Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Han säljer mer saker, se säljarens övriga annonser. Bland annat översättningsmaskiner. Det är väl en sådan han har använt.

Dessa dosor ger automatisk sär skrivning..., Stor Bok Stav På nästan Varje Ord, Bort tagning Av Infinitivattribut, (att) och Annat Som vi Ser i Nysvenskan.
Däremot sätter den inte till absolut, typ, fattaru, youknow etc. En "brist" i över sättnings dosan.

Detta är en form av återförsäljning av saker från dealextreme.
Bättre att själv köpa från dealextreme.

http://www.dealextreme.com/ det finns allt!

Köp i små portioner, fraktifritt och går igenom tullen om det är låga värden.
Funkar fint, om man vill ha billiga saker och chansa på kvaliteten.
Jag har köpt accar till min D90, D40 P5100 och de är helt ok, samt olika LED som är vad de utlovas..

de
Roysan
 
Vår lilla räd här med att anmäla annonser verkar trots allt ha gett en tillfällig effekt. Jag har inte sett någon av de mest uppenbara (foto)blåsningarna på en hel vecka snart. Great!
 
Han säljer mer saker, se säljarens övriga annonser. Bland annat översättningsmaskiner. Det är väl en sådan han har använt.

Dessa dosor ger automatisk sär skrivning..., Stor Bok Stav På nästan Varje Ord, Bort tagning Av Infinitivattribut, (att) och Annat Som vi Ser i Nysvenskan.
Däremot sätter den inte till absolut, typ, fattaru, youknow etc. En "brist" i över sättnings dosan.


För en väldans massa år sen gjorde jag ett program som skulle kunna åtgärda bristen i översättningsdosan. Programmet tog in en valfri text och placerade ut lämpliga ord såsom typ, ba, liksom, osv. på lämpliga ställen. Det gick fortfarande köra, kanske kan sälja programmet på blocket?
 

Bilagor

  • Screenshot_fjoed_small.png
    Screenshot_fjoed_small.png
    12.4 KB · Visningar: 803
10+ generationer gammal kamera. Priset borde ju hamnat en 10-potens lägre.

Betänk att det är Minoltas toppmodell och att det (troligen) alltid kommer att vara det :)
Dessutom går den fortfarande att reparera på garanti, det är inte dåligt! Jag kan sälja min för hälften av vad den där snubben begär, om du känner suget nu *s*
 
Jag hoppas Tradera accepteras som ställe för roliga annonser oxå. =)

http://www.tradera.com/11-1-MP-Cano...al-System-kamerahus--auktion_340230_110482336

Underbar svenska, tydlig info i form av bilder och hela 3 dagars garanti och inte minst priset.
De ni. ;)

Sånna där annonser tycker jag är skumma rakt av. Kanske man får varan som utlovats, men se vilka villkor som ställs. Frakt 399 kr eller försäkrat för 469 kr.

OCH paketet skickas från USA med US Airmail. Det betyder ju att man riskerar att åka på moms med 25% då den ska gå genom tullen. Det här kan alltså bli lite dyrare än vad man tänkt sig.

Sedan är det så mycket information i annonsen att det är omöjligt att följa med vad som egentligen är marknadsföring (från originaltillverkaren) och vad som faktiskt beskriver produkten som säljs.

OCH den här formuleringen är bra:

"...jag garanterar inte att de är tillverkade av originalföretaget..." vilket betyder att säljaren säkert ibland säljer kopior utan att direkt skriva det.

Men, säljaren har ju bra omdöme på Tradera så då måste det ju vara schyssta grejer varje gång. (ironi)
 
Min vän yrkesfotografen laddade ur sin digitala Nikon, tömde minnet, laddade batterierna och in med ny software och se räkneverket stod plötsligt på 0! En klar minskning från 200+K.
Underliga saker kan hända......
 
Är det inte konstigt att allt som säljs på blocket är i princip nyskick? ;)

Inte alltid, jag ska t ex sälja en USB-skivspelare som aldrig använts. Och har ett objektiv Sigma 10-20 jag tänkte sälja som jag kanske tagit 30 bilder med... En del av oss spontanshoppar lite för ofta... ;-)
 
Sånna där annonser tycker jag är skumma rakt av. Kanske man får varan som utlovats, men se vilka villkor som ställs. Frakt 399 kr eller försäkrat för 469 kr.

OCH paketet skickas från USA med US Airmail. Det betyder ju att man riskerar att åka på moms med 25% då den ska gå genom tullen. Det här kan alltså bli lite dyrare än vad man tänkt sig.

Sedan är det så mycket information i annonsen att det är omöjligt att följa med vad som egentligen är marknadsföring (från originaltillverkaren) och vad som faktiskt beskriver produkten som säljs.

OCH den här formuleringen är bra:

"...jag garanterar inte att de är tillverkade av originalföretaget..." vilket betyder att säljaren säkert ibland säljer kopior utan att direkt skriva det.

Men, säljaren har ju bra omdöme på Tradera så då måste det ju vara schyssta grejer varje gång.
Har just (ironi)
Har just beskrivit för annonsören vad som gäller ang ångervecka mm. Säljaren bedriver en rörelse och har att följa de regler som finns. Man kan inte stipulera egna efter behag då omfattningen är betydande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.