Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

precis, som att gå med i en förening och första dagen börja med att gnälla på de andra och tycka att de är dumma i huvudet, det är så man gör om man är smart.
 
Kanske någon av hans annonser finns med bland den digra skörd som redovisas i den här tråden....
 
Hejsan alla! E helt ny här på forumet (första inlägget för min del).
Tänkte kolla med er som diskuterat "företaget" bright-eyes om ni anmält det till blocket? (sorry om det framkommit redan). Jag anmälde det igår men annonsen ligger ju kvar och som någon nämnde så har han nu satt ut org.nr (fanns ej igår, skulle gissa att det är vad som fått blocket att inte ta bort annonsen för jag nämnde detta i min anmälan, tillsammans med hans 50 % förskott pga frakten policy och "intressanta" klipp och klistra prislista och att sidan är på blandad svenska och engelska). Lite kul att man har "ångesrätt" på bright-eyes... menar han ångesträtt tro?
 
Men vad är detta? Nu börjar ni ju hetsa upp er och bli otrevliga mot en stackars nykomling. Det var väl inte så farligt att jag tyckte att ni var gnällkärringar för att ni håller på att raljera över människor?
 
Att gnälla och att raljera är helt olika saker.

Att raljera är mycket roligare än att gnälla, så därför raljerar vi hellre här.
 
Apropå språkförbistringen på blocket...
Nu har jag sett så många som försöker sälja fotöljer, att jag nästan glömt bort att fåtölj faktiskt stavas med å. :)
 
I Sverige? Kollar jag Scandinavian photo kostar en G11 med ett rimligt minneskort ungefär 7000.
Jag köpte en i USA, med 8 GB, och då kostade den 4000, så om det är sådana priser du menar stämmer det. Men då tillkommer ju resan...
 
I Sverige? Kollar jag Scandinavian photo kostar en G11 med ett rimligt minneskort ungefär 7000.
Jag köpte en i USA, med 8 GB, och då kostade den 4000, så om det är sådana priser du menar stämmer det. Men då tillkommer ju resan...

Kollar du på prisjakt så ligger den på ca 4970:- som billigast. ScanidinavianPhoto är väl inte direkt kända som ett lågprisalternativ.
 
Kollar du på prisjakt så ligger den på ca 4970:- som billigast. ScanidinavianPhoto är väl inte direkt kända som ett lågprisalternativ.

Inte skulle jag köpa från PC varuhuset, pixmania eller liknande.
Japanphoto för 6084:- är den som vore tänkbar för mig.
Utomlands skulle jag kunna tänka mig Warehouseexpress för 4600:- + frakt ca 400:-
 
Inte skulle jag köpa från PC varuhuset, pixmania eller liknande.
Japanphoto för 6084:- är den som vore tänkbar för mig.
Utomlands skulle jag kunna tänka mig Warehouseexpress för 4600:- + frakt ca 400:-

Det är upp till var och en om man vill strö pengar runt sig. Du kan få mitt bankgironr. om du får några över. 5000 kr mot faktura hos PCvaruhuset ser jag inga problem med. Garantifel skickar man ändå in kameran till Intervision för och slipper omvägar.
 
Inte skulle jag köpa från PC varuhuset, pixmania eller liknande.
Japanphoto för 6084:- är den som vore tänkbar för mig.
Utomlands skulle jag kunna tänka mig Warehouseexpress för 4600:- + frakt ca 400:-

Pixmania är inget fel på. Har beställt hur mkt som helst från dom. Snabb leverans. Enda nackdelen är att man inte får svensk eller engelsk manual. Men en tusing är en tusing och säljer man på blocket lär man oftast bli kontrollerad på pricerunner eller prisjakt om deras pris är rimligt.

/Stefan
 
Några ställen som alltid finns på min kolla-av-priset-lista är Fotokungen, Kungsholms foto och Japan foto. Alltid roligt att se att det finns fotoaffärer som orkar vara billigast, så det inte är ytterligare en sak som man får åka till dessa stormarknaderna för media för att handla. Synd att så många trevliga fotoaffärer först blev "uppsugna" av butikskedja, för att sedan behöva ta ytterligare steg åt det trista hållet som diversehandlare i media.
 
Pixmania är inget fel på. Har beställt hur mkt som helst från dom. Snabb leverans. Enda nackdelen är att man inte får svensk eller engelsk manual. Men en tusing är en tusing och säljer man på blocket lär man oftast bli kontrollerad på pricerunner eller prisjakt om deras pris är rimligt.

/Stefan

Själv har jag beställt från pixmania vid 1 tillfälle (enligt hemsidan skulle produkten finnas i lager) men efter att ha väntat ca 1½ månad avbeställde jag och fick åka 20 mil för att få kameran till semesterresan nästa dag. Dvs det blev förlust jämfört om jag köpt den från en normal affär på internet nu fick jag köpa i en vanlig affär och betala både högre pris och bensinpengar.

Sen tror jag iofs att du har rätt i attde flesta kollar på prisjakt och jämför med lägsta pris där men de fundera nog inte över hur seriöst och bra företaget är.
 
Att det inte är någon som kollar cyberphoto förvånar mig.
hittat många billiga saker där, vissa till och med tusenlappen under scandinavian.

och inte att förglömma överraskningen man får när man öppnar vad man nu beställt^^
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.