Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Bra på matte eller inte men...
Kameran har "gått" 400 bilder, hon säljer hela sin utrustning i paket så varför är de 4 objektiven endast använda tillsammans 23 gånger (=bilder)? De andra 379 bilderna då?
Att bara testa ett nytt objektiv är väl minst 5-6 bilder innan man försöker ta en "riktig" bild.
Jag får inte ihop det riktigt.

23 gånger betyder antagligen inte 23 bilder i detta fall. 23 gånger kan ju betyda att hon använt objektiven till låt oss säga 100 bilder var (för att göra det enkelt), fördelat på 23 tillfällen.
 
Att hon dessutom blev medlem idag och lägger ut en sådan bamseannons direkt gör att det ringer lite varningsklockor hos mig iallafall.
 
Bra på matte eller inte men...
Kameran har "gått" 400 bilder, hon säljer hela sin utrustning i paket så varför är de 4 objektiven endast använda tillsammans 23 gånger (=bilder)? De andra 379 bilderna då?
Att bara testa ett nytt objektiv är väl minst 5-6 bilder innan man försöker ta en "riktig" bild.
Jag får inte ihop det riktigt.

Kanske menar antal gånger hon monterat objektiven på kamerahuset? Men vem håller räkning på det? Ny medlem, men annonsen känns bekant. Har den legat ute på Blocket? Eller om jag blandar ihop den med liknande.

Andra hann vist före, fick springa från en sväng.
 
Att hon dessutom blev medlem idag och lägger ut en sådan bamseannons direkt gör att det ringer lite varningsklockor hos mig iallafall.

Jag har för mig att jag såg denna annons på blocket för någon vecka sedan? Hon kanske fann fotosidan idag och gjorde ett account =) Ska dock inte skydda henne allt för mycket, självklart verkar det skumt. För att få en så stor utrustning såld kanske man för fundera på att sälja i delar?

Edit: som föregående talare, den måste ha varit ute på blocket sen innan..
 
Yes, denna diskuterades för ett tag sedan här i tråden, när annonsen låg på blocket.


Att hon köpt så jävla mycket och säljer det direkt, kan det bara spekuleras i.
Rent allmänt fattar jag mig inte på folk i dagens konsumtionssamhälle..

säljes säkert med den klassiska raden "efter en tids sjukdom" :p
 
Ett inte ovanligt tillvägagångssätt är ju att handla på avbet med annans leg. och sen sälja för kontanter.....de två som kan få bekymmer är ju båda blåsta med nuvarande system.......
 
det borde rensas och tas bort på vår Annonsmarknad här också. Nu har någon relativt nybliven jeppe till medlem koppat sin annons till Tradera, vilket strider mot reglerna här, dessutom en ixus 850is, vem som hänger här är så intresserad av en flera generationer gammal kompaktkamera, den är ju inte värd särskilt många kronor och han borde nog använda sig av blocket istället, hoppas de raderar annonsen och liknande snarast.
 
och här är en erfaren fotograf på blocket som vill köpa lite nya objektiv:

"Är nu på jakt efter olika objektiv till min kamera Canon EOS 50D och de måste passa till den modellen.

Jag fotar allt mellan natur och porträtt samt
mycket fjällen och västkustbilder och även på
långa avstånd och mycket kort avstånd.

Objektiven ska va repfria på lincen, ej trasigt utan i TOPPSKICK. Får gärna följa med
lincer, motljusskydd osv.

Allt är av intresse och jag betalar inte skampris för då kan jag lika gärna köpa nytt.

Skriv o berätta om va du har och va du har fotat med just de objektivet och va man kan fota osv.

Samt hur gammalt de är och om de finns kvitton, pris och. Bilder vill jag även ha.

Kan hämta inom rimligt avstånd från Göteborg annars skickas."
 
det borde rensas och tas bort på vår Annonsmarknad här också. Nu har någon relativt nybliven jeppe till medlem koppat sin annons till Tradera, vilket strider mot reglerna här, dessutom en ixus 850is, vem som hänger här är så intresserad av en flera generationer gammal kompaktkamera, den är ju inte värd särskilt många kronor och han borde nog använda sig av blocket istället, hoppas de raderar annonsen och liknande snarast.

Fanns ett förslag på funktionsforat
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=117592

Dock ingen som ens brytt sig att svara på det. Skulle kanske stoppa lite utav fifflet på fotosidan iallafall. De är ju inte värst mycket bättre än blocket i att hålla rent i egen låda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.