Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

http://www.pixaco.se

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag testade dem efter semestern och har ingen vidare bra kritik att ge.

1. Det gick knappt att föra över de 180mb bilder jag skulle framkalla utan att deras sida blev knäpp, dvs det tog så lång tid att sidan, tillslut när alla bilder var uppe, sa att jag inte hade laddat upp några bilder. det gick efter fjärde försöket då jag bytte ordning på de mappar jag skickade upp.

2. Frakten gick ganska fort, fick bilderna två dagar efter beställning, dock med kanske 15-20 bilder tillknölade i ena hörnet.(av 108st) dvs dom borde packeterat bättre.

3. Alla bilder såg hopplöst dassiga och mörka ut, till deras försvar kan sägas att bilderna redan från början var ganska dassiga men ändå. dvs. dom gör absolut inga justeringar av bilderna, vilket förstås är en smaksak om man vill eller inte.

Jag har bäst erfarenhet av MSN fototjänst (som använder sig av VSFL), där jag tidigare, men även nu igen framkallat resebilder. dels tog det runt tre minuter att skicka upp bilderna, jag fick dom dagen efter samt dom var betydligt snyggare.(lite mer skärpa, ljusare samt klarare/starkare färger) har läst i tidningen Foto om att VSFL skulle göra kassa bilder så misstänker att de man skickar via MSN justeras på ett annat sätt.
http://www.msn.se/foto/

Men som sagt, det där med justeringarna är en smaksak, för mig slutade med att jag fick framkalla samma bilder två gånger :)

jag testade för någon vecka sen. Jag känner inte igen de problem som Tim hade. Uppladdning och leverans funkade perfekt. Mina bilder var svart-vita, på en del var det dock oacceptabelt färgstick. Men de flesta blev bra.

Stort plus att du får 13x18 för 1.99 styck.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar