Annons

Hur får jag en fördröjning på min fjärrutlösare??

Produkter
(logga in för att koppla)

lidisthlm

Aktiv medlem
hejsan!

jag har en canon 600d och en fjärrutlösare RC-6. Fördröjning på 2-3sekunder. men nu när jag trycker på knappen på fjärrutlösaren så tar den bild direkt. Hur får jag tillbaka fördröjningen på 2-3sekunder eller mer? Jag har läst användarhandboken och där står inget om hur man kan göra det :(

Hoppas ni kan hjälpa mig med det :)

Är det inte en omkopplare på baksidan av RC-6 som används för att ställ om mellan direkt eller fördröjd triggning?

hejsan!

jag har en canon 600d och en fjärrutlösare RC-6. Fördröjning på 2-3sekunder. men nu när jag trycker på knappen på fjärrutlösaren så tar den bild direkt. Hur får jag tillbaka fördröjningen på 2-3sekunder eller mer? Jag har läst användarhandboken och där står inget om hur man kan göra det :(

Hoppas ni kan hjälpa mig med det :)

Haha, jag hade samma problem fast tvärtom. Kollade igenom min 5ds inställningar om och om igen. Sen gav jag upp, kom fram till att det inte gick att få kameran att ta bilden direkt.

Så tack för att du startade tråden :)

Såvitt jag minns har 5D inte mottagare för RC-6.
Det har däremot 5D Mark II, då den kan filma. Canon utnyttjar då fördröjningsomkopplaren för att definiera om den ska starta filminspelning eller ta en stillbild.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar