Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Blocket är styrt av skenheliga tölpar. Först håvar dom in annonspengarna, sedan låtsas dom att dom bryr sej genom att radera annonsen.

Det skulle vara straffbart. Men det kanske det är?

/K

Skulle vara straffbart att vara så dum att betala in pengarna i förskott och trå att man får en vara så billigt ;)
 
Här har vi skojaren med Leica M8an

"Re: Ang. New LEICA M8 10.3MP Digital Black Body Boxed‏
From: [email protected]
Sent: Thursday, April 15, 2010 9:37:18 AM
To: nå[email protected]

Hej,

Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i England för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."

Om vi nu bortser från svenskan så er ju inte de här så farligt ut men fäll ut öronen, för karlen har lämnat Sverige, varför? Eller har han aldrig varit här?
Han vill göra en snabb affär, eller vill han ha pengarna snabbt?
Resevutgången på engelska gör att han slipper blanda in sin översättande vän, färre att dela med.....kanhända därför sista meningen .....
Vi fortsätter raskt med hans snabba svar:
"I want to make this transaction by an escrow company, they will handle this transaction for us (receiving payment and delivery). All taxes are included in the price and the shipping process will take aprox 3 days.


This are the steps of the transaction

1. You give me your full name and address.
2. I will deliver the product and you will receive the confirmation from them along with a tracking number so you can check the status of the delivery using online GPS on their website .
3. Along with the delivery confirmation comes also the payment instructions.
4. After you will send the money to them , you receive the product and test it for 10 days ( if you like will keep it , if you will not like it , the company will return the product to me and they will fully refund ) .
The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.
If you agree with all this we can proceed with the deal.
Thank you and I will wait your fast answer."

När jag frågae efter transportörens namn och adress, trots allt var det ju de som skulle ha fiolerna, samt vad han själv hette och kunde kontaktas, blev det helt tyst från hans sida, inte så underligt kanske....
Referenser frågade jag oxså efter liksom om befraktare kunde ta rembush. Givetvis var jag för hård mot den stackars skojaren.....
 
jag erbjöd mig 10000 sek för huset om vi träffades face to face...

hello och tack för prtodukten som vanligt... nej den fanns i england.

-men kom igen... den ligger säkert hemma i sverige. du får 12000 för den

-nej den finns i england.

Sista budet ifrån mig är på 15000 sek.


Stackaren blir väl väl alldeles svettig nu när han går miste om så mycket pengar extra XD
 
Lycka till Kenneth ! Om du får den kameran till det priset har du verkligen gjort världens klipp. Med tanke på att den kostar 67000:- ny...

Missade du smilyn?

Det är sant att jag prutade på kameran, men naturligtvis bara för att se hur tjuven reagerar på det.

Jag gissar att han är på gott humör och "räcker fram näven" och säger, - deal. :)

/K
 
Denna "Mary" kommer säkerligen att bli på gott humör när någon sätter in 13 tusen på hennes konto.

Någon kamera får man med största sannolikhet inte se röken av. De hoppas naturligtvis att någon godtrogen person ska nappa på deras bluff.
 
Vill ge lite cred till blocket för att annonsen på D3x försvann ganska snabbt.

Hoppas bara att ingen nappade...
 
Ge blocket cred?

Dom är rätt duktiga på att släppa igenom annonsen från första början.
Om dom nu vet att det förekommer bedrägeri från personer med engelska namn; varor som är otroligt mycket billigare; bristfällig svenska, borde dom väl kunna slänga ett extra öga på just dom kategorierna.

Jag menar, det är ju inte direkt första gången det annonseras om "prtodukter" som skulle få tillverkarna att skita på sig så billigt det är..
Men får dom bara in sina dinaler det kostar att lägga in annonsen, spelar inte det någon roll. Det kostar ju inte dom nånting att varken ta bort annonsen, eller om någon stackars sate går på niten....
 
Ge blocket cred?

Dom är rätt duktiga på att släppa igenom annonsen från första början.
Om dom nu vet att det förekommer bedrägeri från personer med engelska namn; varor som är otroligt mycket billigare; bristfällig svenska, borde dom väl kunna slänga ett extra öga på just dom kategorierna.

Jag menar, det är ju inte direkt första gången det annonseras om "prtodukter" som skulle få tillverkarna att skita på sig så billigt det är..
Men får dom bara in sina dinaler det kostar att lägga in annonsen, spelar inte det någon roll. Det kostar ju inte dom nånting att varken ta bort annonsen, eller om någon stackars sate går på niten....

Jo, det bästa vore ju om allting var perfekt hela tiden... ;-)
Dit tror jag aldrig att vi kommer, det finns alldeles för många produkter för att det
ska gå att hålla koll på vad sakerna "ska" kosta. Det bästa vi kan göra tror jag är
att vi trycker på "Anmäl annons"-knappen när vi ser något som är skumt.
 
Jo, det bästa vore ju om allting var perfekt hela tiden... ;-)
Dit tror jag aldrig att vi kommer, det finns alldeles för många produkter för att det
ska gå att hålla koll på vad sakerna "ska" kosta. Det bästa vi kan göra tror jag är
att vi trycker på "Anmäl annons"-knappen när vi ser något som är skumt.

Absolut. Dock så är det väldigt många annonser som slipper igenom nu. Lite bättre koll borde dom kunna ha. Alla annonser granskas ju innan dom läggs ut, borde inte några varningsklockor börja ringa när dessa annonser kommer?

En sidogrej.. Gör inte egna radbrytningar i inläggen. Det
blir

tokigt då
 
Jag märkte att det blev lite tokigt när jag gjorde egna radbyten ;-) ska inte upprepas (jag lovar). Jag visste faktiskt inte att alla annonser granskas innan dom läggs ut, men i och med att det finns så mycket grejer inom så vitt skilda områden så måste det vara näst intill omöjligt för dom att veta vad allt är värt. Vi som kan fotopriser får hjälpa till där, och så får andra hjälpa till inom dom områden som dom kan, så kanske bluffmakeriet minskar.
 
Håller med Dig om att det är svårt för Blocket att verifiera varje annons på det sättet.
Dock, som det skrivits tidigare i denna tråd, har andelen bluffannonser ökat kraftigt på Blocket sedan de även godtar betalning via kort.
Tidigare var det endast via tfn, ej kontantkortsabb, och det krävde då ett riktigt abonnemang, vilket gör det svårare för bluffmakarna.
Alltså bör Blocket överväga att inte tillåta kortbetalningar, om de vill göra ett seriöst försök att få bort bluffannonserna.
/L
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.