Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Nog du som inte riktigt hängt med i prisutvecklingen på Fd senaste månaderna, mtp nex-användare säkerligen. Ett canon New Fd 35/2 i fint skick är jätteovanligt, de flesta rätt slitna, och kostar lätt runt tusenlappen, inte alls omöjligt med 1400 kr. Aningen höga priser, men inte för att hamna i denna tråd. Det är alla 135/3.5 28/2.8 och 50/1.8 som kostar en hundring, inte de andra. Vivitarzoomen iofs är inte värd någonting, så där platsar annonsen här. Många gamla bländarlameller är oljiga numera, men ljusstarka vidvinklar är sällsynta så jag tycker inte 400 kr är helt borta.

Verkar vara så med tanke på dom många som oponerade sig...
Själv skulle jag dock inte vilja lägga näramare tusenlappen på ett pirat Vivitar 28-90/2.8-3.5
 
Verkar vara så med tanke på dom många som oponerade sig...
Själv skulle jag dock inte vilja lägga näramare tusenlappen på ett pirat Vivitar 28-90/2.8-3.5

Grejen är att du (förutom att du har rätt om vivitarzoomen) hade helt rätt kring allt förra året, men fler och fler nex-användare har hajjat att FD-objektiven håller oerhört hög kvalitet och att systemet innehåller åtskilliga "guldkorn" som t ex 24/2 , 35/2, 100/2 m fl samt alla asphericalvarianter och flouritlinser. Därför (tror jag) har det helt plötsligt blivit svårt att hitta de bättre objektiven och de få som säljs går för betydligt högre priser än tidigare.
 
Den här är rätt kul: http://www.blocket.se/stockholm/Nikon_DX_41337915.htm?ca=11&w=3

Personligen skulle jag nog försöka beskriva produkten lite mer detaljerat men man kan ju alltid ringa om man är nyfiken.

Här är en till. Det vore ju kul att veta vilka "linser" det är ... ;-)
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_grejor_till_Canon_5d_mark_2_halva_prise_41344408.htm?ca=11

[Tillägg: note to self; läs ut tråden innan du lägger in en kommentar ...]
 
Lustigt att man inte ens äger en mobil med kamera. Sälja dyra grejor utan bild, använder man allt man vet om marknadsföring, det som en 10-åring vet i det läget?

Om man vill sälja linser, räcker det som produktbeskrivning för att få presumptiva kunder intresserade?
 
Killen säljer 50 mm och 135 mm och när jag frågar om zoomomfånget på 135:an som han säger är en zoom så svarar han 0,9-1,6 m. De är ett år gamla och oanvända. Äga en Canon 5 D och inte veta om han har en zoom eller inte samt att inte veta vad zoomomfång är, man undrar.
 
Språk o meningsbyggnad påminner om något som var aktuellt på sidan om lurendrejare på blocket och tradera för en tid sedan.
Telefonnumret leder ingen vart, namnet går inte att hitta heller.Förhoppningsvis har jag fel.

Du har nog inte det minsta fel. Det priset och det språket gör det ganska uppenbart ...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.