Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Måns, du är nog den första som lägger upp sin egen annons här. Oftast ironiserar de flesta trådskrivarna om överpriser på gamla produkter eller konstiga formuleringar. 1000 spänn för din gamla kamera tycker jag själv är för dyrt, men så behöver jag inte en till kamera.
 
Det kanske snart är läge att lägga ut sin Sony Digital Mavica för runt tusingen. Kan skicka med några travar disketter =)
 
Älskar denna tråden! Hmm, jag skulle nog åkt till Finstång och sålt min 20D. De verkar veta något där som ingen annan vet.
 
Verkligen en kunnig optimist! Och som även gör som så många andra, använder produktbilder från tillverkarnas hemsidor, vilket blocket.se accepterar.
 
Vaddå, får man inte låna bilder av tillverkarna? Det är väl bara bra att de gamla bilderna av "uråldriga" kameror dammas av och kommer i fokus igen. När såg någon en produktbild av en Canon 350D senast förutom på Blocket?
 
Uj, 2 500 kr för Minolta 75-300, kostade väl inte ens det nytt?

Med risk för att åka verbalt spö så lanserar jag en liten teori, nämligen att kvinnor oftare sätter ut teknikprylar till galet fel priser.

Bring it on!


http://www.blocket.se/uppsala/Kameraobjektiv_25174269.htm?ca=11&w=1

Så verkar det vara, om man nu inte tittar på senaste veckans priser här på annonsmarknaden på fotosidan, då folk verkar galna i vad de begär för priser, särskilt som att de flesta här har lite koll på läget i alla fall. Vad gäller kvinnorna på blocket skall vi inte heller glömma att bakom en hel del av kvinnonamnen "Sara" och liknande, utan efternamn, döljer sig proffs-handlare som försöker låta oskuldsfulla. Det har blivit så vanligt, och man hör på att det är en kille med dialekt som svarar och att tjejen inte har möjlighet, därför sköter han det hela. Ta det som en varningssignal.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.