Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur får man reda på hur mycket det är i zoom?
- Trådstartare pamizz
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
pamizz skrev:
O sen tycker jag att den tar inte mycket bättre bilder än min kompaktkamera, men det e säkert inställningar o erfarenhet o så om kameran också.
Det är en vanlig reaktion. De flesta kompaktkameror ger mer mättade färger och större kontrast än de flesta systemkameror, med JPEG direkt ur kameran. Systemkameran har andra fördelar, speciellt det faktum att det är ett system, men också till exempel att den inte ger alls lika mycket brus i svårare ljusförhållanden.
Om du vill, kan du säkert skruva upp färgmättnad och kontrast i kameran. Eller fixa efteråt i datorn.
Per.
Laponia
Aktiv medlem
pamizz skrev:
räcker det med 1-bentstativ? för sånt har jag fast aldrig använt det
Det är svårt att säga. Jag tycker inte det räcker, men ErlandH har en del fina fågelbilder som han förmodligen tagit på frihand så det beror nog på hur stadig man är på handen.
Håller med Erik prova först. Bättre låta erfarenhet styra ens köp än rekommendationer på detta forum ;-)
ErlandH
Aktiv medlem
Tack!
Ja, fågelbilderna är tagna på fri hand med 100-400, oftast på 400-läget. Leopardbilderna är tagna med samma glugg -- fast med 1,4x-extender. Någon med enbenstativ, någon utan.
Fast vill man se hur bra fågelbilder det går att ta med t ex 400 mm så ska man inte kolla hos mig utan t ex på Omars eller Breiders .
Ja, fågelbilderna är tagna på fri hand med 100-400, oftast på 400-läget. Leopardbilderna är tagna med samma glugg -- fast med 1,4x-extender. Någon med enbenstativ, någon utan.
Fast vill man se hur bra fågelbilder det går att ta med t ex 400 mm så ska man inte kolla hos mig utan t ex på Omars eller Breiders .