Annons

Hjälpa mig med en bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

nirtacnna

Aktiv medlem
Nu så vet inte jag om det går att ordna den här bilden bättre för jag har fått zooma in den mycket på datan, men vore tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig så att den blir lite bättre iaf, och förklara hur man har gjort.
 

Bilagor

  • dsc_0186copyy.jpg
    dsc_0186copyy.jpg
    37 KB · Visningar: 630
Kanske blev lite bättre, orkade inte anstränga mig nu när det snart är dags för lite sömn ;P

Skapade bara ett lager ovanför, tog en färg från himmlen och använde gradient. Efter det suddade jag ut så fågeln kom fram och la till lite noise på himmlen.
 

Bilagor

  • dsc_0186copyy2_small.jpg
    dsc_0186copyy2_small.jpg
    32.6 KB · Visningar: 622
Kompositionsmässigt ville jag ha måsen lite längre ut i hörnet, så jag började med det... Sedan fich himlen lite mer mättad blå färg (channel mixer, ökade på blått), kopierade måsen lite slarvigt till ett nytt lager och gjorde den svartvit och ljusare (channel mixer igen).Avslutade med en svag vinjettering.
Allt gjort lite slarvigt, det går givetvis att göra betydligt bättre med en fullstor bild.
 

Bilagor

  • dsc_0186copyy_2.jpg
    dsc_0186copyy_2.jpg
    38.9 KB · Visningar: 593
Eller också gör man något helt annat av bilden...
 

Bilagor

  • dsc_0186copyy.jpg
    dsc_0186copyy.jpg
    80.6 KB · Visningar: 587
Tackar tackar.
Jo, jag förstår att det e svårt då bilden inte är större men det går ju tyvärr inte lägga in större på den här sidan:eek:(
 
Om du har en större bild kan du ladda upp den hos valfri server och sedan länka till den här...

Fixa lite i ps:
 

Bilagor

  • dsc_0186copyy fix.jpg
    dsc_0186copyy fix.jpg
    33.2 KB · Visningar: 513
Jag klippte ut fågeln och lade in den på en annan del av himlen. Suddade lite i kanterna och skärpte upp den en aning.
 

Bilagor

  • dsc_0186_1.jpg
    dsc_0186_1.jpg
    71.7 KB · Visningar: 441
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.