nu när jag testade det)
 
Husén...

Det är inte brottsligt att vara naiv - bedrägeri är däremot det.
Skäll på bedragaren, som sagt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.