Annons

Hur många köper film?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ska precis börja bygga mitt eget mörkrum källaren o har ca 50 rullar Tri-x från Cyberphoto som jag väntar på :) Jag hatar att sitta framför datorn på min lediga tid.

Beställde nyligen
10 rullar Kodak Portra
30 rullar Kodak Tri-X

Film är det nya svarta, och har tydligen varit det en stund nu :)

Filmåtgång .

Har bara varit med i den digitala äran i några månader . Innan jag inhandlade min D700- var jag helanalog . Det blev cirka 50- rullar Kodak - Ektar om året . Har blivit mer och mer digitalt för min del . Nu blir det kanske någon Ektarrulle varannan månad . Min åtgång har minskat dramatiskt . Tror jag kommer att använda mer film när det digitala suget har lagt sej . Kommer att använda min F6a och Ektarfilm så länge jag kommer att få tillgång till det . Hur många rullar jag kommer att förbruka vet jag inte . Men om jag får gissa blir det nog ett 20-tal per år . Hälsningar Krillan 54 .

F6 måste vara som en analog D700. Åtminstone upplever jag min F5 som en D1 utan display.:).
Man får lita på att den avancerade ljusmätningen grejar exponeringen.
Jag kunde varit en storförbrukare av film med F5:an om jag inte hade gått över till digitalt för ett par år sedan.
"Tyvärr" upptäcker man fördelarna med digitalt snart och det blir färre och färre rullar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar