Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur tänker folk på Blocket?
- Trådstartare Tibor
- Start datum
LeffeHP
Aktiv medlem
Så han har precis köpt ett 800/5.6 för 135.000 kronor och finansierar det köpet med att sälja sitt 600/4 för 7500 kronor....
Vadådå? 7500 = handpenning...
Anders Östberg
Guest
Det kanske bara är motljusskyddet i kartongen... det kostar väl nåt sånt.
matlep
Aktiv medlem
Lol!
http://www.blocket.se/kiruna/Leica_x1_demo_full_2_yr_warranty_27527442.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kiruna/Leica_x1_demo_full_2_yr_warranty_27527442.htm?ca=11&w=3
Denna speciella kamera användes endast för ett internet översyn. Den har inga repor eller andra skavanker på kroppen. LCD är ren även med några repor.
keckax
Aktiv medlem
"Kameran har ca 700 doser."
Är det lite eller mycket? Bra eller dåligt?
/K
Pagajviftaren
Aktiv medlem
Hur kommer man fram till ett pris av 12.447? Kanske även det är "översatt" från annat språk/valutakurs?
på 90-talet fick jag ett reklamblad från BMW. Bilarna runt 500 000-800 000 slutade alla på **** 999.90kr, tex 789 999.90kr. Tror ni man kunde pruta bort de där 90 örena?
Teodorian
Aktiv medlem
på 90-talet fick jag ett reklamblad från BMW. Bilarna runt 500 000-800 000 slutade alla på **** 999.90kr, tex 789 999.90kr. Tror ni man kunde pruta bort de där 90 örena?
Hur många köpte du?
seochtamed
Aktiv medlem
"Kameran har ca 700 doser."
Är det lite eller mycket? Bra eller dåligt?
/K
Kanske av samma sort som "säljaren" går på?
atotowi
Aktiv medlem
Å andra sidan kan man hitta fynd på Blocket också. Som det här:
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_Lense_600_4_L_Is_Usm_27525417.htm?ca=15&w=3
Såg att annonsen tagits bort nu...
Nåja, jag mailade och ställde lite frågor och visst är det konstigt hur många det är som måste flytta till London hastigt och lustigt när de väl lyckats peta in en annons på Blocket. Jag menar de lägger in en annons efter 21 och före 07:00 sitter de i en ny lya i London.
Joel.S
Aktiv medlem
Såg att annonsen tagits bort nu...
Nåja, jag mailade och ställde lite frågor och visst är det konstigt hur många det är som måste flytta till London hastigt och lustigt när de väl lyckats peta in en annons på Blocket. Jag menar de lägger in en annons efter 21 och före 07:00 sitter de i en ny lya i London.
Jag mailade en snubbe som hade en X1, antar att det var den här. Låg utlagt i Kiruna men han hade även han flyttat till London. Kameran fanns dock kvar för försäljning och det var inga problem att få den hitskickad
LeffeHP
Aktiv medlem
Jag mailade en snubbe som hade en X1, antar att det var den här. Låg utlagt i Kiruna men han hade även han flyttat till London. Kameran fanns dock kvar för försäljning och det var inga problem att få den hitskickad
Verkar vara en orolig typ.
Jag erbjöd mig att hämta kameran och då hänvisade han mig till Leeds...
/L
Danne.A
Aktiv medlem
Satt och kollade på blocket på fotoväskor för att se om det fanns några fynd och hittade denna.
http://www.blocket.se/lund/Foto_vaska___LowePro_Mini_Trekker_AW_27495825.htm?ca=14&w=3
Kanske är mina barn som influerat mig till den humorn, vad vet jag.
Jag drog lite på munnen när jag läste i alla fall.
Skönt att man slipper prutta in den själv i alla fall...
Och ja jag vet och brukar inte göra mig rolig över folks stavfel som kan bero på många saker...
http://www.blocket.se/lund/Foto_vaska___LowePro_Mini_Trekker_AW_27495825.htm?ca=14&w=3
Och ja jag vet och brukar inte göra mig rolig över folks stavfel som kan bero på många saker...
perstromgren
Aktiv medlem
Satt och kollade på blocket på fotoväskor för att se om det fanns några fynd och hittade denna.
Men det stämmer! Den är för "alla väder"!
"Ketchup ska prutta!"
Per
taz_k
Aktiv medlem
swedlamp
Aktiv medlem
Hej!
Har precis lagt in en tråd i ett annat forum om att det är en som har en 600:a till salu men även han hade flyttat till London. Kopierar in i detta istället:
"Bluffannons....?
Hej!
