Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Synd o skam att värdet sjunkit så mycket på en annars så fin och välbyggd kamera. En tusenlapp är den väl värd idag, och ändå svårsåld.

Det finns en 1V ute på blocket också, för 5k. Till och med det är ett överpris idag. Jag köpte min 1V med PB-E2 för mindre än hälften. Tyvärr förstår inte folk att det kvittar om den en gång i tiden kostade si eller så mycket. Hade det hafty någon betydelse, så hade jag gärna sålt hela min samling av gamla grafikkort...;)
 
Det finns en 1V ute på blocket också, för 5k. Till och med det är ett överpris idag. Jag köpte min 1V med PB-E2 för mindre än hälften. Tyvärr förstår inte folk att det kvittar om den en gång i tiden kostade si eller så mycket. Hade det hafty någon betydelse, så hade jag gärna sålt hela min samling av gamla grafikkort...;)
Fick själv tag i en 1v för under lusentappen för två år sedan i ett mkt fint skick. Vill gärna komplettera min Canonsamling med en fin 1n och 1:a men inte till vilka priser som helst.
 
men kolla lite här på köp å sälj så ska ni få se de finns pris optimister här oxå de e int bara blocket som e sånt
 
4000kr för en Minolta Dynax 7000i är vad jag betalade för en ny i slutet på 80-talet. Det roligaste är inte det utan annonstexten som är en kopia av en Exif av en digitalkamera :)
http://www.blocket.se/helsingborg/Minolta_Dynax_7000i_camra_40916633.htm?ca=20&w=3

Ja, annonsbilden på denna "Minolta Dynax 7000i camra" verkar tagits med en KonicaMinolta Dynax7D (vilken väl var en hyfsad kamera fram till för ~fem år sedan) o sen har bara ...exif-data lagts upp rakt av?
 
Den här var väl lite optimistisk..
http://www.blocket.se/ostergotland/Varrensning_Canon_FD_40409227.htm?ca=11&w=3

Tex Canon FD 35/2.0 för 1400:- och Vivitar FD 28-90mm 2.8-3.5 för 900:-

Eller Vivitar FD 28mm 2.0 där säljaren skriver "Bländarbladen oljiga och fast på 2.0, behöver tvättas" för 400:-

Nog du som inte riktigt hängt med i prisutvecklingen på Fd senaste månaderna, mtp nex-användare säkerligen. Ett canon New Fd 35/2 i fint skick är jätteovanligt, de flesta rätt slitna, och kostar lätt runt tusenlappen, inte alls omöjligt med 1400 kr. Aningen höga priser, men inte för att hamna i denna tråd. Det är alla 135/3.5 28/2.8 och 50/1.8 som kostar en hundring, inte de andra. Vivitarzoomen iofs är inte värd någonting, så där platsar annonsen här. Många gamla bländarlameller är oljiga numera, men ljusstarka vidvinklar är sällsynta så jag tycker inte 400 kr är helt borta.
 
Har priserna verkligen skenat iväg sådär mycket? Annonsen innehåller ett FD 85/1.8 för 1300 kr. Jag köpte ett sådant på Tradera för 400 kr i mitten av december förra året.
 
Senast ändrad:
Har priserna verkligen skenat iväg sådär mycket? Annonsen innehåller ett FD 85/1.8 för 1300 kr. Jag köpte ett sådant på Tradera för 400 kr i mitten av december förra året.

Det dubbla idag skulle jag säga, obs att vi talar om grejjer i väldigt fint skick som framgår av annonsen. Gick en 85:a för 788 kr för två veckor sedan, och då var den ändå ristad med personnummer, något som förstås sänker priset en del
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.