Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur hitta fotobutiker i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag flänger runt lite på semestern och inser att det är helt omöjligt att hitta vilka eventuella fotobutiken som kan tänkas finnas i olika städer. Googlar man exempelvis "fotobutik nyköping" så får man BARA träffar på fotografer. Nu kanske det helt enkelt inte finns nån där, men det verkar gälla hela landet. Google kan tydligen inte skilja på butik och fotograf, så hur i helsike gör man?
 
Fotograferna borde veta. Någon av dom är kanske även vänlig nog att berätta det via telefon/sms om du frågar dom.
 
Jag flänger runt lite på semestern och inser att det är helt omöjligt att hitta vilka eventuella fotobutiken som kan tänkas finnas i olika städer. Googlar man exempelvis "fotobutik nyköping" så får man BARA träffar på fotografer. Nu kanske det helt enkelt inte finns nån där, men det verkar gälla hela landet. Google kan tydligen inte skilja på butik och fotograf, så hur i helsike gör man?

Jag har reflekterat över samma sak. Jag brukar göra en områdessökning på ”kamera” på google maps, och sedan kolla vad som dyker upp på kartan. Det mesta är fotografer, eller butiker som erbjuder utskrifter och ramar.
 
Katrineholm är väl ingen större världsmetropol men en fotobutik har man: https://www.svenssonsfoto.se/sv/
Min senaste kamera är köpt där och servicen i butiken är alldeles utmärkt! Då jag för några år sedan behövde ett foto till det nya körkortet fixade de det också.
 
Polyfoto Borlänge vet inte om den är kvar nu får googla.
Nybrofoto Nybro
Mattsson Lund
Kamda Norrköping ej kameror
Götaplatsens foto GBG tar in beg också
Fotokungen sthlm
 
Senast ändrad:
Jag flänger runt lite på semestern och inser att det är helt omöjligt att hitta vilka eventuella fotobutiken som kan tänkas finnas i olika städer. Googlar man exempelvis "fotobutik nyköping" så får man BARA träffar på fotografer. Nu kanske det helt enkelt inte finns nån där, men det verkar gälla hela landet. Google kan tydligen inte skilja på butik och fotograf, så hur i helsike gör man?
Fotokungen, Kamerastockholm och Gunnar Ohlsson på Södermalm, samt Wibergs Foto (Karlavägen). Fujicenter i Uppsala. Men dessa känner du väl redan till.
 
Jag flänger runt lite på semestern och inser att det är helt omöjligt att hitta vilka eventuella fotobutiken som kan tänkas finnas i olika städer. Googlar man exempelvis "fotobutik nyköping" så får man BARA träffar på fotografer. Nu kanske det helt enkelt inte finns nån där, men det verkar gälla hela landet. Google kan tydligen inte skilja på butik och fotograf, så hur i helsike gör man?
söker du foton eller kamera ?
 
Jag flänger runt lite på semestern och inser att det är helt omöjligt att hitta vilka eventuella fotobutiken som kan tänkas finnas i olika städer. Googlar man exempelvis "fotobutik nyköping" så får man BARA träffar på fotografer. Nu kanske det helt enkelt inte finns nån där, men det verkar gälla hela landet. Google kan tydligen inte skilja på butik och fotograf, så hur i helsike gör man?
Det brukar kunna hittas under "hitta.se".
 
Men det är väl så här utvecklingen ser ut? Idag kan man inte längre hitta en foto/kamera-butik i varje stad. Gemene man handlar på nätet. Eller möjligen Elgiganten eller liknande ifall de vill ha en affär. Eller så gör de förmodligen som majoriteten: de fotar med sin mobil. Att köpa "riktiga" kameror i "riktiga" butiker är ju bara vi entusiaster som gör, om ens vi gör det längre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.