EndZone
Aktiv medlem
Ja Mårten, jag håller med. Sedan jag upptäckte antalet exponeringar igår, har jag tänkt till ganska ordentligt på mitt fotande. Allt som oftast kommer jag hem med en hel hög bilder, av vilka jag behåller ett fåtal. Visst, jag lär mig massor, men förlorar samtidigt på att jag inte koncentrerar mig på varje bild, utan mer kör på kvantitet och då kan vara tämligen säker på att åtminstone en av alla bilder är bra nog.
Från och med nu ska jag begränsa mig till ett visst antal bilder per fotosession. Bara för att "tvinga" mig själv att verkligen tänka efter inför varje ny bild jag tar. Tror att det kan vara lärorikt.
Det jag var mest rädd för när jag såg antalet exponeringar hittills, var mest att jag skulle riskera service eller nytt inköp av kamera efter betydligt kortare tid än jag räknat med. Jag hade ju tänkt behålla kameran i åtminstone 3-4 år...
Från och med nu ska jag begränsa mig till ett visst antal bilder per fotosession. Bara för att "tvinga" mig själv att verkligen tänka efter inför varje ny bild jag tar. Tror att det kan vara lärorikt.
Det jag var mest rädd för när jag såg antalet exponeringar hittills, var mest att jag skulle riskera service eller nytt inköp av kamera efter betydligt kortare tid än jag räknat med. Jag hade ju tänkt behålla kameran i åtminstone 3-4 år...