Annons

Hur länge ska man vänta?

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Tja!
Beställde en D70 fredagen den 7:e från Expert. Dom hade ingen aning hur lång leverans det var. Är det någon annan som beställt från Expert vid denna tidpunkt, och fått höra nått om leverans?
Hoppas d inte tar mer en 2 veckor:s
 
De handlare jag hört med har ingen aning om när D70 kommer. Tydligen inte Nikon Sverige heller. Ingen vet heller inte hur många de kommer att få.

Så står man långt ner på listan kan väntan bli lång. Verkar det som.
 
Avbeställde från Scandinavian Photo idag.
Känndes som att det skulle ta allt för lång tid.
 
JoeCole skrev:
Avbeställde från Scandinavian Photo idag.
Känndes som att det skulle ta allt för lång tid.

hmmm, kanske blir att avbeställa för mig med. Har nu väntat två månader (!!!!) på mitt kit. Kanske värt att betala lite mer ...., finns ju som sagt var på stan.
 
Johan67 skrev:
hmmm, kanske blir att avbeställa för mig med. Har nu väntat två månader (!!!!) på mitt kit. Kanske värt att betala lite mer ...., finns ju som sagt var på stan.

Ja.
Jag skulle aldrig vänta i 2 månader.
Känns som om jag vill ha den nu i veckan.
 
Jag pillade på en nyligen hos Uttke´s eftertr.
Det är en trivsam butik som jag gärna rekommenderar.
 
Men jag hörde nått om att Nikon Sverige skulle få nästa leverans i slutet på maj, varför får då inte Expert sin leverans förens i september? eller får dom inte sina leveranser från Nikon Sverige????Expert har ju dessutom haft d70 i sitt reklamblad ett bra tag nu, jä*ligt dåligt även om d e stor efterfrågan.
 
Jag tycker oxå att det här är lite snurrig...

Som jag har förstått det så är "9 september" Experts egen variant på "leveransdatum okänt". Min gissning är att de sätter ett datum långt fram för att gardera sig mot besvikna kunder som "blivit lovade" ett leveransdatum. personligen tycker jag att det är ärligare att säga "vi vet inte" än att ta ett datum ut luften.

Å ena sidan är jag less på att vänta å andra sidan vet jag att jag inte är ensam om att ha beställt kameran på flera ställen så jag gissar att köerna i verkligheten är kortare än de verkar. jag är en obotlig optimist och förutsätter att jag ska ha kameran innan mitten på Juli...
 
expert hornsgatan

Jag var på Expert Hornsgatan idag och köpte ett kit. Lite dyrare men värt att inte vänta i ovisshet. De har ca 5- 10 kvar på måndag.
 
Expert gallerian har kit och hus, NK kan få in hus, Kameradoktorn har hus, expert konserthuset tror jag har ett kit kvar.

Allt detta fick jag veta när jag tröttnade på att vänta och köpte ett hus av kameradoktorn i fredags. En så underbar kamera!

Men detta var ju några dagar sedan så saker kan ju ändras.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.