Snubblade över denna annons på Eniros köp och sälj sajt, men det måste vara bluff, eller vad tror ni?
http://kopochsalj.eniro.se/query/sor...non+objektiv
Mailade killen och han sa att han hade precis flyttat till England och han ville ha snabba pengar därav det mycket låga priset. Man skulle betala först och sen få varan efter 10 dagar.
Verkar vara en bluff hela annonsen!! En 600mm för dryga 12' är ju som hittat!
Så för er som vill köpa detta objektiv, tänk efter 1 gång till då det troligtsvis rör sig om en bluffmakare.
Mvh
Magnus"
"Hej, Tack för att du kontaktar mig angående min produkt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i England för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset. Tack. P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."
"This are the steps of the transaction
1. You give me your full name and address.
2. I will deliver the product and you will receive the confirmation from them along with a tracking number so you can check the status of the delivery using online GPS on their website .
3. Along with the delivery confirmation comes also the payment instructions.
4. After you will send the money to them , you receive the product and test it for 10 days ( if you like will keep it , if you will not like it , the company will return the product to me and they will fully refund ) .
The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.If you agree with all this we can proceed with the deal."
Jag frågade varför den var så billig och svaret blev följande:
"I sale it at this price because I want to sale it fast. My parents bought it for me and now I must sale it because I need some money to pay my mortgage."
"Bluffannons....?
Hej!
Snubblade över denna annons på Eniros köp och sälj sajt, men det måste vara bluff, eller vad tror ni?
http://kopochsalj.eniro.se/query/sor...non+objektiv
Mailade killen och han sa att han hade precis flyttat till England och han ville ha snabba pengar därav det mycket låga priset. Man skulle betala först och sen få varan efter 10 dagar.
Verkar vara en bluff hela annonsen!! En 600mm för dryga 12' är ju som hittat!
Så för er som vill köpa detta objektiv, tänk efter 1 gång till då det troligtsvis rör sig om en bluffmakare.
Mvh
Magnus"
"Hej, Tack för att du kontaktar mig angående min produkt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i England för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset. Tack. P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."
"This are the steps of the transaction
1. You give me your full name and address.
2. I will deliver the product and you will receive the confirmation from them along with a tracking number so you can check the status of the delivery using online GPS on their website .
3. Along with the delivery confirmation comes also the payment instructions.
4. After you will send the money to them , you receive the product and test it for 10 days ( if you like will keep it , if you will not like it , the company will return the product to me and they will fully refund ) .
The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.If you agree with all this we can proceed with the deal."
Jag frågade varför den var så billig och svaret blev följande:
"I sale it at this price because I want to sale it fast. My parents bought it for me and now I must sale it because I need some money to pay my mortgage."
Aktiv medlem
Jaja, stämde priserna han betalt för grejerna, så tycker han nog att det är ett vettigt pris
keckax
Aktiv medlem
http://www.blocket.se/stockholm/Nikon_Nikkor_AF_I_400mm_2_8_D_ED_IF_27552330.htm?ca=9&w=3
400/2,8 som är fri från mögel och svampangrepp och tar please skarpa bilder.
Känns som en upprepning...
/K
400/2,8 som är fri från mögel och svampangrepp och tar please skarpa bilder.
Känns som en upprepning...
/K
William Spiik
Aktiv medlem
Vad är det för konstigt med den? *ej så kunnig*http://www.blocket.se/ostergotland/Telezoom_till_din_Canonkamera_27508125.htm?ca=7&w=3
EF 70-200 f/2.8 inkl 1,4 extender för 6000 kr. Endast hämtning, så det är ju bara o ringa o köpa!
/L
VinceNight
Aktiv medlem
Vad är det för konstigt med den? *ej så kunnig*
För att den som ny kostar runt 12.000, och en 1,4 på ett par tusen beroende på tillverkare...så nått lurt är det när den är så billig. Knappt använd, köpt på "impuls"...jo jag tackar!
Ska vi slå vad om att man sen inte kan komma och hämta den?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
För att den som ny kostar runt 12.000, och en 1,4 på ett par tusen beroende på tillverkare...så nått lurt är det när den är så billig. Knappt använd, köpt på "impuls"...jo jag tackar!
Ska vi slå vad om att man sen inte kan komma och hämta den?
Jag tycker inte heller det är något konstigt med den, det är fråga om en tidigare proffskörd glugg som har många år på nacken utifrån att den servats flera gånger, snarare ett helt normalt pris för den en sådan glugg.
Han skriver ju att det är han som knappt använt den, men att tidigare ägare som arbetat på tidning servade den varje år, kan ha använts hårt med andra ord.