Hej Stefan,
Jag älskar att resa och fotografera, det har blivit en hel del resor genom åren.
Försök att hålla nere antalet objektiv. Har märkt att jag sällan använder telezoomen eller stativ. Har varit i gruppsammanhang då det inte funnits tid att stanna och sätta upp stativet. Nu finns det speciella lättare både en- och trebensstativ, Manfrotto "digi"-stativ som kan vara alternativ när man reser.
Jag har ofta kameran hängande runt halsen, och resten i en ryggsäck. Har objektiven i påsar. Har precis införskaffat en kombiryggsäck både för kamera och övriga saker. Jag är inte bara fotograf...
Du behöver inte ta med datorn om du skaffar en hårddisk som mellanlagringsstation. Köpte min för 2 år sedan, uppladdningsbar, plats för 3 typer av minneskort, 20 GB hårddisk, du kan tömma minneskortet till hårddisken.
Medan du är i USA tycker jag du skall skaffa en skön nackrem som jag inte sett till salu i Sverige, jag har sådana till mina kameror,
http://www.optechusa.com/product/detail/?PRODUCT_ID=23
Mycket beror förstås på hur du åker, vad du vill fotografera och om du reser ensam eller ej. Hoppas du får nytta av mina erfarenheter. Jag har resebilder i albumet "När & Fjärran" i min portfolio.
fotohälsningar fån Lotta i Uppsala