ANNONS
Annons

Hur montera handlovsrem på 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Obbe

Aktiv medlem
Mors,

Köpte en handlovsrem idag (Canon E1) som jag tänkte montera på min 10D +BG.
Men insåg raskt att det inte var det lättaste att få dit den (eller).
Kan någon posta en bild/beskrivning hur jag får det eländet?

;)

Ja, det är inte helt lätt.

Men börja såhär. Plastbyglen som det står canon på sätter du 2 cm från ena änden. Sedan går du genom greppet nedåt mot vertikalgreppet, trär den "runt om" och tillbaka på "insidan". upp genom lädergreppet, vidare upp till kamerafästet, underifrån och igenom. Tillbaka på "ovansidan" ner i lädergreppet och in bakom i plastfästet.

Jippi..nu ska jag rita...Det är jag duktig på ;)

Bilagor

• e1.jpg
    e1.jpg
    25.2 KB · Visningar: 600
Gick ganska bra, ända tills jag var runt till lilla fästet igen. Är det meningen att både början och slutet av remmen ska igenom plåtbiten under plastbiten (låset)?
Verkar vara en fysisk omöjlighet?!

Har inte riktigt ork att sätta in mig i exakt vad du menar nu, men jag stötte på något liknande när jag monterade min rem och då hade jag vänt den lilla plåtbiten fel, klantig som jag är. :) Kanske kan vara något att kika på?

Jo en sak till...
Upptäckte just att batterigreppet inte funkar....
Måste man göra någon inställning i kameran för att det ska funka? (händer inget när jag trycker på utlösaren).
Grrrr!

Tack för det.... mycket riktigt fanns det en liten knapp. Inget fel på greppet alls bara skit bakom spakarna.... *pinsamt*
Ursäkta mig...:)

Jag drar upp den här tråden igen, då jag själv precis har monterat handlovsrem på min 350D. Den "lilla plåtbiten" som ni pratar om, som sitter under plastlåset, skall inte sitta där, utan är till för att fästa den vanliga kameraremmen i, om man skall använda både handlovsrem och vanlig rem.

Tyvärr ytterligare en sunkig telefonkamerabild.

Edit: Canons egen beskrivning på hur handlovsremmen skall monteras: http://www.shutterfreaks.com/albums/album156/E1_Hand_Strap.jpg

Bilagor

• e1.jpg
    e1.jpg
    44.8 KB · Visningar: 355
Synd det inte är första april, annars skulle jag föreslagit att du använde din riktiga kamera, med självutlösaren, så att du kunde ta en ordentlig bild på remmen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar