ANNONS
Annons

Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasPlz

Medlem
Jag har en fråga som den amatör jag är :p
jag ska köpa nytt objektiv men vet inte redigt vilket av dessa två jag ska köpa:

Tamron AF 28-200/3,8-5,6 XR Di Asph Macro
eller
Sigma 28-200/3,5-5,6 DG

skulle bli jätte glad om man kunnde få några goda råd :)
//Mattias

Verkar ganska likvärdiga på pappret tycker jag. Själv har jag några Sigmalinser och de gillar jag men det är inte den du skriver om. Sigman är heller ingen EX-lins för då skulle jag rekomenderat den men nu skulle ja tro att byggkvaliten är likvärdig. Superzoomar är ju praktiska men skärpan brukar vara sådär och de är ju knappast ljusstarka. Kanske köpa två linser istället ? Hur mycket pengar vill du lägga och kom i håg att du får ett snävare utsnitt med en digital sån 28 mm är mer en normal. Skulle rekomendera att du går neråt 17,18 mm om du ska ha en alround.

/ Erik

okej, ja jag är inte redigt den rikaste mannen på jorden. men ja 2000 lite till kanske men nått i den stilen iaf.
jag är ganska så ny inom detta så jag har inte så mycket erfarenheter men har du något bra tipps så bara kom med det :)

Vad fotar du ? Det kan ge en vink om vilket zoomomfång du behöver för 200 mm är ganska mycket, svårare att hantera. 2000 kr är lite pengar när man pratar objektiv. Du har väll en kitlins ? Förutom ljusstyrkan är dom ganska okej, satsa på ett vettigt stativ istellet är mitt råd för då räcker 2000 kr långt.

/ Erik

Jag skulle villja ha ett som är lite allaround, jag har bara standard objetivet till min D50 (18-55) en vän till mig har ett sigma 28-200 och han är nöjd med det men så tänkte jag att det hade inte skadat med lite mer info. men min tanke är nog mest portret foto. har du något förslg på ett bra objektiv då?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar