Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hopfällbar bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

MadToby

Aktiv medlem
Hej
Någon som har erfarenheter av denna hopfällbara bakgrunden?
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=LA56WD

Finns i svart/vit också.
Verkar smidigt att kunna ta med en enkel bakgrund för att få snygga porträttbilder.

Är den lätthanterlig?
Är den styv nog att kunna luta mot en tex en vägg.
Vrider den sig( som en korkskruv)?

Är det någon som har exempel på bilder med Washington/Dakota?

Tar gärna emot synpunkter..
/Tobias

Jag har den lite större modellen (2.1 x 1.8 m) och det är inget problem att ställa den mot en vägg och den vrider sig inte. För att utnyttja den bättre till en stående person kan man vinna lite höjd genom att ställa den på en pall/stol, annars är det risk att de rundade hörnen kommer med i ovankant på bilden. Oftast är det viktigare att få med lite ovanför huvudet på en person medan det brukar vara ok att kapa benen i bildens underkant.

Jag har en variant som fortsätter ut på golvet framför. Med den kan man lätt ta helbilder. Jag hade valt en väldigt neutral färg på bakgrunden. Det blir lätt för oroligt med en spräcklig bakgrund.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar