Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

den där 600/4 platsar nästan inte här alls, är så uppenbart båg, som att sälja en sprillans bmw för femtio papp, så löjligt, det kan väl inte vara några som går på det hoppas jag.
 
Hade du bytt kallingar lika ofta som denne "Steve" (eller vad han nu råkar heta under de nästkommande 30 sekunderna) flyttar hade du fått skavsår på låren. :)
 
En och samma människa lägger nu ut massor av annonser där texten är rena google translate-översättningar, vilket ger väldigt lustiga språkfel. Jag har rapporterat tre annonser på Blocket och bett dem IP-banna idioten. Det är alltså samma människa som gjort Eniro-annonsen ovan.
 
En och samma människa lägger nu ut massor av annonser där texten är rena google translate-översättningar, vilket ger väldigt lustiga språkfel. Jag har rapporterat tre annonser på Blocket och bett dem IP-banna idioten. Det är alltså samma människa som gjort Eniro-annonsen ovan.
Men IP-banna är riktigt korkat. Om en timme kan de ha bytt IP-adress och härjar vidare. Samtidigt får en annan oskyldig stackare med samma internetleverantör ta över adressen straffas.
På den tiden jag satt med snigelmodem var det hopplöst. Ofta fick jag en IP-adress som var bannad på alla möjliga håll, och jag fick koppla ner och koppla upp 5-10 gånger innan jag fick en "fungerande" IP-adress. Med bredband har jag oftast samma IP-adress i veckor eller månader, så numera är det ett mindre problem. Å andra sidan måste jag med nuvarande bredbandleverantör dra ur modemet i ett dygn för att garanteras en ny IP. Så det är riktigt kämpigt att byta om jag får en som är spärrad.
Jag är inte webmaster, och vet inte hur de gör. Men det går att spärra MAC-adressen. Den går att manipulera, men drappar mer rättvist den skyldiga.
 
Jag har en kompis som var mod på ett annat forum. En gång hade han bannat en kille som bytte användarnamn och höll på att jävlas.

Problemet var bara att IP-numret han bannade hörde till en gymnasieskola :)
 
Jag har en kompis som var mod på ett annat forum. En gång hade han bannat en kille som bytte användarnamn och höll på att jävlas.

Problemet var bara att IP-numret han bannade hörde till en gymnasieskola :)

Eller ett företag, förening, bibliotek eller liknande. Finns även bostadsrättsföreningar och studentbostäder som har mindre nätverk med gemensam router och samma IP utåt. Ett problem till med IP-banning.
 
Den berömda 600 gluggen (Canon).
Jo, den har vandrat från Jönköping 13/5 till Sollentuna 16/5 och som sagt helt på egen hand eftersom säljaren Cole Gibson uppehåller sig i London. Släktingen Campbell Edwards finns/fanns ju i Grekland som bekant.
Varför de är släkt? Jo båda har samma skrivfel: prtodukt. Och att de är "...very sorry for my Swedish but I hope..." Jag är väldigt "sorry" för dem. De har det inte lätt med språk, bättre kanske att hålla sig till engelska. Även i övrigt är texterna kopior med undantag för varan. Glöm inte Simon Houston som lider av samma åkomma. Dessa individer måste sitta på ett mycket intressant varulager eftersom allt ska bort för småpotatis.

Min fråga är: Är detta fotobranschens asfaltsläggare?
 
Myers Sullivan heter en till släkting som också har flyttat från Sverige till London.
Jag har mail korrespondens med honom angående en Nikon kamera som jag hoppas att han tror att jag ska köpa den av honom.

Jag ska försöka dra ut på tiden så länge som möjli´gt innan jag ber honom "dra åt h-vete."
 
Myers Sullivan heter en till släkting som också har flyttat från Sverige till London.
Jag har mail korrespondens med honom angående en Nikon kamera som jag hoppas att han tror att jag ska köpa den av honom.

Jag ska försöka dra ut på tiden så länge som möjli´gt innan jag ber honom "dra åt h-vete."

Hehe! Härligt. Lura skojjarna! Helt rätt.
 
Men IP-banna är riktigt korkat. Om en timme kan de ha bytt IP-adress och härjar vidare. Samtidigt får en annan oskyldig stackare med samma internetleverantör ta över adressen straffas.
På den tiden jag satt med snigelmodem var det hopplöst. Ofta fick jag en IP-adress som var bannad på alla möjliga håll, och jag fick koppla ner och koppla upp 5-10 gånger innan jag fick en "fungerande" IP-adress. Med bredband har jag oftast samma IP-adress i veckor eller månader, så numera är det ett mindre problem. Å andra sidan måste jag med nuvarande bredbandleverantör dra ur modemet i ett dygn för att garanteras en ny IP. Så det är riktigt kämpigt att byta om jag får en som är spärrad.
Jag är inte webmaster, och vet inte hur de gör. Men det går att spärra MAC-adressen. Den går att manipulera, men drappar mer rättvist den skyldiga.
Med tanke på idiotens inkompetens vad gäller översättning och andra simpla saker för att bli någorlunda trovärdig, så har den antagligen inte en susning om vad ett IP-nummer är för något. Därför kan det vara idé med IP-banning om man först kollar upp var det hör hemma.
En människa som vet hur man kommer runt sådant vet säkerligen också hur man bluffar på ett trovärdigare sätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.