Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?


Det kanske tog 6 år att ladda upp annonsen via modempoolen, känns som denna annons hör hemma från en svunnen tid. Sen specifikationen;

Kameran redo för första bilden: 1,7 sekunder.
Tid från avtryck till registrerad bild: 2,2 sekunder.

Hade glömt att det var så illa förr. Utvecklingen har ju inte enbart handlat om megapixlar tack och lov :)
 
Men vad är detta? Kolla länken till deras hemsida också. Säger inte att det är bluff, även om objektivet på bilden inte är det som anges i den skumma texten, men väldigt konstigt, varför säljer de alla gamla kameror...som nya. wwww.bright-eyes.se.

http://www.blocket.se/jamtland/Canon_eos_40d_26253588.htm?ca=11&w=3

Skumt, grundat 2010, Canon 350d sprillans ny, måste vara ett gammalt restlager....
Någon är eller kommer bli blåst..he..he..

BrightEyesUlriksfors 855
83393 Strömsund
070-614012
0670-614012
[email protected]
 
Eftersom många av länkarna från blocket snabbt plockas bort då de rapporteras som bluff och båg så blir det lite trist att läsa tråden i efterhand. Kan vi inte börja med skärmdumpar istället och posta länkar till t.ex. imgur.com eller liknande för att föreviga d.v.s. annonser?

Bara en idé!
 
Skumt, grundat 2010, Canon 350d sprillans ny, måste vara ett gammalt restlager....
Någon är eller kommer bli blåst..he..he..

BrightEyesUlriksfors 855
83393 Strömsund
070-614012
0670-614012
[email protected]


Jo, väldigt seriöst med ett "företag" som kräver 50% av betalningen i förskott, pga "de bjuder på frakten".
Sen finns det varken någon kontaktperson eller organisationsnummer.
 
Jo, väldigt seriöst med ett "företag" som kräver 50% av betalningen i förskott, pga "de bjuder på frakten".
Sen finns det varken någon kontaktperson eller organisationsnummer.

Org.nr. 601229-7955 står det

Tex Nikon D90 + 18-105 för 6 500 kr är för billigt för att vara sant.
Billigast på prisjakt nu kostar dryga 9 500 kr

Och deras toppsäljare är en Canon EOS 350D för 6700 kr, för ett företag som startat i år;)
 
Senast ändrad:
Org.nr. 601229-7955 står det

Företag:
Organisationsnummer: 601229-7955
Företagsnamn: VAN DER BOOM, MARINUS JACOB
Gatuadress: ULRIKSFORS 855
Postnr och ort: 833 93 STRÖMSUND
Kommun: Strömsund
Län: Jämtlands län

Person:
19601229-7955
Marinus Jacob van der Boom
Ulriksfors 855
833 93 Strömsund

enligt upplysning.se
 
Senast ändrad:
Orgnumret som det hänvisas till blev avregistrerat 2009-02-12 enligt vårt kreditkontrollverktyg på jobbet.
Företaget, en enskild firma, är alltså avregistrerat och har ingen verksamhet längre.
/L
 
Eftersom många av länkarna från blocket snabbt plockas bort då de rapporteras som bluff och båg så blir det lite trist att läsa tråden i efterhand. Kan vi inte börja med skärmdumpar istället och posta länkar till t.ex. imgur.com eller liknande för att föreviga d.v.s. annonser?

Bara en idé!

Behövs inte, det kommer ju nya hela tiden!
 
Jag har frågat Blocket vad dom tänker göra åt det faktum att bluffannonserna har ökat så till den grad att Sajten nu mer kan anses som en fristad för kriminell verksamhet. Jag tycker inte att det är roligt längre, då var och varannan annons kan anses som försök till bedrägeri.
Jag har föreslagit någon form av registrering för annonsörer, vilket kanske kan bromsa utvecklingen något.
Dessutom ligger företag och annonserar sina varor på alla län, vilket innebär att lokalsök blir bara ett irritationsmoment då man upptäcker att produkten man ev är intresserad av säljs av ett företag i en annan del av landet.

Blocket har inte svarat på någon av mina frågor.

Jag tror att Blocket kör på så länge hängslena håller, och att dom skiter fullständigt i det som pågår. Det enda viktiga är pengar och mer pengar.

/K
 
Jag har frågat Blocket vad dom tänker göra åt det faktum att bluffannonserna har ökat så till den grad att Sajten nu mer kan anses som en fristad för kriminell verksamhet. Jag tycker inte att det är roligt längre, då var och varannan annons kan anses som försök till bedrägeri.
Jag har föreslagit någon form av registrering för annonsörer, vilket kanske kan bromsa utvecklingen något.
Dessutom ligger företag och annonserar sina varor på alla län, vilket innebär att lokalsök blir bara ett irritationsmoment då man upptäcker att produkten man ev är intresserad av säljs av ett företag i en annan del av landet.

Blocket har inte svarat på någon av mina frågor.

Jag tror att Blocket kör på så länge hängslena håller, och att dom skiter fullständigt i det som pågår. Det enda viktiga är pengar och mer pengar.

/K

Ja, tyvärr så har du nog rätt och det gäller inte bara Blocket.se utan en utveckling
som man kan se i hela samhället.
 
Ja, tyvärr så har du nog rätt och det gäller inte bara Blocket.se utan en utveckling
som man kan se i hela samhället.

Jag svarar inte för blocket, men om man tänker efter och har vart en frekvent besökare av blocket under alla år så kan man se en viss förändring. Vad jag först och främst tänker på så är det att företag kan regga sitt företag och ha en liten vrå med sina annonser. Det är en bit påvägen åtminstone. Problemet är egentligen oundvikligt, dvs, finns det ett stort forum så drar sig skit dit likaså.

Så länge man inte betalar i förskott, vad har du att oroa dig för?
Om personen inte vill göra ett möte mellan fyra så skippa annonsen. Problem löst.
 
Jag svarar inte för blocket, men om man tänker efter och har vart en frekvent besökare av blocket under alla år så kan man se en viss förändring. Vad jag först och främst tänker på så är det att företag kan regga sitt företag och ha en liten vrå med sina annonser. Det är en bit påvägen åtminstone. Problemet är egentligen oundvikligt, dvs, finns det ett stort forum så drar sig skit dit likaså.

Så länge man inte betalar i förskott, vad har du att oroa dig för?
Om personen inte vill göra ett möte mellan fyra så skippa annonsen. Problem löst.

Jag är inte orolig för min egen skull, men jag retar mej på svin som lurar andra (allt för godtrogna) människor. Gör inte du?

Blocket vore ett trevligare forum att handla på om jag slapp se tjuvarnas fula trynen när jag letar kameraprylar. Nog fan tror jag Blocket skulle kunna göra åtminstone något för att rena sin byk.

/K
 
Mitt förslag till Blocket är att lägga in ett läsförståelseprov och en rättstavningsövning för att få annonsen godkänd.
 
Mitt förslag till Blocket är att lägga in ett läsförståelseprov och en rättstavningsövning för att få annonsen godkänd.

Det skulle aldrig gå, då tyvärr många kn*llar den svenska språket, kalla det dyslekxi, generation etc. vad du vill kalla det. Annonsen kanske är hel legit, men personen i fråga kanske inte är 100 på vissa ord.

många har svårt med original och orginal. en klassiker på blocket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.