lagus
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Ja, gissa varför jag gillar det temat;-)
Varför använder du inte Safari då?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle S skrev:
Ja, gissa varför jag gillar det temat;-)
Då gnäller nog mitt XP....!lagus skrev:
Varför använder du inte Safari då?
Vet inte, ska rodda lite. Men det bästa är ju att öppna en ny flik, ctrl-t.mange78 skrev:
Om man vill öppna ett nytt fönster och trycker ctrl-n kommer startsidan upp? Ofta vill man att samma sida skall komma upp i det nya fönstret, så blir det i IE. Går det att ställa in nånstans?
Calle S skrev:
Vet inte, ska rodda lite. Men det bästa är ju att öppna en ny flik, ctrl-t.
Dryg grej med IE! Ofta vill man inte att samma sida skall komma upp i det nya fönstret, så blir det i FF. Går det att ställa in nånstans?mange78 skrev:
Om man vill öppna ett nytt fönster och trycker ctrl-n kommer startsidan upp? Ofta vill man att samma sida skall komma upp i det nya fönstret, så blir det i IE. Går det att ställa in nånstans?
Det finns en extension som heter Tab Mix Plus, där kan man ställa in om nya tabs ska vara blanka, visa hemsidan eller den aktuella sidan. Det går också att ställa in så att t.ex. dubbelklick på taben öppnar en ny tab med samma sida.mange78 skrev:
Inga problem för mig, jag kollar på Rapport nästan varje dag här i Norge (på fullskärm).mange78 skrev:
Ok, det här med att öppna en ny sida går alltså att lösa.
MEN, nu har jag stött på ett annat problem med Firefox. Det strular ofta när man ska kolla på webb-tv sändningar, ex. går det inte att förstora till helskärm på tv4.se eller svt och på svt blir det heller inget ljud. Finns det nåt sätt att lösa detta i Firefox?
Emil-G skrev:
Inga problem för mig, jag kollar på Rapport nästan varje dag här i Norge (på fullskärm).
Du vill verkligen inte köra FF va? =)
Mankan G skrev:
Hi folks
Som jag ser det så ÄR IE standarden idag eller egentligen hela Microsofts (MS) programsviter de som sätter standarden. Hur gärna vi vill det eller ej så är IE fullständigt förkrossande oövervinnerligt störst idag. Alla andra tillsammans är bara en fis i rymden.
MAnkan
mange78 skrev:
Ok, det här med att öppna en ny sida går alltså att lösa.
MEN, nu har jag stött på ett annat problem med Firefox. Det strular ofta när man ska kolla på webb-tv sändningar, ex. går det inte att förstora till helskärm på tv4.se eller svt och på svt blir det heller inget ljud. Finns det nåt sätt att lösa detta i Firefox?
larsbengtsson skrev:
Jag använder både svt.se och tv4.se dagligen för att kolla på nyheter då jag inte har någon tv.
Jag har aldrig haft problem med detta, skulle tro att det plugin'sen dvs. programmet som faktiskt kör video-klippen som strular. Jag använder mest Windows Media Player och Quicktime för att spela upp klipp i webbläsaren och det har fungerat helt felfritt hittils. Kanske behöver du uppgradera Media Playern?
Ang. fullscreen så är det heller inga problem, det är bara att högerklicka på bilden och välja Zoom - Fullscreen. Fixat!
mange78 skrev:
En annan grej har dykt upp som stör mig och som uppkommer när man surfar runt på exempelvis FS eminenta forum. När man är inne på förstasidan i forumet och scrollar ner till ex. Canons objektiv och går in där och sen trycker på back i webbläsaren kommer man tillbaka till början på den förra sidan. Jäkligt drygt, då får man liksom scrolla ner igen för att fortsätta ner i kategorierna. Varför? IE har ju löst det så fint att man kommer tillbaka till där man var innan man gick vidare.