Annons

Hjälp!!!!! Xd

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja jag använder mig mycket av photoshop både till dels att fixa små redigeringar osv till mina foton och för att göra olika bilder och ha mig. Jag gillar att göra bloggdesigner osv till folk men jag har ett GIGANTISKT problem!
Jag Har en canon 1100 D Och saken är den att jag kan inte fota i RAW för photoshop verkar inte kunna se mina bilder och hantera som osv. Det är sjukt knäppt tycker jag och jag förstår egentligen ingenting men varken min egna dator eller skolans dator klarar av att se bilderna. ( läser foto på Ålsta folkhögskola)
Min foto lärare har uppdaterat datorerna på skolan med de senare uppdateringarna och allt och det går fortfarande inte att jobba i raw för mig. Jag kan fota i jpg men det är så sjukt mycket bättre med Raw och på nikonen jag lånade förra året på skolan kunde jag fota i raw fotade i raw hela tiden med den så jag tycker detta är fruktansvärt knäppt!

Hoppas någon vänlig människa kan komma med en vettig förklaring till varför mina bilder inte vill synas :D

Vad är det för version av Photoshop?
Är den för gammal finns det ingen uppdatering av Camera Raw som passar.
Du behöver Photoshop CS5 med Camera Raw 6.4.1 äldre versioner än så fungerar inte med din kamera.

Senaste

Tja jag använder mig mycket av photoshop både till dels att fixa små redigeringar osv till mina foton och för att göra olika bilder och ha mig. Jag gillar att göra bloggdesigner osv till folk men jag har ett GIGANTISKT problem!
Jag Har en canon 1100 D Och saken är den att jag kan inte fota i RAW för photoshop verkar inte kunna se mina bilder och hantera som osv. Det är sjukt knäppt tycker jag och jag förstår egentligen ingenting men varken min egna dator eller skolans dator klarar av att se bilderna. ( läser foto på Ålsta folkhögskola)
Min foto lärare har uppdaterat datorerna på skolan med de senare uppdateringarna och allt och det går fortfarande inte att jobba i raw för mig. Jag kan fota i jpg men det är så sjukt mycket bättre med Raw och på nikonen jag lånade förra året på skolan kunde jag fota i raw fotade i raw hela tiden med den så jag tycker detta är fruktansvärt knäppt!

Hoppas någon vänlig människa kan komma med en vettig förklaring till varför mina bilder inte vill synas :D

Du måste ladda ner senaste versionen av CameraRAW till Photoshop. Äldre versioner av photoshop kanske inte har stöd för detta dock. Annars har du ju ett kompetent program i DPP (som du fick med kameran) och som arbetar bra tillsammans med även äldre photoshopversioner. Bara att klicka och hoppa över till photoshop (bilden följer med in i photoshop) när du gjort dina grundinställningar (skärpa, exponering, kontrast, higlights/shadows, färgmättnad och färgtemperatur mm mm) i DPP. I DPP har du även ett "ljusbord", möjlighet att snabbgranska som i ett bildspel och märka upp dina bilder samt möjlighet att konvertera och behandla många bilder på samma gång (batchfunktion) mm mm.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto