ANNONS
Annons

Hur kommer COVID 19 påverka kameraförsäljningen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var väl inte så krångligt? Det har dött cirka 25000 människor av covid-19 i Italien och drygt 2000 i Sverige. Betydligt färre i Sverige, alltså.

Inlägget var alltså ett försök till förklaring till din fundering i #890.

Så du menar att det är det absoluta talet och inte närheten till det som skrämmer?

Förmodligen är det så att proffsfotograferna står för en väldigt stor del av kameramarknaden numera. Sedan kanske är det kanske en viss ekonomisk osäkerhet bland amatörerna som förmodligen har tid i överflöd nu, i alla fall utanför Sverige,

Om den har kommit, 70-200/2.8 till Z, hade jag köpt den men eftersom den inte kommit ut i affärerna har jag inte köpt den...dvs, det är inte bara ekonomi som sätter stop för försäljningen utan leverans också...

Canon verkar ha insett att behovet av webbkameror har ökat när folk sitter isolerade. Så nu kanske några fler köper en EOS-1D X mk III för att se riktigt snygga ut i gruppchatten :)

Canon verkar ha insett att behovet av webbkameror har ökat när folk sitter isolerade. Så nu kanske några fler köper en EOS-1D X mk III för att se riktigt snygga ut i gruppchatten :)

Riktigt smart, många gånger vill man ju ha riktigt bra bild.

Själv sitter jag med ADSL över luftledning, så kamerans bildkvalitet är nog inte den största flaskhalsen för mig. :)

OT men kan vara värt att nämnas, har man ett stabilt ADSL på 10-15 Mbit/s ner så räcker det väldigt långt för streaming och annat. Vi har numera 1000 Mbit/s ner och 500 upp i hushållet men uppkopplingen är nyckfull. Blir galen emellanåt när signalen hoppar ur vi nedladdningar eller bli seg. Tycker inte uppgraderingen so far är värt pengarna. Har inte 4G en övre gräns för antalet GB per månad?

ADSL? Det är ju hedenhös, har du inte tillgång till mobilt internet via 4G?
Jag hade det ett tag (som komplement till ADSL) med en riktantenn riktad mot närmaste 4G-mast men det var inte lika pålitligt vid dåligt väder och när många andra var uppkopplade till samma mobilmast gick det segt. Det var till slut inte värt kostnaden. ADSL-anslutningen ger åtminstone cirka 6 Mbit/s hyfsat stabilt.

*dsl, behöver inte vara så dåligt. Jag får 200/50 på min sekundlina på det sättet och gb via kabel-tv på primärlinan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar