ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Ironin regnar i denna tråden verkar det som, men många av er har kanske aldrig sålt något på blocket? För isåfall hade ni vetat att de flesta som svarar vill aldrig ge mer än 50% av priset man satt ut. Sen kvittar det om man satt "rätt" pris från början.

Hade själv ute en fräsch 450D med batterigrepp och lins för 4k, buden jag fick låg kring 2k. Vilket är rena skämtet.
Satte ut annonsen igen med 8k i pris, och plötsligt fick jag kameran såld för 4k!
Så dom som sätter höga priser på sina gamla grejor kanske inte är så dumma trotts allt :)

Wow - jag måste sitta på en förmögenhet med min gamla "Lubitel-2" - den har ju nästan 3 ggr negativformatet mot Zeniten

Tala om optimism! 4000 för en kamera som såldes för några hundralappar i början av 1970-talet. Kameran som köptes av de som ville ha en systemkamera men inte hade råd med en. Om någon betalar den begärda summan för kameran som på sin höjd borde kosta 100 kronor visar den att den siste idioten ännu ej är född. :)

Sannolikt är det någon som inte har den blekaste aning om vad kameran är värd som har lagt ut annonsen på Blocket, men det kan ju även vara någon som tar en chans och hoppas att det finns någon som som går på det hela.

Kan bara hålla med i all ironi och fakta i denna tråd, men det verkar ju som om prylarna blir sålda?!?!

Såg nyss en Canon 40D för 15.000:-

Men om vi ransakar oss själva, det är ju "vi" som säjer prylarna och det är vi som sätter ut priserna??

Det är klart att den är dyr. Profetionell måste ju innebära att den har använts av någon av Rysslands berömda Profeter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar